Even voorstellen: Marieke

Gestart door Splinter, 06-03-2012 13:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Splinter

Aangezien ik al een tijdje rondsnuffel op het forum wordt het tijd dat ik mezelf eens voorstel.

Mijn naam is Marieke, ik ben 27 en woon in Kampen.
Ik werk twee dagen als drama docent op het vmbo.
Daarnaast werk ik zo nu en dan in een speciaalbiercafé.
En ik werk bij de PeerGrouP, een locatietheatergezelschap in Drenthe.

De afgelopen jaren heb ik veel van bier geleerd door in het café te werken.
We hebben 11 tappunten, waarvan 3 wisseltaps. En 50 bieren op fles.
Ik werk er nu niet zo heel veel meer, maar val wel eens in, of geef een proeverij of workshop.
Wat ik interessant vindt aan bier, is dat er zoveel verrassende stijlen zijn die vaak iets met elkaar te maken hebben.
En dat er over elk bier wel een verhaal te vertellen is, maar dat je het nooit zeker weet.

Vanuit die interesse wilde ik al een tijd graag leren brouwen.
Eind vorig jaar heb ik een cursus gedaan bij het Gronings Bier-en wijnmakersgilde.
Dat lijkt ver van Kampen, maar ik heb ruimte om te brouwen op het terrein van de theatergroep, dat is een half uurtje van Groningen.
Momenteel heb ik bijna al het materiaal bij elkaar om te beginnen
Ik ben ook alvast wat aan het rommelen in BrouwVisie, dat is al erg leuk.

Ik lees met veel plezier mee op het forum, en zal zo af en toe een vraag stellen.


Oscar

Marieke,

Welkom op het forum... en zeker als vrouw zijnde. Als je gezellig mee discussieert ben je nummer 2. Vrouwen en bier is momenteel wel "hot" in de bierwereld!  :)

Succes met brouwen en hoop dat je binnenkort je eerste zelf gebrouwen bier kan maken en daarna ook proeven  :brouwen:

 :degroeten:

Ronald_


12345

Welkom en veel brouwplezier!

matthew

Welkom! en veel plezier met deze lekkere en interessante hobby ;D

Kleine_Schriek

Welkom en zo te lezen ben je goed thuis in de bierwereld. Kom er gezellig bij  :biersmile:

Antoinette

hirsnl