Maken van etiketten

Gestart door Gio, 25-12-2004 19:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas_Pierik

Ik maak de achterkant van een etiket vochtig met koffiemelk en daarna druk ik hem er op. Om hem er af te halen kun je hem 1 minuutje in water laten weken en dan valt hij er zo af.

RobinB

Yep, kan ook met normale melk overigens. :)

McMelloW

Gebruik een brede platte kwast en smeer melk op de achterkant.  :)
Wij hebben alleen houdbare half volle melk in huis.  :proost:  Werkt prima.
Dan druk ik het etiket op de fles en wrijf ik het glad met een doekje.
De fles ligt op een andere doek om wegrollen te voorkomen.

citrasimcoe

Print je dan op gewoon papier met een gewone inkprinter?

RobinB

Indien je inkt watervast is moet dat kunnen. :)

John

Ik gebruik gewone inkt: geen probleem.

Bas_Pierik

Citaat van: John op 27-04-2013  14:40 uIk gebruik gewone inkt: geen probleem.

Ik print ook gewoon met inkt. Het probleem is dat het na van loop van tijd verkleurd (condens als de koelkast open gaat).

René K

Citaat van: broeder op 12-08-2012  17:51 uNadeel van deze etiketten is wel dat je ze weer moeilijk va je flesjes krijgt. :huilen:
Een "afbrandfohn" kan daar wel bij helpen, net als bij gewone stickers.
Even verwarmen en dan lospeuteren :lessmile:

Er zijn ook Dymo etiketten te verkrijgen die makkelijk loslaten. Exacte types weet ik zo niet maar je zou er eens naar kunnen vragen bij je leverancier.

citrasimcoe

Citaat van: René K op 07-05-2013  08:14 uEr zijn ook Dymo etiketten te verkrijgen die makkelijk loslaten. Exacte types weet ik zo niet maar je zou er eens naar kunnen vragen bij je leverancier.
Interessant. Zijn die dan ook van het merk Dymo of ander merk?

René K

Ik dacht dat deze ook van Dymo zijn. Ik zal morgen eens kijken op mijn werk. We gebruiken deze namelijk ook.

citrasimcoe

Citaat van: René K op 07-05-2013  21:19 uIk dacht dat deze ook van Dymo zijn. Ik zal morgen eens kijken op mijn werk. We gebruiken deze namelijk ook.
Ik ben benieuwd :)

JanDeBierman

Bij labeldiscounter etiketten gekocht voor Dymolabel printer... 2200 labels voor 31 euro (1.5 cent per label) redelijk formaat 101x54 mm Hoe ze er af gaan weet ik niet... De flesjes moeten eerst nog leeg worden gedronken!

hansHalberstadt

Om etiketten te plakken heb ik laatst een mengel van 50% maizena en 50% suiker gebruikt. Wat water toevoegen en al roerend aan de kook brengen tot een soort behangersplaksel ontstaat. De suiker kleeft en de maizena zorgt voor de stevigheid.
Even experimenteren met de hoeveelheid water, anders wordt het te dik of te dun. ik denk ongeveer 1 (gewichts) deel maizena, 1 deel suiker en 5 delen water.
Kun je simpel met een verfrollertje aanbrengen.
Etiket krijg je met warm water er zo weer vanaf.
HansH

wilbertd


KJ!

Citaat van: McMelloW op 27-04-2013  11:59 uGebruik een brede platte kwast en smeer melk op de achterkant.  :)
Wij hebben alleen houdbare half volle melk in huis.  :proost:  Werkt prima.
Dan druk ik het etiket op de fles en wrijf ik het glad met een doekje.
De fles ligt op een andere doek om wegrollen te voorkomen.

Identieke aanpak. Etiketjes uit de kleuren laserprinter, gewoon printerpapier, even op maat snijden en klaar..

hansHalberstadt

Citaat van: JanDeBierman op 04-06-2013  09:12 uBij labeldiscounter etiketten gekocht voor Dymolabel printer... 2200 labels voor 31 euro (1.5 cent per label) redelijk formaat 101x54 mm Hoe ze er af gaan weet ik niet... De flesjes moeten eerst nog leeg worden gedronken!
Daarna heb je een probleem vermoed ik (of de brouwerij die jouw flesjes krjgt) om de lijmresten ervanaf te krijgen. Bieretiketten worden gelijmd met een goedje wat er met heet water van ca 60 ºC  vanaf te halen is.
Ik had eerst een potje lijm op waterbasis gekocht bij de HEMA 3 euro of zo, maar daarmee vielen de etiketten er na een dag spontaan vanaf. toen maar zelf iets bedacht met maizena en suiker. kost in verhouding helemaal niets met 1 eetlepeltje maizena en een eetlepeltje suiker kun je wel 100 etiketten plakken.
HansH

Herman

Het vaker genoemde melk werkt ook heel goed, is makkelijker en kost ook weinig.

Melchior Bos

Wat betreft hierboven genoemde plakken met koffiemelk of gewone melk; dit kan wel een geurtje verspreiden en wanneer dit niet secuur gedaan wordt, kunnen er witte melk randjes/vlekken ontstaan rondom de label.
Wat ook vaak gebruikt wordt om bieretiketten mee te plakken, is behanglijm. Dit is goedkoop, en makkelijk te gebruiken. Mengen met water, kwastje erbij en plakken maar.
Voor zeer kleine oplages is het gebruik van een 'pritt/lijmroller' ook erg handig. Een imitatie lijmroller is erg goedkoop bij bijvoorbeeld de Action.

Zorg dat je etiket goed op de fles zit, een lekker biertje mag ook wel een mooie uitstraling hebben, en geen slordig geplak en vlekken rond het etiket ;)

Vazoem

Ik vraag me toch sterk of hoe handig het is om melk/koffiemelk te gebruiken voor etiketten als je het voor lange periode laat staan. Gaat je etiket niet verkleuren als je wit papier gebruikt en er veel wit in je logo zit?

jhg.mulders@live.nl

Beste medebrouwers,

Bijgevoegd etiket heeft een vriend van mij gemaakt en graag plaatsen we deze op onze flesjes. Dit zijn 25 cl flesjes van Jupiler.
Weet er iemand toevallig de afmetingen van deze etiketten en waar ik ze het beste kan bestellen?



Dankje Jaap
Brouwerij Vuruit
https://www.facebook.com/home.php#!/BrouwerijVuruit

RienP

Citaat van: Aart op 07-05-2013  21:46 uIk ben benieuwd :)

Ik gebruik Dymo verwijderbare etiketten. Een paar seconden warm water langs het etiket en het laat al los zonder lijmresten achter te laten. Dit werkt perfect voor mij. Bovendien is de Dymo software lekker makkelijk in gebruik waardoor snel en leuke etiketten maakt.

Verwijderbare etiketten o.a. zijn hier te krijgen (zoals hierboven al werd gezegd):
http://www.labeldiscounter.com/nl/dymo-11356.html

Ze hebben ze uiteraard ook in verschillende maten.

mvdhiele

Misschien een leuke aanvulling voor mensen die niet handig zijn met grafische programma's (zoals ik) is Fiverr.
Dit is een website waarbij mensen hun diensten als labels ontwerpen, logo's ontwerpen e.d. aanbieden.

Er is ook een iphone app beschikbaar.

Het starttarief is 5 dollar, om zelf in bezit te komen van de bestanden (om later zelf aan te passen, bijvoorbeeld voor een ander bier) moet men rond de 40 á 50 euro rekenen. Zo kom je in het bezit van een uniek ontworpen etiket, wat je later af kunt laten drukken bij een kopieerwinkel of een drukker.

Ik ben op dit moment met iemand bezig via Fiverr een etiket te laten ontwerpen door een grafisch ontwerper.

Een voorbeeld:

Fiverr: www.fiverr.com

Lonnes

Daar heb je in Nederland ook varianten van. Ik heb op dit moment een 'wedstrijd' lopen op www.ontwerpenvoorgeld.nl

Battum80

Ik vond deze online, een aantal designs zijn gratis en het is erg makkelijk.

http://www.beerlabelizer.com/

wilbertd

Citaat van: Battum80 op 18-08-2015  17:09 uIk vond deze online, een aantal designs zijn gratis en het is erg makkelijk.

http://www.beerlabelizer.com/

Handig als je snel een paar biertjes cadeau wilt doen  :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.