Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Schroten

(1/5) > >>

Jacques:
Ik zag dat george81 een nieuwe pagina heeft aangemaakt over het schroten.

Door mij is de pagina een klein beetje aangepast en voorzien van kopjes. Voor verder details kunnen er subpagina's aangemaakt worden.

Bedankt voor jouw bijdrage George! Er waren meer pagina's aangemaakt, daar moet ik nog naar kijken. Goed bezig George.  :duimop:

RobinB:
Ik heb nog wel een paar puntjes/aanvullingen:

- een notitie dat de verschillende molens (schijf/wals) geen noemenswaardige invloed hebben op de biersmaak en rendement. Het duidelijkste voordeel van de walsenmolen is de veel grotere schrootsnelheid.

- Ik dacht dat de optimale snelheid ca 150 rpm was, volgens mij had Henielma dit ooit aan Jack Schmidling gevraagd? :weetniet:
Op de maltmill site staat wel dat de maximum snelheid 400 rpm is...

nembrionic:
Van mij mag er een plaatje bij die pagina. Voor beginnende brouwers is het soms lastig te achterhalen hoe het er nou uit zou moten zien.

Dus een aardig closeup plaatje zou handig zijn denk ik :)

Jacques:
Het is mijn idee om deze pagina te zien als een inleidende pagina over schroten. Vandaar ook dat ik de pagina een andere naam heb gegeven.
Aan deze pagina kunnen pagina's met meer detailinformatie gekoppeld worden die dan allemaal onder 'schroten' te vinden zijn.
In ieder geval zal er een pagina moeten komen specifiek over molens.

Zoals alle pagina's op de wiki is ook deze pagina een groeidocument. Iedereen die zich ingeschreven heeft bij de wiki kan aanpassingen maken. Door dit te doen verbetert de kwaliteit van de wiki. Hoe meer mensen hieraan meewerken des te sneller zal de wiki zich vullen met goede informatie.

Wie maakt een aanzet voor een pagina over verschillende molens?

En wie over klam schroten?

George81:
Graag gedaan.
Dat het niet perfect of helemaal af is weet ik ook maar we moeten ergens beginnen.

Plaatjes zijn zeker wenselijk maar zover ben ik nog niet.
Waar kunnen die plaatjes gehost worden? Ik wil het wel doen maar beste is onafhankelijk van derden (zoals ik).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie