Maken van etiketten

Gestart door Gio, 25-12-2004 19:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Underdike

Citaat van: Vazoem op 10-07-2017  12:29 uKlopt het dat dit nu Zoelemba is geworden? Ik ben bezig een algemeen design te aken met wat regels om zelf info er op te schrijven batch specifiek (alcohol, mout, hop, IBU etc). Liefste zou ik dan echt professioneel etiket in grote oplage willen laten maken. Een die ik alleen maar nat hoef te maken om op te plakken bijvoorbeeld. Maar dit klinkt ook als een geode optie.
Ik zie nu net dat dit inderdaad Zolemba is geworden !
Wat ik wel leuk vond is dat je een proef-boekje kan aanvragen, dan zitten er een paar stickers per soort bij, kan je eens lekker experimenteren met hoe snel stickers verwijderbaar zijn, en welke wel/niet blijven zitten in de koelkast/koelbox, en welke je que glans, opdruk etc. mooi vind...

Vazoem

Citaat van: Underdike op 10-07-2017  15:40 uIk zie nu net dat dit inderdaad Zolemba is geworden !
Wat ik wel leuk vond is dat je een proef-boekje kan aanvragen, dan zitten er een paar stickers per soort bij, kan je eens lekker experimenteren met hoe snel stickers verwijderbaar zijn, en welke wel/niet blijven zitten in de koelkast/koelbox, en welke je que glans, opdruk etc. mooi vind...

Heb je dit al gedaan? Zat er aan te denken binnenkort eerst die proefsamples te bestellen inderdaad

Underdike

Dit heb ik destijds gedaan ja... Onze etiketten zijn de PP semi-permanent, en die kwamen bij ons als beste uit de test.
Verwijderden makkelijk & zonder lijm-resten achter te laten, maar weken er niet vanaf in koelkast of emmer water :groots:

Mark GA

De beste etiketten maak je zelf.

dirk

Citaat van: Mark GA op 13-11-2018  14:35 uOm de context te bewaren, zou jij dit ook kunnen doen misschien?

Nee waarom? Want overmorgen staat er weer een andere 'Marieke' van dat etikettenbedrijf op, en dan is het lesje alsnog niet geleerd.

Hup en nu ontopic. :)

Ik gebruik Inkscape voor mijn etiketten, en jullie?

P.S. ik zie dat er ongevraagd een hoop posts van mij zijn gecensureerd. Jammer.

joenedu


026

En Indesign en Illustrator ;D

klauteraer

Ook even reageren, omdat ik nieuw ben en met de etiketten bezig ben :)

Ik gebruik Sketch voor het maken van mijn etiketten.
Vind het alleen nog lastig om de juiste maat te kiezen.

bierinjisp

Citaat van: klauteraer op 06-03-2019  10:44 u

Mooie opzet. Zelfs een eigen barcode!

emiel1

Ziet er mooi uit! Heb je het zelf getekend allemaal? Leuk ook dat de naam van het bier aansluit bij de naam van de brouwerij, komt er een serie?

(2 kleine tips/aanmerkingen: Tripel is niet met l-e, maar met e-l. 'Boss' staat niet gecentreerd onder het logo)

jackodb

Citaat van: emiel1 op 06-03-2019  14:24 uTripel is niet met l-e, maar met e-l.

Op zich mee eens, maar het zou ook met opzet kunnen zijn. In de beschrijving staat het weer wel met 'el'.

klauteraer

Thanks!

Tripel met -le was inderdaad een spelvautje, ondertussen al gecorrigeerd ;)
Inderdaad ook allemaal zelf 'getekend' (met Sketch).

De bedoeling is dat er in totaal 3 vaste bieren komen (Tripel, Blond en IPA) en daarnaast een paar keer per jaar een special edition.
Klauteraer is een klimbier (vorig jaar als grap ontstaan) en alles is gefocust op de klimsport en alles daaromheen :)
Hier het concept voor het blond etiket in de bijlage.

Het lastige vind ik nog de juiste maat (in milimeters) te bepalen voor het etiket. Het is nu op verhouding ontworpen namelijk.
Bedankt in ieder geval voor de feedback!


dirk

Citaat van: klauteraer op 08-03-2019  13:01 uThanks!

Tripel met -le was inderdaad een spelvautje, ondertussen al gecorrigeerd ;)
Inderdaad ook allemaal zelf 'getekend' (met Sketch).

De bedoeling is dat er in totaal 3 vaste bieren komen (Tripel, Blond en IPA) en daarnaast een paar keer per jaar een special edition.
Klauteraer is een klimbier (vorig jaar als grap ontstaan) en alles is gefocust op de klimsport en alles daaromheen :)
Hier het concept voor het blond etiket in de bijlage.

Het lastige vind ik nog de juiste maat (in milimeters) te bepalen voor het etiket. Het is nu op verhouding ontworpen namelijk.
Bedankt in ieder geval voor de feedback!



Leuk etiket. Je zou de verhouding een beetje kunnen afstemmen op het papierformaat, wat makkelijker snijdt. Het drukt makkelijker af, zo haal ik 8 etiketten van 99 mm. x 68 mm. uit een A4.

klauteraer

Bedankt!
Het ding is dat ze op rol gedrukt moeten worden.
We doen op dit moment bij 1 verkooppunt zo'n 280 flesjes per maand en we verwachten er deze maand 2 bij te krijgen.
A4 wordt lastig dus :p

bierinjisp

Minimale letterhoogte voor verplicht te vermelden informatie behoort minimaal 1,2 mm te zijn.
Maar dit is alleen bij etiketten zo die formeel op de markt gebracht worden (dus brouwerijen en huurbrouwerijen) voor hobbymatig gebruik maakt dat niet uit, als het maar leesbaar is.

bierinjisp

Citaat van: klauteraer op 08-03-2019  13:45 uBedankt!
Het ding is dat ze op rol gedrukt moeten worden.
We doen op dit moment bij 1 verkooppunt zo'n 280 flesjes per maand en we verwachten er deze maand 2 bij te krijgen.
A4 wordt lastig dus :p


Zie nu net dat je het wel commercieel op de markt zet, maar dan missen er nog wel wat puntjes op je etiket.

klauteraer

Citaat van: bierinjisp op 08-03-2019  14:29 uZie nu net dat je het wel commercieel op de markt zet, maar dan missen er nog wel wat puntjes op je etiket.

Wat mist er nog dan?
Voor mijn gevoel is de informatie compleet zo.

bierinjisp

Citaat van: klauteraer op 09-03-2019  17:36 uWat mist er nog dan?
Voor mijn gevoel is de informatie compleet zo.

Een paar puntjes op de i.
Stuur anders even je mail adres via peen berichtje

mvg

Maurice

ElmerVDM

Ik vind het mooie etiketten. Wat ik me wel afvraag of ze opvallen als je bieren in de winkel staan... Daarvoor moet je misschien wel wat meer extreme etiketten maken.

HJvK[nl]

Ik ga toch nog maar eens de vraag/discussie droppen:
Nu ik wat tijd wil gaan investeren in het maken van eigen etiketten.

Hebben jullie een printer suggestie? Ik begrijp dat inkjet de voorkeur heeft ivm vocht? Zeker als je met melk gaat plakken. En als je stickervellen gaat gebruiken of zelfs transparante/gladde/kunstofachtige etiketvellen?

Ik heb altijd begrepen dat met als je met kleur werkt een inkjet altijd inferieur is qua kwaliteit? En daarnaast heb ik zelden een mooie kleurenafdruk uit de laserprinter op mijn werk zien komen. Kunnen jullie me nog wat tips/aanknopingspunten geven?

El Pastor Belga (MaJa)

inktjet inkt loopt uit.

seed7

Citaat van: HJvK[nl] op 23-08-2020  00:18 uIk ga toch nog maar eens de vraag/discussie droppen:
Nu ik wat tijd wil gaan investeren in het maken van eigen etiketten.

Hebben jullie een printer suggestie?

Zoek naar een printer die met minstens 6 verschillende inkten drukt en voor iedere inkt een aparte patroon heeft. Zoek naar een printer die ook met oplosmiddelen inkt overweg kan. Printers zijn heel erg goed en de prinktkwaliteit is heel erg afhankelijk van de papiersoort die je gebruikt, hoe witter en gladder hoe beter. Tenzij een speciaal effect zoekt natuurlijk. Zorg dat je kleurprofielen snapt, voor zowel printer, papier als monitor als je naar topkwaliteit streeft. Zorg dat je de printer zeer regelmatig gebruikt en dat het een printer is waarbij je zelf de printkoppen eenvoudig kunt reinigen.


Citaat van: MaJa op 23-08-2020  00:20 uinktjet inkt loopt uit.
Afhankelijk van de inkt die je gebruikt.


Ingo

Dund

Gewoon haarlak over je etiketten en ze lopen niet meer uit ook niet in de koelkast.

Oosterling

Ik gebruik Canva Pro voor al mijn etiketten. Zeer betaalbaar en toegangelijk programma.

Jeroen76

Citaat van: HJvK op 23-08-2020  00:18 uIk heb altijd begrepen dat met als je met kleur werkt een inkjet altijd inferieur is qua kwaliteit? En daarnaast heb ik zelden een mooie kleurenafdruk uit de laserprinter op mijn werk zien komen. Kunnen jullie me nog wat tips/aanknopingspunten geven?

Inkjetprinters vlekken, daar is niks aan te doen, haarlak kan maar heb het geprobeerd en met een koud biertje uit de koelkast liep de inkt met het condens mee het etiket af...

Ik print dus wel op mijn werk prima etiketten af op een laserprinter. Zoals op vrijwel elke werkplek staat deze standaard ingesteld op de zuinige stand. Dat levert prima zwart/wit printjes op en ook kleur op spreadsheets is prima. Niet voor mijn doel dus duik ik even de instellingen en zet alles op de hoogste afdrukkwaliteit en dan zien ze er prima uit... (vind ik)





Gr. Jeroen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.