Maken van etiketten

Gestart door Gio, 25-12-2004 19:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan de Graaff

Citaat van: Oosterling op 13-09-2020  11:05 uIk gebruik Canva Pro voor al mijn etiketten. Zeer betaalbaar en toegangelijk programma.

Voor iedereen die snel iets wil maken of helemaal niet handig is met grafische programma's, dan is Beerlabelizer misschien een goeie voor je. Een handige web-applicatie waarmee je veel verschillende etiketten kunt maken.

Hun verdienmodel is dat ze de etiketten professioneel watervast voor je kunnen printen en uitsnijden. Is best prijzig, hoor, maar er zit dan wel gratis wereldwijde verzending bij, dat dan weer wel.

Maar, je kunt ook alle etiketten in hoge resolutie downloaden en thuis printen. Daar heeft het ook handige functionaliteit voor (schalen, op basis van de afmeting van je flesje) - sommige ontwerpen zijn gratis te gebruiken, maar voor US$8 kun je levenslang gebruik maken van alle functies!
Ik print er wel eens een paar voor als ik iets wil weggeven, bij een verjaardag of zo. Dan hoeft het niet zo doordacht of ingewikkeld. Een simpel etiket is dan ruim voldoende en het geeft leuk.

Heeft trouwens twee zuster-sites: Jam-labelizer voor je eigen jam en Wine-labelizer voor... nou ja, daarvoor.

thepsych

Misschien toch nog een tip. Ik gebruik van Herma verwijderbare /herpositioneerbare etiketten, formaat 99 x 67 mm. 200 stuks 8 euro. Met Averysoftware op basis van een Photoshop .Jpeg een afbeelding maken, en dan printen met mijn inktjet. Je kunt dan ook bv 4 etiketten van het ene type bier en vier van een ander type op één vel drukken. Nadeel is dat het niet watervast is. Heb wel eens wat eroverheen gespoten maar allemaal niet handig en niet voldoende werkzaam. Blanke lak wordt met te kostbaar en geeft verkleuringen. Voordeel is dat de etiketten er weer heel makkelijk af te pellen zijn. Als ik flesjes bier weggeef dan vraag ik altijd om de flesjes terug te brengen...en dan makkelijk verwijderbare etiketten is wel makkelijk.
Ik heb nog geen goede glanzende, inktjetprintbare, etiketten gevonden, maar zou wel mooier zijn.


Johan_D


MaartenM

@Jandegraaff en @thepsych dank voor de tips, super leuk!

Bvk1983

Heeft iemand een gouden tip voor de Herma etiketten? Ik heb de 20 mm (# 4386) ronde etiketten besteld voor op de bierdoppen maar zowel de door Herma beschikbare Word template als de online Etiketten Assistent zorgen niet voor een volledig goede afdruk. De afdruk komt bij beiden te ver naar beneden.

Edsalute

Waar kan je redelijk geprijst etiketten laten drukken (180*100),
Bij Multicopy ben ik 1 euro per stuk prijs  :nut: bij 250 stuks afname!
Al vast bedankt

Phoef

Citaat van: Edsalute op 09-09-2021  11:13 uWaar kan je redelijk geprijst etiketten laten drukken (180*100),
Bij Multicopy ben ik 1 euro per stuk prijs  :nut: bij 250 stuks afname!
Al vast bedankt

Hier heb je ze voor 25 cent per stuk (als je 100 stickers besteld).
https://www.drukzo.nl/stickerseigenformaat-rectangle#surface

Edsalute


Baukert

Een stukje terug lees ik wat over de Dymo 450 labelprinter.

Zijn er mensen die dit gebruiken en waar ik een aantal vraagjes bij kwijt kan?  :)

Jeroen76

Citaat van: Baukert op 04-10-2021  10:15 uEen stukje terug lees ik wat over de Dymo 450 labelprinter.

Zijn er mensen die dit gebruiken en waar ik een aantal vraagjes bij kwijt kan?  :)
Ik heb een Dymo 400 voor tijdens het brouwen. Alles wat over blijft krijgt een etiketje met datum en hoeveelheid wat er nog in zit.

Ik heb ook een Brother QL710W die via WiFi afdrukt. Gebruik ik voor ronde etiketjes (kan op een dopje) en gewone etiketten.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.

Gr. Jeroen


Baukert

Citaat van: Jeroen76 op 04-10-2021  21:06 uMocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.

PB gestuurd!

Snelbier

Bij deze mijn etiket voor Isidor-brouwsel.
 Isidor-Forumpic.jpg
Etikettenforum is al een tijdje stil.
Zou tijdens Corona-jaren meer huisvlijt hebben verwacht  :police:
=========
Etiket voldoet NIET aan enige wettelijke voorwaarde  :degroeten:
Dat is het voorrecht van thuis/hobby-brouwer.
Bierkenners kunnen er de lol van inzien en onwetende gasten snappen best dat dit bier is (met alcohol).
Proost, Snelbier

Toevoeging: na lang zoeken lijk ik toch in verkeerde draadje te hangen..
  Excuses naar van Duuren..  Ik ga verder zoeken.

Jacques

Citaat van: Snelbier op 25-10-2022  16:45 uToevoeging: na lang zoeken lijk ik toch in verkeerde draadje te hangen..
  Excuses naar van Duuren..  Ik ga verder zoeken.

Heb ik voor jou gedaan.
 

Snelbier

Citaat van: Jacques op 25-10-2022  17:33 uHeb ik voor jou gedaan.
Dank, Jacques..   :groots:

Jacques

Citaat van: Snelbier op 25-10-2022  17:37 uDank, Jacques..   :groots:
Graag gedaan.

Theo Mol

Citaat van: Snelbier op 25-10-2022  16:45 uBij deze mijn etiket voor Isidor-brouwsel.
 Isidor-Forumpic.jpg
Etikettenforum is al een tijdje stil.
Zou tijdens Corona-jaren meer huisvlijt hebben verwacht  :police:
=========
Etiket voldoet NIET aan enige wettelijke voorwaarde  :degroeten:
Dat is het voorrecht van thuis/hobby-brouwer.
Bierkenners kunnen er de lol van inzien en onwetende gasten snappen best dat dit bier is (met alcohol).
Proost, Snelbier

Ook proost! Dit etiket vrolijkt mijn dag op.

Dit is het etiket voor mijn kerst- en nieuwjaarsbier, een paar dagen geleden gebotteld en nu nog zestig nachtjes slapen ...

winterlicht 22_2.png

joenedu

Citaat van: Theo Mol op 26-10-2022  09:34 uDit is het etiket voor mijn kerst- en nieuwjaarsbier, een paar dagen geleden gebotteld en nu nog zestig nachtjes slapen ...

winterlicht 22_2.png


Erg gaaf zeg!

Bvk1983

Via Fiverr een aangepast label laten maken. Het is zeldzaam dat ik mijn flessen label, eigenlijk alleen bij weggevers. Via de QR code een link naar mijn Untappd pagina zodat ik daar ook wat ervaringen kan zien, voor zover de ontvanger Untappd gebruikt.

1307_Label-01.jpeg

LBakker

Citaat van: Bvk1983 op 06-09-2021  15:33 uHeeft iemand een gouden tip voor de Herma etiketten? Ik heb de 20 mm (# 4386) ronde etiketten besteld voor op de bierdoppen maar zowel de door Herma beschikbare Word template als de online Etiketten Assistent zorgen niet voor een volledig goede afdruk. De afdruk komt bij beiden te ver naar beneden.

Ik heb deze stickers ook gekocht en loop tegen hetzelfde probleem aan, heeft u inmiddels de gouden tip gevonden?

Bij mij ging de eerste keer goed maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer de afdruk recht op de stickers.

Micha

Citaat van: LBakker op 27-01-2023  21:51 uIk heb deze stickers ook gekocht en loop tegen hetzelfde probleem aan, heeft u inmiddels de gouden tip gevonden?

Bij mij ging de eerste keer goed maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer de afdruk recht op de stickers.

Je zou nog eens goed naar de instelling van je printer kunnen kijken. Soms staat het formaat ineens op Amerikaanse letter ipv A4. Volgende verdachte is de papierbak van de printer. Even alle geleiders aandrukken en zorgen dat het stickervel er goed in ligt. Als laatste zou ik het vel nog eens precies nameten. Wellicht is daar iets gewijzigd in afmetingen?

Ik heb een eigen template gemaakt met scribus. Dat is een dtp programma waarmee je zeer precies tekst en patronen kunt plaatsen. Het nadeel is dat je in het programma niet dezelfde tekst op alle stickers ineens kunt aanpassen. Dit omzeil ik door de tekst in het opgeslagen bestand aan te passen. Het is een xml formaat,dus search and replace is zo gedaan.

LBakker

Citaat van: Micha op 28-01-2023  08:42 uJe zou nog eens goed naar de instelling van je printer kunnen kijken. Soms staat het formaat ineens op Amerikaanse letter ipv A4. Volgende verdachte is de papierbak van de printer. Even alle geleiders aandrukken en zorgen dat het stickervel er goed in ligt. Als laatste zou ik het vel nog eens precies nameten. Wellicht is daar iets gewijzigd in afmetingen?

Ik heb een eigen template gemaakt met scribus. Dat is een dtp programma waarmee je zeer precies tekst en patronen kunt plaatsen. Het nadeel is dat je in het programma niet dezelfde tekst op alle stickers ineens kunt aanpassen. Dit omzeil ik door de tekst in het opgeslagen bestand aan te passen. Het is een xml formaat,dus search and replace is zo gedaan.

Bedankt voor je reactie, de printerinstellingen stonden inderdaad op letter, dit aangepast naar A4 en de labels worden nu goed afgedrukt.

Kassuul


Bvk1983

Citaat van: LBakker op 27-01-2023  21:51 uIk heb deze stickers ook gekocht en loop tegen hetzelfde probleem aan, heeft u inmiddels de gouden tip gevonden?

Bij mij ging de eerste keer goed maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer de afdruk recht op de stickers.

Nee, ik heb het eerlijk gezegd opgegeven. Ik plak de stickers op de dop en schrijf dan met een stift een letter op de sticker waardoor ik weet welk bier het is. Voor de weggeef bieren gebruik ik het Fiverr label en vul daarop de bier eigenschappen in. Dat label heb ik 250x als sticker laten drukken bij Bizay.

20230130_152056.jpg

tdp

Citaat van: Bvk1983 op 31-01-2023  08:04 uNee, ik heb het eerlijk gezegd opgegeven. Ik plak de stickers op de dop en schrijf dan met een stift een letter op de sticker waardoor ik weet welk bier het is. Voor de weggeef bieren gebruik ik het Fiverr label en vul daarop de bier eigenschappen in. Dat label heb ik 250x als sticker laten drukken bij Bizay.

20230130_152056.jpg

Gebruik je de Word plugin van ze? Anders heb ik die nog wel ergens staan. Ik gebruik die etiketjes al jaren en naar volle tevredenheid. Uitlijning is 1x een werkje geweest volgens mij, maar valt en staat bij mij op het goed invoeren van het papier.

thepsych

Citaat van: LBakker op 27-01-2023  21:51 uIk heb deze stickers ook gekocht en loop tegen hetzelfde probleem aan, heeft u inmiddels de gouden tip gevonden?

Bij mij ging de eerste keer goed maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer de afdruk recht op de stickers.

Heb recent dezelfde etiketten van Avery gekocht. Bij Avery is een mogelijkheid om zelf je etiket te maken. Ik maak met Photoshop een klein logootje en importeer het in het programma. Kunt zelf nog teksten toevoegen, zelfs in een boogje. Dan opslaan en downloaden. Je krijgt dan een pdf die ik gewoon kan printen met adobe reader. Bij het maken van pdf'je kun je zelfs kiezen hoeveel etiketjes je wil bedrukken van 1-96. Werkt echt perfect

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.