Even voorstellen: Marieke

Gestart door Splinter, 06-03-2012 13:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Splinter

Aangezien ik al een tijdje rondsnuffel op het forum wordt het tijd dat ik mezelf eens voorstel.

Mijn naam is Marieke, ik ben 27 en woon in Kampen.
Ik werk twee dagen als drama docent op het vmbo.
Daarnaast werk ik zo nu en dan in een speciaalbiercafé.
En ik werk bij de PeerGrouP, een locatietheatergezelschap in Drenthe.

De afgelopen jaren heb ik veel van bier geleerd door in het café te werken.
We hebben 11 tappunten, waarvan 3 wisseltaps. En 50 bieren op fles.
Ik werk er nu niet zo heel veel meer, maar val wel eens in, of geef een proeverij of workshop.
Wat ik interessant vindt aan bier, is dat er zoveel verrassende stijlen zijn die vaak iets met elkaar te maken hebben.
En dat er over elk bier wel een verhaal te vertellen is, maar dat je het nooit zeker weet.

Vanuit die interesse wilde ik al een tijd graag leren brouwen.
Eind vorig jaar heb ik een cursus gedaan bij het Gronings Bier-en wijnmakersgilde.
Dat lijkt ver van Kampen, maar ik heb ruimte om te brouwen op het terrein van de theatergroep, dat is een half uurtje van Groningen.
Momenteel heb ik bijna al het materiaal bij elkaar om te beginnen
Ik ben ook alvast wat aan het rommelen in BrouwVisie, dat is al erg leuk.

Ik lees met veel plezier mee op het forum, en zal zo af en toe een vraag stellen.


Oscar

Marieke,

Welkom op het forum... en zeker als vrouw zijnde. Als je gezellig mee discussieert ben je nummer 2. Vrouwen en bier is momenteel wel "hot" in de bierwereld!  :)

Succes met brouwen en hoop dat je binnenkort je eerste zelf gebrouwen bier kan maken en daarna ook proeven  :brouwen:

 :degroeten:

Ronald_


12345

Welkom en veel brouwplezier!

matthew

Welkom! en veel plezier met deze lekkere en interessante hobby ;D

Kleine_Schriek

Welkom en zo te lezen ben je goed thuis in de bierwereld. Kom er gezellig bij  :biersmile:

Antoinette

hirsnl

Van harte welkom Marieke op deze website.
Je zult hier veel leren over bierbrouwen.
Daar ben ik van overtuigd.

Henri.

Adrie

Ha Marieke,

Leuke, uitgebreide intro! Welkom en brouw ze!

George81

Welkom Marieke.
Drenthe is niet zo vertegenwoordigd geloof ik.
Mocht je "de smaak" te pakken krijgen kijk dan of er een brouwersvereniging bij je in de buurt zit, het is extra leuk om samen hiermee bezig te zijn en tips, bieren en recepten uit te wisselen.

Ik werk zelf ook op een VMBO school, ideaal om van allerlei dingen te (laten) maken zoals hevelfilters en zo, vaak zijn het nog "afval" stukjes ook nog.

Jacques

Welkom Marieke. Fijn dat je jezelf voorstelt. Er zijn meer vrouwen op het forum. De meeste kiezen er voor anoniem te blijven. Daarmee doen ze zichzelf te kort naar mijn idee.

goom


haasjunior

Welkom Marieke
Altijd leuk om vrouwelijke input m.b.t het bierbrouwen te krijgen

HuygenMeester

Citaat van: Splinter op 06-03-2012  13:43 uAangezien ik al een tijdje rondsnuffel op het forum wordt het tijd dat ik mezelf eens voorstel.


Daarnaast werk ik zo nu en dan in een speciaalbiercafé.


Ik lees met veel plezier mee op het forum, en zal zo af en toe een vraag stellen.
Welkom Marieke,
Ik ben benieuwd welk café je bedoelt, van vragen word je .... ik ben van dit forum veel wijzer geworden.
Succes met brouwen, een erg smakelijke hobby  :proost:
 :degroeten: Auke

Het Alfazuurmannetje

Citaat van: HuygenMeester op 07-03-2012  11:46 uWelkom Marieke,
Ik ben benieuwd welk café je bedoelt, van vragen word je .... ik ben van dit forum veel wijzer geworden.
Succes met brouwen, een erg smakelijke hobby  :proost:
 :degroeten: Auke

Abt cafe Stomme van Campen

William

Ook welkom op dit forum namens mij, iemand die in de omgeving van Kampen is opgegroeid en daar zo nu en dan nog wel eens komt.

Cisdevésser

Welkom, en veel plezier met het brouwen én het proeven van je eigen biertjes.

Hai

Welkom

Veel plezier met deze leuke hobby, let wel op niet teveel drinken ;)

Splinter

Dank voor het warme welkom!

Ik heb net een schrootmolen uitgepakt die een forumlid mij toestuurde, erg leuk.

Citaat van: Zatlap op 07-03-2012  12:32 uAbt cafe Stomme van Campen
Kennen wij elkaar Zatlap? Of heb je het bij elkaar gegoogld? ;)

Citaat van: William op 07-03-2012  18:08 uOok welkom op dit forum namens mij, iemand die in de omgeving van Kampen is opgegroeid en daar zo nu en dan nog wel eens komt.
Leuk, misschien komen we elkaar een keer in de Stomme tegen.

Citaat van: Oscar op 06-03-2012  13:47 u"hot" in de bierwereld!
Ja, vrouwen en bier is wel een ding de laatste tijd.
Ik was laatst eens op een vrouwen-bier-dag... dat was me wat. Er hing meer spontaan gistend feminisme in de lucht dan fris gehopte bierkennis.
Ik ben er nog niet uit wat ik daar nou allemaal van vindt. Ik ben gewoon iemand denk ik; zonder de nadruk op vrouw.
Tenzij het in mijn voordeel werkt natuurlijk. Dan maak ik daar graag gebruik van.  ^-^

Kleine_Schriek

Citaat van: Splinter op 08-03-2012  11:54 uIk ben er nog niet uit wat ik daar nou allemaal van vindt. Ik ben gewoon iemand denk ik; zonder de nadruk op vrouw.
Tenzij het in mijn voordeel werkt natuurlijk. Dan maak ik daar graag gebruik van.  ^-^
Goh, je lijkt mij wel ;-) Een te hoog kippenhokgehalte word ik helemaal kriebelig van....

CrUeLtYY

Welkom en veel brouwplezier toegewenst

George81

Ik heb net een brouwcursus document online gezet die ik op dit forum gevonden heb.
Ik denk dat je er mee uit de voeten kan, ik heb er veel plezier van gehad.

Splinter

Citaat van: George81 op 14-03-2012  14:02 uIk heb net een brouwcursus document online gezet die ik op dit forum gevonden heb.
Ik denk dat je er mee uit de voeten kan, ik heb er veel plezier van gehad.

Bedankt! Ziet er goed en volledig uit.
Van het brouwersgilde uit Groningen kreeg ik ook een goed cursusboekje mee, die ben ik momenteel aan het doorlezen.
Ook leuk om een beetje de scheikunde erachter te begrijpen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.