Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Controle gistingsemmers

<< < (4/4)

Maran van Brakel:

--- Citaat van: EdwinWest op 18-03-2017  12:04 u ---Kan het kwaad om als het gistvat (inderdaad een uit starterspakket) lekt de deksel rondom te voorzien van tape?
Ik neem aan dat mocht er aan de buitenkant wat plakresten overblijven dit geen kwaad kan? Wellicht kan dat dan ook rondom het waterslot?

--- Einde van citaat ---

Ik heb het eens opgelost door middel van enkele post-elastieken.
De eerste met het randje/hoekje op de gleuf tussen emmer en deksel en dan nog een paar strak er overheen.
Het is wat gefriemel om het goed te krijgen maar het heeft toen wel geholpen.

(Al was ik die plastic emmers snel zat en ben ik mooi overgestapt naar rvs  ;) )

Jacques:

--- Citaat van: MikeG op 07-08-2018  14:07 u ---Heb zelf ook met tape gewerkt en... werkte voor geen meter. Zelfs het waterslot helemaal ingetapet zonder resultaat. Uiteindelijk nieuwe deksel erop en probleem was verholpen. Geen tape is mijn advies. Geeft alleen maar kleverige randen die vatbaar zijn voor kleine, hele kleine beestjes (bacteriŽn) die je daar niet wilt hebben.

--- Einde van citaat ---

De tape zit aan de buitenkant van het vat. Daar is sowieso de boze wereld vol met micro-organismen. Als je zorgt dat de binnenkant van het vat effectief gedesinfecteerd is hoef je niet bang te zijn voor micro-organismen. Uiteraard met de buitenkant wel schoongemaakt zijn. Eventueel kun je de plakrand sprayen met een Star San oplossing.

En natuurlijk kun je altijd uitkijken naar een beter vat dat goed afsluit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie