Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Emaille of RVS pan 20 tot 30 L  (gelezen 5556 keer)

Offline Joost81

• Senior lid
  • Land: nl
Gezocht: Emaille of RVS pan 20 tot 30 L
« Gepost op: 19-03-2012 11:29 u »
Gisteren weer gebrouwen en ik kwam tot de conclusie dat mijn huidige werkwijze niet helemaal is zoals gewenst. Tijdens het laatste kwartier maischen verwarm ik in mijn kookketel het spoelwater. Dit hevel ik dan over naar een grote emmer terwijl ik het beslag verwarm naar 78 graden.
Nu kwam ik er gisteren achter dat ik PVC gebruik voor het hevelen van water van 90 graden en ik vroeg me ook af of de (30 L Brouwland) emmer geschikt is voor temperaturen boven de 60 graden.

Om al deze stappen voor de zekerheid gewoon over te slaan ben ik nu op zoek naar een 20 tot 30 L RVS of emaille pan. Is er iemand die toevallig zo'n pan overheeft omdat 'ie inmiddels een andere installatie gebruikt?

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JohnS

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Gezocht: Emaille of RVS pan 20 tot 30L
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2012 12:12 u »
Gisteren weer gebrouwen en ik kwam tot de conclusie dat mijn huidige werkwijze niet helemaal is zoals gewenst. Tijdens het laatste kwartier maischen verwarm ik in mijn kookketel het spoelwater. Dit hevel ik dan over naar een grote emmer terwijl ik het beslag verwarm naar 78 graden.
Nu kwam ik er gisteren achter dat ik PVC gebruik voor het hevelen van water van 90 graden en ik vroeg me ook af of de (30 L Brouwland) emmer geschikt is voor temperaturen boven de 60 graden.

Om al deze stappen voor de zekerheid gewoon over te slaan ben ik nu op zoek naar een 20 tot 30 L RVS of emaille pan. Is er iemand die toevallig zo'n pan overheeft omdat 'ie inmiddels een andere installatie gebruikt?

Alvast bedankt!

Ik heb een partij nieuwe RVS pannen/ketels gekocht. Daar zitten 21 en 33 liter pannen bij (ook 50 70 en 100 liter). Ik heb ze nog niet binnen dus ik kan nog geen echt concrete vragen beantwoorden. Ik krijg ze (hopelijk) deze week binnen.

Naar smaak kan ik er een vaste analoge thermometer op monteren, één of meerdere kranen/doorvoeren en eventueel een peilglas (John Guest fitting i.c.m. polycarbonaat glas) waarop de vulling van de ketel in de gaten kan worden gehouden. Ook een koper bodem filter of aansluiting (i.c.m. de kraan) is mogelijk. 
Ook in de kwaliteit van het fittingwerk (rvs of messing verchroomd, 2 of 3 delig) is e.e.a. mogelijk.

Ik kan nog niks over de prijs zeggen, ik moet de hele partij nog binnen krijgen en bekijken. Maar het zal zeker een stuk onder de prijs van het amerikaantje liggen.

Ik wil mijn huidige gebruikte rvs brouwketel van 33 liter ook wel kwijt (42 euro voor betaald). Eventueel zijn ook daar alle opties op te zetten. Ik ga uit de partij ketels voor mezelf een soort Herms bouwen.

n.b. Ik doe dit voor de hobby en heb er geen commerciële bedoelingen bij. Als ik de kosten eruit haal en wat over hou voor een zak mout vind ik het al prima.

Offline nembrionic

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2012 12:20 u »
Ik heb wel oren naar een ketel. 33, 50 of die gebruikte van 33 :)

Offline Joost81

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2012 12:35 u »
Ik heb een partij nieuwe RVS pannen/ketels gekocht. Daar zitten 21 en 33 liter pannen bij (ook 50 70 en 100 liter). Ik heb ze nog niet binnen dus ik kan nog geen echt concrete vragen beantwoorden. Ik krijg ze (hopelijk) deze week binnen.

Naar smaak kan ik er een vaste analoge thermometer op monteren, één of meerdere kranen/doorvoeren en eventueel een peilglas (John Guest fitting i.c.m. polycarbonaat glas) waarop de vulling van de ketel in de gaten kan worden gehouden. Ook een koper bodem filter of aansluiting (i.c.m. de kraan) is mogelijk. 
Ook in de kwaliteit van het fittingwerk (rvs of messing verchroomd, 2 of 3 delig) is e.e.a. mogelijk.

Ik kan nog niks over de prijs zeggen, ik moet de hele partij nog binnen krijgen en bekijken. Maar het zal zeker een stuk onder de prijs van het amerikaantje liggen.

Ik wil mijn huidige gebruikte rvs brouwketel van 33 liter ook wel kwijt (42 euro voor betaald). Eventueel zijn ook daar alle opties op te zetten. Ik ga uit de partij ketels voor mezelf een soort Herms bouwen.

n.b. Ik doe dit voor de hobby en heb er geen commerciële bedoelingen bij. Als ik de kosten eruit haal en wat over hou voor een zak mout vind ik het al prima.

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen van een 21 en 50 liter pan, bij voorkeur met deksel, andere aanpassingen heb ik niet nodig.

Offline JohnS

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Gezocht: Emaille of RVS pan 20 tot 30 L
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2012 19:10 u »
Ik heb vandaag de eerste ketels binnengekregen. Heel nette ketels met handvatten en deksel. Weliswaar zonder sandwitchbodem, en niet geschikt voor inductie, maar super geschikt om bier in te brouwen. Ik ga van het weekend er eentje uit proberen om te kijken of het niet aankoekt tijdens het maischen. Wort koken en spoelwater warm maken zal sowieso goed gaan.

Ik heb 1x 21 liter, 1x 70 liter en 2x 100 liter binnengekregen. Ik krijg er (hopelijk) nog een paar meer, ook van 33 liter en 50 liter.

Van die van 70 en 100 liter moest ik even slikken, dat is toch wel errug veel bier :D

Ik zal morgen wat foto's plaatsen.

De 21 liter moet 45,- kosten, de 70 liter 90 euro en de 100 liter 110 euro.

Ik moet nog uitzoeken wat de verzendkosten zijn (gewicht en afmetingen) maar ik denk dat ze voor 6,75 verzonden kunnen worden.

Offline nembrionic

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2012 20:24 u »
Ik ben dus wel geïnteresseerd  in die van 33 en/of 50. Laat het maar even weten :)

Hier de verzendtarieven in een net overzicht: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Pakketten/

Tot 10 kg = 6,75
10-20 = 12,20

En anders ben ik in die van 70 liter ook nog wel geïnteresseerd als een andere maat niet lukt. :)

Offline JohnS

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2012 19:32 u »
Ik heb wat foto's gemaakt:

Offline JohnS

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2012 19:37 u »
Ik heb:
2x 21 liter voor 45,- euro
1x 33 liter voor voor 65 euro
1x 70 liter voor 90 euro
3x 100 liter voor 110 euro

Ik krijg nog zeker 1x 21 liter. Prijzen per stuk :D

Verzendkosten binnen NL 6,75 euro.

Vanaf maandag kan ik ze versturen. Stuur een PM als je er een wil hebben.

Offline George81

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2012 23:12 u »
Jeuk jeuk.
Ik ga door voor de koelkast ;)
Eerst die halen dus ik sla deze ronde over.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2012 17:32 u »
Ik heb:
2x 21 liter voor 45,- euro
1x 33 liter voor voor 65 euro
1x 70 liter voor 90 euro
3x 100 liter voor 110 euro

Ik krijg nog zeker 1x 21 liter. Prijzen per stuk :D

Verzendkosten binnen NL 6,75 euro.

Vanaf maandag kan ik ze versturen. Stuur een PM als je er een wil hebben.

PM verzonden. :)

Tags: