Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Schroten

<< < (2/5) > >>

Jacques:

--- Citaat van: George81 op 19-03-2012  15:11 u ---Graag gedaan.
Dat het niet perfect of helemaal af is weet ik ook maar we moeten ergens beginnen.

Plaatjes zijn zeker wenselijk maar zover ben ik nog niet.
Waar kunnen die plaatjes gehost worden? Ik wil het wel doen maar beste is onafhankelijk van derden (zoals ik).

--- Einde van citaat ---

Het mooie van een wiki is dat je steeds kunt verbeteren.
Jammer genoeg kan ik te weinig tijd besteden aan de wiki. Een drukke baan, het gezinsleven en het forum maken dat er niet veel tijd overblijft.

Plaatjes worden gehost op de wikisite. Als je via de wiki een plaatje upload gebeurt dat automatisch.

Jacques:
Vandaag de wiki-pagina over schroten drastisch herschreven. Ook de nodige plaatjes toegevoegd.

Zie hier.

Uiteraard kan iedereen die schrijfrechten heeft op de wiki de pagina weer aanpassen en verder uitbreiden.

koffie:
Ik denk dat het een grote verbetering is als er meerdere closeups komen van schrootsel, zowel goed schrootsel als slecht/matig schrootsel.
Zeker in het begin heb ik me altijd afgevraagd wat nu goed is of niet, een foto kan daar zeker bij helpen.

Drents Hopbier:

--- Citaat van: koffie op 29-10-2012  06:54 u ---Ik denk dat het een grote verbetering is als er meerdere closeups komen van schrootsel, zowel goed schrootsel als slecht/matig schrootsel.
Zeker in het begin heb ik me altijd afgevraagd wat nu goed is of niet, een foto kan daar zeker bij helpen.

--- Einde van citaat ---

Een foto zegt niet alles, omdat de verdeling in het schrootsel snel veranderd bij beweging (grof komt boven doordat fijn naar beneden zakt). Een zeefanalyse zegt alles, maar behalve ik zullen weinig hobbybrouwers zo'n set zeven hebben.

Hopbier

RobinB:
Ik zou de Marga vlokkenschrootmolen wat prominenter plaatsen bij de alternatieven. Het is immers een kant en klaar, goed werkend product?
Nu staat hij een beetje secundair aan de zelf aangepaste pastamolens, een plaats die mijns inziens zeker niet terecht is.

Je zou zelfs kunnen overwegen om hem in het lijstje van de walsenmolens te plaatsen?
Het is gewoon een walsenmolen en bij leveranciers anders dan Brouwland wordt hij ook echt als schrootmolen verkocht.
Dat Brouwland dat al jaren niet doet, vind ik een beetje dubieus en komt op mij over als "consumentensturing" richting hun veel duurdere walsenmolens...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie