Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Schroten

<< < (4/5) > >>

RobinB:
Het grappige is dat mijn maltmill wel veel langere rollen heeft, maar daar maar een klein deel van gebruikt?

Albertus:

--- Citaat van: RobinB op 30-10-2012  08:08 u ---Het grappige is dat mijn maltmill wel veel langere rollen heeft, maar daar maar een klein deel van gebruikt?

--- Einde van citaat ---

Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Waarom zo'n klein trechtertje?
Mijn veronderstelling is dat men dat gedaan heeft om nog redelijk met de hand te kunnen schroten, wanneer je de volle breedte zou gebruiken dan krijg je dat ding met de hand niet meer rond. Bij mechanische aandrijving zou je dan een groter deel van de rol kunnen gebruiken.
Een tweede reden zou kunnnen zijn dat de constructie zo gemaakt is om te voorkomen dat er meel in de lagers terecht komt, hoewel ik niet weet of dat erg zou zijn.

Bert

RobinB:

--- Citaat van: Jacques op 29-10-2012  22:59 u ---De capaciteit van een molen wordt vooral bepaald door de lengte van de walsen. Die is volgens mij veel minder dan bij de andere schrootmolens. Wat is de lengte?
En wat is de lengte van de walsen van een Chinese schrootmolen. Zou iemand die willen opmeten.

--- Einde van citaat ---

Bij deze gedaan:
Marga 11 cm
De monstermill (=chinees) zou ca 15 cm moeten zijn.

Maltmill: ca. 25 cm 8)

Scheelt veel meer tussen de maltmill en de andere twee, dan die twee onderling. ;)

Jacques:
Bedankt voor de meting.

De Chinese molen is zo te merken niet zo groot. Maar de Marga is toch wel weer een slag kleiner.

Weet iemand de lengte van de walsen van een pastamolen?

John:
Kan iemand de prijzen op een rijtje zetten van de drie molens (dus incl. alle kosten).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie