Maken van etiketten

Gestart door Gio, 25-12-2004 19:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pimmels

Citaat van: Vazoem op 02-04-2014  17:32 uIk vraag me toch sterk of hoe handig het is om melk/koffiemelk te gebruiken voor etiketten als je het voor lange periode laat staan. Gaat je etiket niet verkleuren als je wit papier gebruikt en er veel wit in je logo zit?

Ik gebruik gewone half volle  melk en water 50/50, plakt prima, gaat makkelijk los, verkleurt niet en als je netjes werkt vlekt het ook niet.

Mark Mout

Mooi topic weer.
Melk geprobeerd, werkt lekker. (Niet te zuipen dat spul, maar plakt goed)

Jeroen76

Wij gebruiken Pritt. Makkelijk te verwijderen en plakt zonder bobbels.

Melk werkt prima maar als je bier uit de koelkast komt en er komt condens op de fles ligt je etiket er binnen een paar minuten af. Dat probleem kent PRITT niet.

Photoshop is mijn andere hobby dus gebruik ook dat programma.

We drukken af op 90 grams laserprinter papier en dus ook met de laserprinter. Dan kan je etiket zelfs onder water zonder uit te lopen.

Gr. Jeroen

DJ



Bedankt voor de hints.
Denk toch aardig gelukt.

DJ


RoodeLeeuwVenlo

Brouwerij Sint Jozef bestaat al meer dan 2 eeuwen in België. Al hebben ze onlangs voor een nieuwe naam gekozen:
http://www.brouwerijcornelissen.be/#!geschiedenis

DJ

Klein nuance verschil pH of f
Ik heet joseph en het klooster dat hier rond 1500 gevestigd was heette st. Joseph

DJean66

Ik maak etiketten met Avery Design Pro. Dit is een gratis programma (PC en Mac) waarmee je etiketten kunt ontwerpen en afdrukken. Avery is bekend van de etiketten op o.a. A4 formaat die je in een laser/inktjet printer kan stoppen. Bij gebruik met normaal papier heb je gelijk een stuk of 8 (identieke) etiketten. Je hebt best wat ontwerpvrijheid.

Printen op normaal papier en met melk (op de achterkant) bestrijken en op de fles plakken. Werkt heel goed. Kan ook makkelijk in de koelkast, etiketten blijven mooi. Afweken gaat ook goed, beter dan met Pritt.

Printen is het mooist op een laserprinter. Met een inktjet gaat ook maar dan moet je wel voorzichtig zijn met het bestrijken met melk, een vlek is zo gemaakt.

Succes!

DJ

Dank je wel, ga ik morgen meteen even uitproberen

Adbrouwt

Citaat van: DJean66 op 18-05-2016  19:02 uIk maak etiketten met Avery Design Pro. Dit is een gratis programma (PC en Mac) waarmee je etiketten kunt ontwerpen en afdrukken. Avery is bekend van de etiketten op o.a. A4 formaat die je in een laser/inktjet printer kan stoppen. Bij gebruik met normaal papier heb je gelijk een stuk of 8 (identieke) etiketten. Je hebt best wat ontwerpvrijheid.

Printen op normaal papier en met melk (op de achterkant) bestrijken en op de fles plakken. Werkt heel goed. Kan ook makkelijk in de koelkast, etiketten blijven mooi. Afweken gaat ook goed, beter dan met Pritt.

Printen is het mooist op een laserprinter. Met een inktjet gaat ook maar dan moet je wel voorzichtig zijn met het bestrijken met melk, een vlek is zo gemaakt.

Succes!
Hé dat is ook mijn methode sinds enige jaren en werkt als een tierelier. Ook het laserprinter verhaal. Ik koop ook wel stickervellen voor 30 euro voor 100 vellen a 16 stickers. Is superhandig maar veel duurder

Johannesdeloper

Citaat van: Adbrouwt op 18-05-2016  22:18 uHé dat is ook mijn methode sinds enige jaren en werkt als een tierelier. Ook het laserprinter verhaal. Ik koop ook wel stickervellen voor 30 euro voor 100 vellen a 16 stickers. Is superhandig maar veel duurder
Hoi Ad, ik heb even naar jouw methode gekeken, voor 2x zo grote etiketten in kleur komt het op minder dan 2 cent per etiket.
Afgezet op het meet- en snijwerk dat ik heb met losse A4 vellen is dat acceptabel.
Alleen vallen die zelfklevende etiketten een beetje op een normale manier los te weken?

Adbrouwt

Citaat van: Johannesdeloper op 19-05-2016  12:31 uHoi Ad, ik heb even naar jouw methode gekeken, voor 2x zo grote etiketten in kleur komt het op minder dan 2 cent per etiket.
Afgezet op het meet- en snijwerk dat ik heb met losse A4 vellen is dat acceptabel.
Alleen vallen die zelfklevende etiketten een beetje op een normale manier los te weken?
De stickers zitten er behoorlijk stevig op maar een 5 minuten laten weken in water en je kunt ze er redelijk makkelijk afkrijgen.  Soms moet je met een schuurspons de laatste restjes afhalen.  Maar vaak gaan ze er vlot af.

Jeroen76

Printen met inktjet printer is echt niets. Heb het nu uitgeprobeerd maar vind het onwerkbaar. Loopt meteen uit en zeker als de fles uit de koelkast komt.

Begrijp ook niet dat er gezegd wordt dat etiketten geplakt met Pritt er moeilijk afgaan. Minuutje in het water en ze drijven los in de emmer. Melk laat inderdaad sneller los maar ik wil dat liever zien als ze er echt af moeten en niet tijdens het drinken of inschenken...

Brouwerij 'Kraftbier' uit Tilburg gebruikt ook stickers, een hel om die te verwijderen.

Gr. Jeroen


Underdike

Verwijderbare PP stickers van etiketxl.nl gaan er in koelkast & 'n koelbox+water niet van af... Maar peuter je met je nagel in 1 stuk in no-time van je flesje (zonder lijmresten)...

Markiej87

Citaat van: Underdike op 03-07-2016  10:28 uVerwijderbare PP stickers van etiketxl.nl gaan er in koelkast & 'n koelbox+water niet van af... Maar peuter je met je nagel in 1 stuk in no-time van je flesje (zonder lijmresten)...
Ik vind etiketten bestellen in kleine oplage altijd zo duur..

Underdike

Citaat van: Markiej87 op 03-07-2016  14:47 uIk vind etiketten bestellen in kleine oplage altijd zo duur..

Ik heb er 2000 besteld... Kan voor 9 vaste bieren gebruikt worden, en hebben een vakje open gelaten voor een bijzonderder bier, want dat PP is goed beschrijfbaar.

Hier is het label te zien:

Emanuel

Vanavond onderstaand 2 etiketten gemaakt. Ik wil uiteindelijk voor diverse soorten bier dit als template (met andere achtergrondkleuren) gaan gebruiken.

http://myalbum.com/album/41VT2zUfECm0

Muldermans

Ik gebruik voor mijn etiketten een Dymo labelwriter 450, ze kleven goed, gaan er makkelijk af en het is een thermisch label dus geen inkt dat eraf loopt, nadeel is dat je gebonden bent aan de etiketmaat  40 mm x 80 mm

 :degroeten:

RienP

Citaat van: Muldermans op 20-07-2016  23:08 uIk gebruik voor mijn etiketten een Dymo labelwriter 450, ze kleven goed, gaan er makkelijk af en het is een thermisch label dus geen inkt dat eraf loopt, nadeel is dat je gebonden bent aan de etiketmaat  40 mm x 80 mm

 :degroeten:

Ik gebruik een Dymo 450 en hier past nog 1 maatje groter in: 54 x 101 mm. Deze gebruik ik altijd. Genoeg ruimte voor een leuke afbeelding en tekst.

Muldermans

Citaat van: RienP op 20-07-2016  23:32 uIk gebruik een Dymo 450 en hier past nog 1 maatje groter in: 54 x 101 mm. Deze gebruik ik altijd. Genoeg ruimte voor een leuke afbeelding en tekst.

Bedankt voor de tip! :brouwen:

j.heesters3

Ik heb een bier gebrouwen voor een goed doel. Dit gaat het etiket worden op de flesjes. Nog op en of aanmerkingen.

Jos

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/2070/7T4lFL.jpg

tdp

Citaat van: j.heesters3 op 25-04-2017  12:59 uIk heb een bier gebrouwen voor een goed doel. Dit gaat het etiket worden op de flesjes. Nog op en of aanmerkingen.

Jos

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/2070/7T4lFL.jpg

Zou op basis van het etiket een flesje kopen! Mooi!

j.heesters3

Citaat van: tdp op 25-04-2017  14:00 uZou op basis van het etiket een flesje kopen! Mooi!

Dan gaat het goed komen. Bedankt.

Jos

De HaAn

Citaat van: j.heesters3 op 25-04-2017  12:59 uIk heb een bier gebrouwen voor een goed doel. Dit gaat het etiket worden op de flesjes. Nog op en of aanmerkingen.

Jos

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/2070/7T4lFL.jpg
Heb 2 flesjes gekocht voor het goede doel net zo lekker als het origineel :brouwen: :groots:

Vazoem

Citaat van: Underdike op 03-07-2016  10:28 uVerwijderbare PP stickers van etiketxl.nl gaan er in koelkast & 'n koelbox+water niet van af... Maar peuter je met je nagel in 1 stuk in no-time van je flesje (zonder lijmresten)...

Klopt het dat dit nu Zoelemba is geworden? Ik ben bezig een algemeen design te maken met wat regels om zelf info er op te schrijven batch specifiek (alcohol, mout, hop, IBU etc). Liefste zou ik dan echt professioneel etiket in grote oplage willen laten maken. Een die ik alleen maar nat hoef te maken om op te plakken bijvoorbeeld. Maar dit klinkt ook als een goede optie.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.