Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Controle gistingsemmers

<< < (3/4) > >>

Jacques:

--- Citaat van: redox op 26-02-2012  21:29 u ---Werken blijft het nog wel doen. Maar voor de mensen zonder gistkast is het wel aan te raden om het dekseltje vast te zetten met elastiekjes. Enkel en alleen om fruit/vliegjes er niet in te krijgen. In een waterslot zit bijvoorbeeld redelijke veel water en een fruit/vliegje komt gemakkelijk bij het bier als het gistvat dan wordt opgetild.

--- Einde van citaat ---

Als er niet te veel water in het waterslot zit hoef je niet bang te zijn dat er water in je vat komt. Ik zal de tekst weer wat aanpassen.

Jacques:

--- Citaat van: Jacques op 26-02-2012  19:34 u ---Daarover zal ik nog even nadenken. Dat kan ik eventueel ook in de cursus kwijt.

--- Einde van citaat ---

De waarschuwing om niet met een schuursponsje aan de gang te gaan stond al in de cursus...

Maar ik heb de pagina over gistvaten wel aangevuld. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, zeker als hij twee keer gewaarschuwd is.

EdwinWest:
Kan het kwaad om als het gistvat (inderdaad een uit starterspakket) lekt de deksel rondom te voorzien van tape?
Ik neem aan dat mocht er aan de buitenkant wat plakresten overblijven dit geen kwaad kan? Wellicht kan dat dan ook rondom het waterslot?

Jacques:
Heel wat beginnende hobbybrouwers hebben tape gebruikt. Vaak werkt het. Soms ook niet.

MikeG:

--- Citaat van: Jacques op 18-03-2017  15:24 u ---Heel wat beginnende hobbybrouwers hebben tape gebruikt. Vaak werkt het. Soms ook niet.

--- Einde van citaat ---

Heb zelf ook met tape gewerkt en... werkte voor geen meter. Zelfs het waterslot helemaal ingetapet zonder resultaat. Uiteindelijk nieuwe deksel erop en probleem was verholpen. Geen tape is mijn advies. Geeft alleen maar kleverige randen die vatbaar zijn voor kleine, hele kleine beestjes (bacteriŽn) die je daar niet wilt hebben.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie