Goede bierwinkels!

Gestart door Johannes, 24-12-2004 13:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

guuz

Ga ik proberen dit weekend want ben er inmiddels zelf geweest, zeker voor een winkel in een dorp erg leuk en veel keuze.. Ik ben geen whiskyliefhebber, maar anders zou je daar je hart op kunnen kalen, wat een keuze... :degroeten:

Jacques

Gisteren ben ik weer eens bij De Bierschuur geweest op de grens met België in Poppel.

Ik was zeer aangenaam verrast. Het was al een tijdje dat er ook andere bieren dan Belgische bieren er te koop zijn. Maar nu het assortiment aan craftbieren aanzienlijk vergroot. Ze hebben nu echt heel veel lekere en bijzondere bieren (met ook een behoorlijk prijskaartje...)

Toen ik mijn complimenten gaf aan de eigenaar en zei dat ik nu wat minder vaak naar De Caigny in Essen (ook in België) hoeft te reizen vertelde hij dat De Bierschuur samenwerkt met De Caigny. Dat verbaasde mij niet. Ik zag veel bieren die je ook in Essen ziet. Dit scheelt voor mij veel tijd en kilometers...

Chilobrachys

Ondanks dat Pakhuis Twente (Albergen) hier al eens genoemd door tdp in een post uit 2014 wil ik deze eigenlijk nog eens onder de aandacht brengen.  Het was destijds al best een flinke slijterij maar tegenwoordig hebben ze ruim 1500 verschillende bieren. De webshop geeft een héél verkeerd beeld van wat daar allemaal te vinden is. Echt het bezoeken waard :biersmile:

Jacques

De laatste tijd heb ik weer hard gewerkt aan de kaart met allerlei bierige adressen die het bezoek waard zijn.

Mocht je nog een mooie bierslijterij kennen met bijzondere bieren die nog niet op de kaart staat hoor ik dat graag.

De bierslijterijen hebben een gele markering op de kaart.


De betekenis van de andere kleuren is als volgt

    Blauw- Proeflokalen bij brouwerijen. Bij veel proeflokalen kun je een hapje eten. Meestal zijn alleen de bieren van brouwerij verkrijgbaar.
    Groen – Biercafés. Bij deze locaties is een grote keuze aan bieren verkrijgbaar. In grote steden is die keuze groter dan in kleinere plaatsen.
    Rood – Bierrestaurants. Hier kun je bij een maaltijd genieten van een bijzonder bier. De maaltijd kan een eenvoudige daghap zijn tot een uitgebreid diner. Bijna altijd ben je hier ook welkom als je alleen bier wilt drinken.
    Paars – Biermusea. In Nederland zijn meerdere biermusea die het bezoeken waard zijn.
    Oranje – Brouwhotels. Op een beperkt aantal plekken in Nederland kun je hotelkamer boeken bij een brouwerij.

marties

Erg mooi overzicht. :biersmile: Als toevoeging hierop het wijnhuis in Ede. Ruim assortiment en uitstekende service.
Exbeerience in Veenendaal bestaat helaas niet meer.

Jacques

Citaat van: marties op 14-07-2019  21:52 uErg mooi overzicht. :biersmile: Als toevoeging hierop het wijnhuis in Ede. Ruim assortiment en uitstekende service.
Exbeerience in Veenendaal bestaat helaas niet meer.

Bedankt voor jouw reactie. Heel goed dat je ook doorgeeft dat een bierslijter is opgehouden te bestaan.
Het wijnhuis Ede voeg ik toe.

Henielma

Ik mis in dit overzicht een goede bierwinkel (met webshop) in Venray:

Mr Hop
Raadhuisstraat 36A, 5801 MA Venray

Jacques

Citaat van: Henielma op 14-07-2019  22:16 uIk mis in dit overzicht een goede bierwinkel (met webshop) in Venray:

Mr Hop
Raadhuisstraat 36A, 5801 MA Venray

Bedankt voor jouw reactie. De bierwinkel heb ik toegevoegd. Ze hebben inderdaad een groot en mooi assortiment.

DeAik

Volgens mij staat deze slijterij er nog niet tussen, heeft een zeer groot en wisselend assortiment speciaalbieren.

Mitra Terwijde
Ella Fitzgeraldplein 16, 3543 EP Utrecht

Jacques

Citaat van: DeAik op 15-07-2019  09:47 uVolgens mij staat deze slijterij er nog niet tussen, heeft een zeer groot en wisselend assortiment speciaalbieren.

Mitra Terwijde
Ella Fitzgeraldplein 16, 3543 EP Utrecht

Bedankt voor jouw aanvulling. De bierwinkel is door mij toegevoegd.

DieterB

Ik zag deze bierwinkel nog niet op de kaart staan:

Hoptimaal
Leeghwater 14
3825 MR Amersfoort

De keren dat ik er was hadden ze een mooie collectie bijzondere bieren.

Jacques

Citaat van: DieterB op 15-07-2019  21:59 uIk zag deze bierwinkel nog niet op de kaart staan:

Hoptimaal
Leeghwater 14
3825 MR Amersfoort

De keren dat ik er was hadden ze een mooie collectie bijzondere bieren.

Op de website zie ik inderdaad een mooie collectie bijzondere bieren.
Klopt het dat de winkel naast een Jumbo is?

DieterB


Jacques

Citaat van: Jacques op 15-07-2019  22:18 uOp de website zie ik inderdaad een mooie collectie bijzondere bieren.
Klopt het dat de winkel naast een Jumbo is?
Citaat van: DieterB op 15-07-2019  22:40 uDat klopt, Jacques

Toegevoegd aan de kaart. Bedankt voor de aanvulling.

Hakeem_The_Dream

Ik mis er nog eentje in het prachtige Weert:
https://wijnhuisweert.nl/speciaalbieren/

Oranjeplein 233-237
6006 CX Weert

400 verschillende soorten en wisselend assortiment. Mijn vaste inkoopplek naast het eigen gebrouwen goed natuurlijk.  :brouwen:

Jacques

Citaat van: Hakeem_The_Dream op 16-07-2019  22:09 uIk mis er nog eentje in het prachtige Weert:
https://wijnhuisweert.nl/speciaalbieren/

Oranjeplein 233-237
6006 CX Weert

400 verschillende soorten en wisselend assortiment. Mijn vaste inkoopplek naast het eigen gebrouwen goed natuurlijk.  :brouwen:

Bedankt voor jouw reactie. De winkel is toegevoegd aan de kaart.

PDGRRR

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar in Deurne zit ook een Wijnhuis-slijterij die (destijds in ieder geval) een mooi assortiment bieren voert.

Wijnhuis Deurne
Molenlaan 1
5751 AM Deurne

Richard3

Citaat van: PDGRRR op 17-07-2019  16:35 uHet is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar in Deurne zit ook een Wijnhuis-slijterij die (destijds in ieder geval) een mooi assortiment bieren voert.

Wijnhuis Deurne
Molenlaan 1
5751 AM Deurne

Klopt nog steeds.

Jacques

Citaat van: PDGRRR op 17-07-2019  16:35 uHet is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar in Deurne zit ook een Wijnhuis-slijterij die (destijds in ieder geval) een mooi assortiment bieren voert.

Wijnhuis Deurne
Molenlaan 1
5751 AM Deurne

Ik heb hem toegevoegd.

Sir Wicked III

In Dokkum zit nog een kleine slijterij met wisselend speciaalbier aanbod:

DrinQs Dokkum
Strobossersteeg 1
9101 NB Dokkum


PDGRRR

Wijnhuis Eindhoven staat ook nog niet op de kaart, zie ik. Ook een mooi assortiment daar.

Vlokhovenseweg 46, tegenover de kerk
5625 WR Eindhoven


Jacques

Citaat van: Sir Wicked III op 18-07-2019  08:39 uIn Dokkum zit nog een kleine slijterij met wisselend speciaalbier aanbod:

DrinQs Dokkum
Strobossersteeg 1
9101 NB Dokkum

Ik heb op hun website gekeken maar was niet heel erg onder de indruk. Vooralsnog plaats ik deze slijter niet op de kaart.

Jacques

Citaat van: PDGRRR op 18-07-2019  09:18 uWijnhuis Eindhoven staat ook nog niet op de kaart, zie ik. Ook een mooi assortiment daar.

Vlokhovenseweg 46, tegenover de kerk
5625 WR Eindhoven

Inderdaad een groot en mooi assortiment. Staat vanaf nu op de kaart.

Vlam

EdiT: laat maar, ik heb misgekeken en hij stond al op de kaart!

Speciaalbierwinkel Dorst in Den Haag (Boekhorststraat 99) is ook een aanrader. Niet extreem groot, maar wel een bijzonder (en snel wisselend) assortiment aan speciaalbieren.

Jacques

Citaat van: Vlam op 18-07-2019  22:04 uEdiT: laat maar, ik heb misgekeken en hij stond al op de kaart!

Speciaalbierwinkel Dorst in Den Haag (Boekhorststraat 99) is ook een aanrader. Niet extreem groot, maar wel een bijzonder (en snel wisselend) assortiment aan speciaalbieren.

In de loop der tijd zijn al heel wat goede adressen toegevoegd.
Toch is deze nooit af. Suggesties zijn daarom altijd welkom.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.