Overige > Etiketten van amateurbrouwers

Maken van etiketten

<< < (2/36) > >>

roco:
Ik gebruik ook altijd een Prittstift om de etiketten te plakken en ik heb nooit problemen om ze te verwijderen.

Gewoon alleen op de rand lichtjes inlijmen en strak trekken, niet helemaal instrijken.

groeten :degroeten:

roco

Jacques:
Persoonlijk ben ik niet zo'n etikettenmaker. Slechts een enkele keer maak ik er een, en dan alleen voor flessen die ik weggeef. Zo'n gedoe etiketten ontwerpen, printen, snijden, zorgvuldig opplakken en dan ook nog later weer verwijderen.
Maar iedereen zijn hobby. Sommigen onder ons zijn echte grafische kunstenaars  :groots: .

Als ik dan eens een etiket plak op een fles gebruik ik houtlijm. Deze lijm is zeer krachtig (in ieder geval krachtiger dan Pritt) en laat zich goed verwijderen als het etiket goed nat gemaakt is. Lijmresten kun je makkelijk van de fles borstelen.
Het voordeel van deze lijm is ook dat je nog even kunt schuiven met het etiket als je deze net op de fles geplakt hebt.

:degroeten: Jacques

Adrianus Tripel:
Hallo knippers en plakkers,

Ik gebruik voor mijn etiketten Coreldraw. Hier zitten ook ontelbare lettertypes bij. Rond printen is geen probleem. Groot voordeel is ook dat je in lagen kan werken. Bv. de basis op laag 1. De afbeeldingen op laag 2 en de soort op laag 3.

In mijn geval heb ik de etiketten door een bevriend drukker met 6 op een vel laten drukken. Met mijn laserprintertje print ik alleen de soort, botteldatum en alcohol %-age erop. Basisetiket is dus altijd hetzelfde. Voordeel is wel dat ze watervast zijn.

Plakken doe ik met behangplaksel. Omdat ik mijn flessen eerst in de soda zet voordat ik ze steriel kook, vallen de etiketten er van zelf af. :bijdrage_forum:

Groeten
Ad

Johannes:
Etikettenmakers,

Voor het die nog wat inspiratie op willen doen: www.bierlabel-encyclopedie.tk hier staan echt ongelofelijk veel brouwerijen met hun verschillende bieren en etiketten.

Ook voor niet etikettenmakers interessant.

:degroeten:

Johannes

wim:
Dit is een mooe thread hoor.
Als nu de kwaliteit van mijn cadeaubieretiketten (das een mooie voor galgje) niet omhoog gaat dan weet ik het niet meer.

:degroeten:

Wim

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie