Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Maken van etiketten  (gelezen 186299 keer)

Offline Pimmels

• Senior lid
  • Land: nl
  • kijk ook op www.facebook.com/PimmelsBier
    • Pimmels bier
Re: Maken van etiketten
« Reactie #125 Gepost op: 18-08-2015 22:01 u »
Ik vraag me toch sterk of hoe handig het is om melk/koffiemelk te gebruiken voor etiketten als je het voor lange periode laat staan. Gaat je etiket niet verkleuren als je wit papier gebruikt en er veel wit in je logo zit?

Ik gebruik gewone half volle  melk en water 50/50, plakt prima, gaat makkelijk los, verkleurt niet en als je netjes werkt vlekt het ook niet.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mark Mout

• Junior lid
  • **
  • Land: mx
  • Life begins at the end of your comfort zone
« Reactie #126 Gepost op: 27-03-2016 17:37 u »
Mooi topic weer.
Melk geprobeerd, werkt lekker. (Niet te zuipen dat spul, maar plakt goed)

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #127 Gepost op: 27-03-2016 18:31 u »
Wij gebruiken Pritt. Makkelijk te verwijderen en plakt zonder bobbels.

Melk werkt prima maar als je bier uit de koelkast komt en er komt condens op de fles ligt je etiket er binnen een paar minuten af. Dat probleem kent PRITT niet.

Photoshop is mijn andere hobby dus gebruik ook dat programma.

We drukken af op 90 grams laserprinter papier en dus ook met de laserprinter. Dan kan je etiket zelfs onder water zonder uit te lopen.

Gr. Jeroen

Offline DJ

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #128 Gepost op: 23-04-2016 14:58 u »

Bedankt voor de hints.
Denk toch aardig gelukt.

Offline DJ

• Vol lid
« Reactie #129 Gepost op: 23-04-2016 15:03 u »

Compleet

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #130 Gepost op: 25-04-2016 11:55 u »
Brouwerij Sint Jozef bestaat al meer dan 2 eeuwen in BelgiŽ. Al hebben ze onlangs voor een nieuwe naam gekozen:
http://www.brouwerijcornelissen.be/#!geschiedenis

Offline DJ

• Vol lid
« Reactie #131 Gepost op: 25-04-2016 12:21 u »
Klein nuance verschil pH of f
Ik heet joseph en het klooster dat hier rond 1500 gevestigd was heette st. Joseph

Offline DJean66

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #132 Gepost op: 18-05-2016 19:02 u »
Ik maak etiketten met Avery Design Pro. Dit is een gratis programma (PC en Mac) waarmee je etiketten kunt ontwerpen en afdrukken. Avery is bekend van de etiketten op o.a. A4 formaat die je in een laser/inktjet printer kan stoppen. Bij gebruik met normaal papier heb je gelijk een stuk of 8 (identieke) etiketten. Je hebt best wat ontwerpvrijheid.

Printen op normaal papier en met melk (op de achterkant) bestrijken en op de fles plakken. Werkt heel goed. Kan ook makkelijk in de koelkast, etiketten blijven mooi. Afweken gaat ook goed, beter dan met Pritt.

Printen is het mooist op een laserprinter. Met een inktjet gaat ook maar dan moet je wel voorzichtig zijn met het bestrijken met melk, een vlek is zo gemaakt.

Succes!

Offline DJ

• Vol lid
« Reactie #133 Gepost op: 18-05-2016 21:01 u »
Dank je wel, ga ik morgen meteen even uitproberen

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #134 Gepost op: 18-05-2016 22:18 u »
Ik maak etiketten met Avery Design Pro. Dit is een gratis programma (PC en Mac) waarmee je etiketten kunt ontwerpen en afdrukken. Avery is bekend van de etiketten op o.a. A4 formaat die je in een laser/inktjet printer kan stoppen. Bij gebruik met normaal papier heb je gelijk een stuk of 8 (identieke) etiketten. Je hebt best wat ontwerpvrijheid.

Printen op normaal papier en met melk (op de achterkant) bestrijken en op de fles plakken. Werkt heel goed. Kan ook makkelijk in de koelkast, etiketten blijven mooi. Afweken gaat ook goed, beter dan met Pritt.

Printen is het mooist op een laserprinter. Met een inktjet gaat ook maar dan moet je wel voorzichtig zijn met het bestrijken met melk, een vlek is zo gemaakt.

Succes!
Hť dat is ook mijn methode sinds enige jaren en werkt als een tierelier. Ook het laserprinter verhaal. Ik koop ook wel stickervellen voor 30 euro voor 100 vellen a 16 stickers. Is superhandig maar veel duurder

Offline Johannesdeloper

• ABV De Bierkaai
  • Senior lid
  • Brouwen is een soort van feestje.
    • Johannesdeloper
« Reactie #135 Gepost op: 19-05-2016 12:31 u »
Hť dat is ook mijn methode sinds enige jaren en werkt als een tierelier. Ook het laserprinter verhaal. Ik koop ook wel stickervellen voor 30 euro voor 100 vellen a 16 stickers. Is superhandig maar veel duurder
Hoi Ad, ik heb even naar jouw methode gekeken, voor 2x zo grote etiketten in kleur komt het op minder dan 2 cent per etiket.
Afgezet op het meet- en snijwerk dat ik heb met losse A4 vellen is dat acceptabel.
Alleen vallen die zelfklevende etiketten een beetje op een normale manier los te weken?

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #136 Gepost op: 19-05-2016 12:38 u »
Hoi Ad, ik heb even naar jouw methode gekeken, voor 2x zo grote etiketten in kleur komt het op minder dan 2 cent per etiket.
Afgezet op het meet- en snijwerk dat ik heb met losse A4 vellen is dat acceptabel.
Alleen vallen die zelfklevende etiketten een beetje op een normale manier los te weken?
De stickers zitten er behoorlijk stevig op maar een 5 minuten laten weken in water en je kunt ze er redelijk makkelijk afkrijgen.  Soms moet je met een schuurspons de laatste restjes afhalen.  Maar vaak gaan ze er vlot af.

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #137 Gepost op: 03-07-2016 09:06 u »
Printen met inktjet printer is echt niets. Heb het nu uitgeprobeerd maar vind het onwerkbaar. Loopt meteen uit en zeker als de fles uit de koelkast komt.

Begrijp ook niet dat er gezegd wordt dat etiketten geplakt met Pritt er moeilijk afgaan. Minuutje in het water en ze drijven los in de emmer. Melk laat inderdaad sneller los maar ik wil dat liever zien als ze er echt af moeten en niet tijdens het drinken of inschenken...

Brouwerij 'Kraftbier' uit Tilburg gebruikt ook stickers, een hel om die te verwijderen.

Gr. Jeroen

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #138 Gepost op: 03-07-2016 10:28 u »
Verwijderbare PP stickers van etiketxl.nl gaan er in koelkast & 'n koelbox+water niet van af... Maar peuter je met je nagel in 1 stuk in no-time van je flesje (zonder lijmresten)...

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #139 Gepost op: 03-07-2016 14:47 u »
Verwijderbare PP stickers van etiketxl.nl gaan er in koelkast & 'n koelbox+water niet van af... Maar peuter je met je nagel in 1 stuk in no-time van je flesje (zonder lijmresten)...
Ik vind etiketten bestellen in kleine oplage altijd zo duur..

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #140 Gepost op: 03-07-2016 17:31 u »
Ik vind etiketten bestellen in kleine oplage altijd zo duur..

Ik heb er 2000 besteld... Kan voor 9 vaste bieren gebruikt worden, en hebben een vakje open gelaten voor een bijzonderder bier, want dat PP is goed beschrijfbaar.

Hier is het label te zien:

Offline Emanuel

• Vol lid
  • Oefening baart kunst.
« Reactie #141 Gepost op: 20-07-2016 19:45 u »
Vanavond onderstaand 2 etiketten gemaakt. Ik wil uiteindelijk voor diverse soorten bier dit als template (met andere achtergrondkleuren) gaan gebruiken.

http://myalbum.com/album/41VT2zUfECm0

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
« Reactie #142 Gepost op: 20-07-2016 23:08 u »
Ik gebruik voor mijn etiketten een Dymo labelwriter 450, ze kleven goed, gaan er makkelijk af en het is een thermisch label dus geen inkt dat eraf loopt, nadeel is dat je gebonden bent aan de etiketmaat  40 mm x 80 mm

:degroeten:

Offline RienP

• Super lid
  • Meer recept-ideeŽn dan tijd om te brouwen.
« Reactie #143 Gepost op: 20-07-2016 23:32 u »
Ik gebruik voor mijn etiketten een Dymo labelwriter 450, ze kleven goed, gaan er makkelijk af en het is een thermisch label dus geen inkt dat eraf loopt, nadeel is dat je gebonden bent aan de etiketmaat  40 mm x 80 mm

:degroeten:

Ik gebruik een Dymo 450 en hier past nog 1 maatje groter in: 54 x 101 mm. Deze gebruik ik altijd. Genoeg ruimte voor een leuke afbeelding en tekst.

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
« Reactie #144 Gepost op: 22-07-2016 18:43 u »
Ik gebruik een Dymo 450 en hier past nog 1 maatje groter in: 54 x 101 mm. Deze gebruik ik altijd. Genoeg ruimte voor een leuke afbeelding en tekst.

Bedankt voor de tip! :brouwen:

Offline j.heesters3

• Senior lid
« Reactie #145 Gepost op: 25-04-2017 12:59 u »
Ik heb een bier gebrouwen voor een goed doel. Dit gaat het etiket worden op de flesjes. Nog op en of aanmerkingen.

Jos

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/2070/7T4lFL.jpg

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #146 Gepost op: 25-04-2017 14:00 u »
Ik heb een bier gebrouwen voor een goed doel. Dit gaat het etiket worden op de flesjes. Nog op en of aanmerkingen.

Jos

Zou op basis van het etiket een flesje kopen! Mooi!

Offline j.heesters3

• Senior lid
« Reactie #147 Gepost op: 25-04-2017 14:33 u »
Zou op basis van het etiket een flesje kopen! Mooi!

Dan gaat het goed komen. Bedankt.

Jos

Offline De HaAn

• Vol lid
  • bierbrouwen is mijn hobby (en drinken)
« Reactie #148 Gepost op: 25-06-2017 22:47 u »

Jos

Heb 2 flesjes gekocht voor het goede doel net zo lekker als het origineel :brouwen: :groots:

Offline Vazoem

• Vol lid
« Reactie #149 Gepost op: 10-07-2017 12:29 u »

Klopt het dat dit nu Zoelemba is geworden? Ik ben bezig een algemeen design te maken met wat regels om zelf info er op te schrijven batch specifiek (alcohol, mout, hop, IBU etc). Liefste zou ik dan echt professioneel etiket in grote oplage willen laten maken. Een die ik alleen maar nat hoef te maken om op te plakken bijvoorbeeld. Maar dit klinkt ook als een goede optie.

Tags: