Goede bierwinkels!

Gestart door Johannes, 24-12-2004 13:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel1

Nog wat aanvullingen voor Amsterdam:

Slijterij Wijnhandel 't Fust bestaat niet meer
The Beer Tree, J.P. Heijestraat heet nu J&B Craft Drinks
Brouwerij Asperius (nooit van gehoord) heeft geen proeflokaal of bezoekbare brouwerij

De grootste bierwinkel ontbreekt:
Sterk Amsterdam, De Clercqstraat

En ik zag nog een café wat er niet op staat:
De Biertuin Prinsengracht

Jacques

Citaat van: emiel1 op 30-07-2019  16:47 uNog wat aanvullingen voor Amsterdam:

Slijterij Wijnhandel 't Fust bestaat niet meer
The Beer Tree, J.P. Heijestraat heet nu J&B Craft Drinks
Brouwerij Asperius (nooit van gehoord) heeft geen proeflokaal of bezoekbare brouwerij

De grootste bierwinkel ontbreekt:
Sterk Amsterdam, De Clercqstraat

En ik zag nog een café wat er niet op staat:
De Biertuin Prinsengracht

Bedankt voor de update.

Brouwerij Asperius heb ik een aantal maanden geleden bezocht aan de Bilderdijkstraat 188... Het is een hele kleine brouwerij waarvan je een klein gedeelte kunt zien vanaf het proeflokaal.

De mutaties worden over een paar dagen verwerkt. Er komen dan ook meer recensies op de site www.bierisbest.nl

emiel1

Citaat van: Jacques op 30-07-2019  21:54 uBrouwerij Asperius heb ik een aantal maanden geleden bezocht aan de Bilderdijkstraat 188... Het is een hele kleine brouwerij waarvan je een klein gedeelte kunt zien vanaf het proeflokaal.

Ah, excuus, Asperius is blijkbaar het eigen bier van Restaurant Zest, maar als ze het daar ook brouwen en je kunt de brouwerij zien valt het inderdaad onder brewpub.

Jacques

Citaat van: Jacques op 30-07-2019  21:54 uBrouwerij Asperius heb ik een aantal maanden geleden bezocht aan de Bilderdijkstraat 188... Het is een hele kleine brouwerij waarvan je een klein gedeelte kunt zien vanaf het proeflokaal.

Even een foto opgezocht




Oscar

Citaat van: Jacques op 01-08-2019  23:50 u

 :groots: :groots:  Mooi opgezet... De brouwer woont in Eanske en is een goede vriend van mij :biersmile: :proost: :proost:

ElmerVDM

Citaat van: Jacques op 15-07-2015  20:54 uJan Kraan in Bodegraven vertelde mij laatst dat hij bezig is met een verhuizing van zijn bierwinkel naar een veel grotere winkel. Daar wil hij alle Nederlandse bieren gaan verkopen. Dat zouden er inmiddels meer dan 1600 zijn.

Kennelijk is er dan toch iets tussen gekomen... Ik ben er laatst geweest en wat mij opviel was dat hij een fantastisch assortiment heeft (veel voor mij moeilijk verkrijgbare Nederlandse bieren), maar ook dat heel wat bieren over de tht datum waren (en ook niet meer drinkbaar). Volgens Jan had ik net de langzame lopers uitgezocht.

p_veltkamp

Hallo,

Ik zag de Uiltje X Moyee Espresso Donut & Beer shop er niet op staan. Kan je heerlijke biertjes kopen.
Adres is Zijlstraat 6 in Haarlem (paar winkels verder dan Uiltje bar)
Verder is de Jopenkerk in Hooffdorp vorig jaar helaas gesloten.

Grtz Paul

Jacques

Citaat van: p_veltkamp op 03-08-2019  17:28 uHallo,

Ik zag de Uiltje X Moyee Espresso Donut & Beer shop er niet op staan. Kan je heerlijke biertjes kopen.
Adres is Zijlstraat 6 in Haarlem (paar winkels verder dan Uiltje bar)
Verder is de Jopenkerk in Hoofddorp vorig jaar helaas gesloten.

Grtz Paul

Bedankt voor deze update. De kaart en de site heb ik aangepast.

Mascleta

Wat een prachtig overzicht heb je gemaakt Jacques, mijn complimenten daarvoor.

Ik heb nog wel een toevoeging voor het Zeeuwse Goes, een slijterij met een heel ruim aanbod aan exclusievere speciaalbieren.

Slijterij "Bie de Bolle"
Dam 1A
4461DZ Goes

Pieter1954

Een nieuwe (tijdelijke) bierwinkel in winkelcentrum De Streekhof in Bovenkarspel.
Adres: De Middend 34-36, 1611 AA Bovenkarspel

Tekst krantenbericht:

Gestart met brouwen in 2014 hebben ze een aardige naam opgebouwd in de Streek. De samenwerking met anderen verliep ook vlot. Een pop-up store voor speciale bieren en wijnen uit de regio was een logische volgende stap voor De Bierbroeders.

En die deed zich spontaan voor toen Smaak van de Streek binnen het Streekhof in Bovenkarspel verhuisde. Een plekje kwam vrij en nog wel in de 'eigen' streek van bierbroeders Lars Jautze en Bert Buysman. Een die ze niet konden laten lopen.

Vooral voor Bert, die zich in de retail als vis in het water voelt. ,,We zetten als Bierbroeders zestien verschillende bieren in de markt en ik zit zelf veel in de handel, werk met bedrijven als Saalhof in Wognum. Dan krijg je de winkel aangeboden. Het was even aanpoten, maar we zijn blij met het resultaat.''
Samenwerken

In no time was de pop upstore ingericht. Met behulp van derden, want samenwerking is het toverwoord voor De Bierbroeders. Drie maanden lang verkoopt 'Bierbroeders & Friends' eigen bieren, maar ook van bevriende brouwerijen als De Werf in Enkhuizen en de Helderse Jongens.

,,We verkopen 150 biertjes tussen de één en dertig euro en wijnen tussen de vier en twintig euro, allemaal uit de regio. Wij geloven in samenwerking, anders kom je er niet. We zijn in deze regio allemaal klein, je moet het samen doen, anders overleef je niet.''
Ervaring

Nicht Sharon Roos is aangetrokken om de winkel te runnen van woensdag tot en met zaterdag. De Bierbroeders zelf springen bij naast de handel en het brouwen. De voorraad aan speciaal bier is in ieder geval groot genoeg. Als de formule, met onder meer ook cadeaupakketten, aanslaat kijken ze na december hoe ze verder gaan. ,,En als het niets wordt is het voor ons een mooie ervaring voor ons.''

Daar ziet het er niet naar uit. Het eerste weekeinde was al heel druk. ,,Dit past bij onze groei.''

Jacques

Citaat van: Mascleta op 08-10-2019  20:50 uWat een prachtig overzicht heb je gemaakt Jacques, mijn complimenten daarvoor.

Ik heb nog wel een toevoeging voor het Zeeuwse Goes, een slijterij met een heel ruim aanbod aan exclusievere speciaalbieren.

Slijterij "Bie de Bolle"
Dam 1A
4461DZ Goes

Toegevoegd aan de kaart.

Dank je voor de complimenten. Gelukkig krijg voor deze kaart hulp van het forum en bierliefhebber Elmer die veel slijterijen afgaat op jacht naar bijzondere bieren.

Wolter

In Hoorn is een bezoek aan Lokaal OostWest en must als je op zoek bent naar mooie bieren. Zij hebben een mooie selectie nationale en internationale bieren staan.
Website: https://www.lokaaloostwest.nl/
Zij hebben in Untappd deze winkel als locatie staan waarbij alle bieren die op voorraad staan gevonden kunnen worden. Erg makkelijk..

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 08-10-2019  22:01 uEen nieuwe (tijdelijke) bierwinkel in winkelcentrum De Streekhof in Bovenkarspel.
Adres: De Middend 34-36, 1611 AA Bovenkarspel

Tekst krantenbericht:

Gestart met brouwen in 2014 hebben ze een aardige naam opgebouwd in de Streek. De samenwerking met anderen verliep ook vlot. Een pop-up store voor speciale bieren en wijnen uit de regio was een logische volgende stap voor De Bierbroeders.

En die deed zich spontaan voor toen Smaak van de Streek binnen het Streekhof in Bovenkarspel verhuisde. Een plekje kwam vrij en nog wel in de 'eigen' streek van bierbroeders Lars Jautze en Bert Buysman. Een die ze niet konden laten lopen.

Vooral voor Bert, die zich in de retail als vis in het water voelt. ,,We zetten als Bierbroeders zestien verschillende bieren in de markt en ik zit zelf veel in de handel, werk met bedrijven als Saalhof in Wognum. Dan krijg je de winkel aangeboden. Het was even aanpoten, maar we zijn blij met het resultaat.''
Samenwerken

In no time was de pop upstore ingericht. Met behulp van derden, want samenwerking is het toverwoord voor De Bierbroeders. Drie maanden lang verkoopt 'Bierbroeders & Friends' eigen bieren, maar ook van bevriende brouwerijen als De Werf in Enkhuizen en de Helderse Jongens.

,,We verkopen 150 biertjes tussen de één en dertig euro en wijnen tussen de vier en twintig euro, allemaal uit de regio. Wij geloven in samenwerking, anders kom je er niet. We zijn in deze regio allemaal klein, je moet het samen doen, anders overleef je niet.''
Ervaring

Nicht Sharon Roos is aangetrokken om de winkel te runnen van woensdag tot en met zaterdag. De Bierbroeders zelf springen bij naast de handel en het brouwen. De voorraad aan speciaal bier is in ieder geval groot genoeg. Als de formule, met onder meer ook cadeaupakketten, aanslaat kijken ze na december hoe ze verder gaan. ,,En als het niets wordt is het voor ons een mooie ervaring voor ons.''

Daar ziet het er niet naar uit. Het eerste weekeinde was al heel druk. ,,Dit past bij onze groei.''

Ook jij dank Pieter.
Ik stel het op prijs als je even een berichtje stuurt als de slijterij weer verhuist naar de volgende plek.  ;)

Jacques

Citaat van: Wolter op 08-10-2019  22:27 uIn Hoorn is een bezoek aan Lokaal OostWest en must als je op zoek bent naar mooie bieren. Zij hebben een mooie selectie nationale en internationale bieren staan.
Website: https://www.lokaaloostwest.nl/
Zij hebben in Untappd deze winkel als locatie staan waarbij alle bieren die op voorraad staan gevonden kunnen worden. Erg makkelijk..

Wolter bedankt. Ook deze is toegevoegd.


ElmerVDM

Citaat van: Jacques op 08-10-2019  22:24 uToegevoegd aan de kaart.

Dank je voor de complimenten. Gelukkig krijg voor deze kaart hulp van het forum en bierliefhebber Elmer die veel slijterijen afgaat op jacht naar bijzondere bieren.

Bedankt voor de vermelding Jacques... als ik de site eerder had ontdekt, had ik al veel meer beoordelingen kunnen aanleveren.

Tegen iedereen zou ik willen zeggen: laat ook een beoordeling achter op www.bierisbest.nl van de zaken die je hebt bezocht
Het is een kleine moeite, maar het zegt zoveel meer dan alleen een vermelding...  (Zeker voor fanaten zoals ik die nogal wat bierwinkels afstruinen voorkomt dat teleurstellingen)

Wallie

Citaat van: Oscar op 02-08-2019  00:13 u:groots: :groots:  Mooi opgezet... De brouwer woont in Eanske en is een goede vriend van mij :biersmile: :proost: :proost:

Heb jij vrienden?  :o :nut:

MoreBeers77

Hallo,

ik ben nieuw hier, maar ik ben mede-eigenaar van een van de grootste bierwinkels van Zuid-Nederland. Beers&More77 in Venlo , https://www.beersandmore77.nl/.
Inmiddels 2000 speciaal bieren and still growing. Hoe specialer hoe beter, we groeien nog steeds met enele 10-tallen bieren per week.

We zouden het zeer iop prijs stellen als ook wij in je overzicht worden opgenomen. Ons biercafe, Klup77 staat er reeds op.

Verder complimenten voor dit forum, ik ga binnenkort hier wat actievere bijdragen leveren. Binnenkort starten we ook met een HOPcast, een mooie podcast met regelmatig aansprekende gasten uit de bierwereld.

groet,

Jack

ramon86

In Uden is eerder deze maand House of Beers geopend, grote aanrader. Groot oppervlak, groot aanbod en goede prijzen.

tdp

- https://www.biergarage.nl/ in Oldenzaal, de speciaalbierwinkel van de Engel in Oldenzaal
- https://debierstudio.nl/ Speciaalbierwinkel in Hengelo (Ov.)

Micha


Jacques

Citaat van: MoreBeers77 op 19-10-2021  14:17 uHallo,

ik ben nieuw hier, maar ik ben mede-eigenaar van een van de grootste bierwinkels van Zuid-Nederland. Beers&More77 in Venlo , https://www.beersandmore77.nl/.
Inmiddels 2000 speciaal bieren and still growing. Hoe specialer hoe beter, we groeien nog steeds met enele 10-tallen bieren per week.

We zouden het zeer iop prijs stellen als ook wij in je overzicht worden opgenomen. Ons biercafe, Klup77 staat er reeds op.

Verder complimenten voor dit forum, ik ga binnenkort hier wat actievere bijdragen leveren. Binnenkort starten we ook met een HOPcast, een mooie podcast met regelmatig aansprekende gasten uit de bierwereld.

groet,

Jack

Toegevoegd aan de kaart.

Jacques

Citaat van: ramon86 op 19-10-2021  14:42 uIn Uden is eerder deze maand House of Beers geopend, grote aanrader. Groot oppervlak, groot aanbod en goede prijzen.

Toegevoegd aan de kaart.

Jacques

Citaat van: tdp op 19-10-2021  16:02 u- https://www.biergarage.nl/ in Oldenzaal, de speciaalbierwinkel van de Engel in Oldenzaal
- https://debierstudio.nl/ Speciaalbierwinkel in Hengelo (Ov.)

Toegevoegd.

Jacques

Citaat van: Micha op 20-10-2021  08:02 uSinds kort geopend in Veldhoven: https://www.hetbiermeisje.com/

Toegevoegd.

Jacques

Allen dank voor de bovenstaande aanvullingen.


De laatste versie van de kaart

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.