Overige > Peilingen

Welk bier mist er?

<< < (2/8) > >>

RobinB:

--- Citaat van: Jacques op 05-03-2012  22:04 u ---Een fris lichtgekleurd bier met lindebloesem.

Een amberkleurig bier met amandelextract.

Een tripel met anijs en kummel.

Een pils met Amarillo en Simcoe hop.

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat deze toch te specifiek zijn voor:

--- Citaat van: Ronald_ op 05-03-2012  14:01 u ---bier in de gemiddelde kroeg/ assortiment van grote brouwerijen
--- Einde van citaat ---
:)

Jacques:
Minder specifieke bieren worden meer dan genoeg gebrouwen. Daar onderscheid je je niet mee.

Dan kom je uit bij bekende biertypen zoals een alt of een kölsch. Iets minder bekend een APA of een mild. Maar echt creatief is dat niet.

RobinB:
Oké, dat is jouw mening en dat mag natuurlijk. :)
Ik ben het er niet mee eens, en wel hierom:

Het is mijns inziens juist de kunst om een karakteristiek bier te brouwen die wel grote aanhang kan krijgen, een kleine variatie op een bekend thema, genoeg om op te vallen bij de consument, maar niet dusdanig dat het storend is voor de grote groep (wat ook de vraag is).

Dát vinden is mijns inziens creatiever dan een lukraak bier met een vreemde smaak.
Dat die laatste opvalt lijkt me logisch, maar een succes bij de grote groep is onwaarschijnlijk(er).

Ronald_:
Ik ben eigenlijk met zowel Jacques als Robin eens. Allemaal goed ideeën, misschien de ene wat makkelijker invoerbaar dan de ander. De keuzes van Jacques vergen heel wat proefmonsters weggeven denk ik :)

Het is eigenlijk grappig dat bijna niemand specifiek denkt tot dusver dat er een donker bier op de tap moet komen overal. Ik merk zelf veel vooroordelen onder de 'normale' consument richting donkere bieren. Misschien een idee om een verassing-tap erbij te zetten die alleen in zwarte glazen wordt geschonken.

RobinB:

--- Citaat van: Ronald_ op 06-03-2012  08:42 u ---Het is eigenlijk grappig dat bijna niemand specifiek denkt tot dusver dat er een donker bier op de tap moet

--- Einde van citaat ---

Ligt misschien ook aan waar je zit?
Ik denk dat ik hier in Maastricht redelijk "gezegend" ben met het gemiddelde aanbod.
Iedere kroeg heeft hier wel een dubbel op de tap.
Stouts zie je inderdaad veel minder, misschien door de associatie met de Ierse pub?

--- Citaat ---Misschien een idee om een verassing-tap erbij te zetten die alleen in zwarte glazen wordt geschonken.
--- Einde van citaat ---
Dat is voor een bier(proef)café sowieso een heel goed idee! :duimop:
Blind een bier aanbieden en vragen wat men ervan denkt/of wat het is.
Daar kan je nog wel wat "heilige huisjes" mee omgooien! ;D

Maar de pilsdrinker die vooral drinkt om het volume, krijg je daar niet voor gepord denk ik...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie