Goede bierwinkels!

Gestart door Johannes, 24-12-2004 13:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Veel Amerikaanse bieren bij de Bierkoning in Amsterdam.


Heel veel Nederlandse bieren bij Speciaalbier winkel Bodegraven.

Den Gouwen Aar in Gouda heeft ook veel verschillende bieren.

Maar er zijn meer winkels. Wie vult verder aan?

RobinB

Citaat van: Jacques op 20-04-2014  23:22 uVeel Amerikaanse bieren bij de Bierkoning in Amsterdam.
Maar er zijn meer winkels. Wie vult verder aan?

De Bierkoning staat al sinds de openingspost in dit topic... ::)

Misschien een idee om webshops eraan toe te voegen?

Adbrouwt

Berts bierhuis (Utrecht)
Mitra (vismarkt Groningen)
Van Erp (Groningen)

Jacques

Citaat van: RobinB op 20-04-2014  23:50 uDe Bierkoning staat al sinds de openingspost in dit topic... ::)

Klopt. Het was beter geweest als ik de vraag geciteerd had waarop ik reageerde. De  bedoelde vraag was namelijk waar veel Amerikaanse bieren te koop zijn.

Terwijl ik het antwoord intypte realiseerde ik mij dat de laatste jaren het aantal winkels is uitgebreid. Het zou aardig zijn als dit (oude) topic verder aangevuld wordt.


Het zou mooi zijn als er een Google kaart gemaakt wordt met de betere bierslijterijen.


RobinB

Goede poging, maar geen sigaar! ;D
Ja, oke, die van de Mitra aan de vismarkt... ;)

berserkr

De Mitra in Teteringen, ongeveer 350 soorten.

De-Geert

De C1000 in Wageningen hoort echt in dit rijtje thuis, daar hebben ze een hele fraaie selectie bieren uit Belgie, Engeland, de VS, Nederland en ook andere landen.

havu

Een goede bierwinkel in Delft: Flink Gegist. Ca. 700 bieren, waarvan veel Nederlandse microbrouwerijen. Zowel klassieke bieren als IPA's en imperial stouts.

Ik maak geen reclame voor de winkel van mijn dochter en schoonzoon, dat mag niet op het forum.  :proost:
Ze hebben gewoon veel bier!

Hans

John

Als je voor een keer reclame mag maken want dat doen we nou toch: Mitra van Bergen in Eindhoven, www.hetBiermoment.nl

orangeloo

Drankenhandel Geers in Oostakker (vlak bij Gent)
Een zeer groot assortiment en niet alleen UIT België
http://www.drankengeers.be/site/

dennisbier

Citaat van: RobinB op 20-04-2014  23:50 uDe Bierkoning staat al sinds de openingspost in dit topic... ::)

Misschien een idee om webshops eraan toe te voegen?
Wel gezien, maar het topic liep dood.
Na 7 jaar verandert er wel eens wat in bierland. En zeker wat commercie betreft...
Ik denk...ik zwengel hem eens aan.

CiteerTerwijl ik het antwoord intypte realiseerde ik mij dat de laatste jaren het aantal winkels is uitgebreid.
Het zou aardig zijn als dit (oude) topic verder aangevuld wordt.
Het zou mooi zijn als er een Google kaart gemaakt wordt met de betere bierslijterijen.
Voor!  ;D

Jacques

Citaat van: dennisbier op 22-04-2014  17:41 uVoor!  ;D

Iedereen met een Google account kan een dergelijke kaart aanmaken en delen...

RobinB

Citaat van: dennisbier op 22-04-2014  17:41 uWel gezien, maar het topic liep dood.
Na 7 jaar verandert er wel eens wat in bierland.
Dat laatste klopt, maar om dan aan te komen met een slijter die er juist al was... :o
Net zoals het weer noemen van van Erp, mitra van bergen enz.

Het lijkt dan alsof er alleen gereageerd wordt op de topictitel en er niet gekeken wordt naar al genoemde slijters in het topic... ::)

dennisbier

Voor hetzelfde geld was deze winkel er al niet meer.
Het zijn harde tijden voor sommigen. ;)

Willem tel

Ik zoek nog een goede en betaalbare bierwinkel in België met een ruim assortiment.

Omdat ik toevallig toch naar Oostende moet zoek ik iets op de route van Antwerpen naar Oostende.

Heeft iemand een goed adres voor mij?



Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 24-12-2004  13:37 uUpdate 19 FEB 2008: lijst met beste bierwinkels in Nederland

De Mitra in Meppel (Alexander en Gonny Kisjes) heeft (erg) veel verschillende bieren. En kort geleden gezorgd voor een eigen bier voor Meppel (samen met De Gulzige Gans uit Coevorden). http://www.krantvoormeppel.nl/nieuws/26335/meppel-krijgt-eigen-bier-naam-gezocht/ 
Alexander heeft ook de StiBon-cursus met goed gevolg gedaan. http://www.mitrakisjes.nl/contents/nl/about.html 

Hopbier

jan le mercier

Willem Tel,

De Hopduvel (Gent) en Dranken Geers (Oostakker, nabij Gent) zijn wereldtop.

http://www.dehopduvel.be/contact.html

http://www.drankengeers.be/site/

Let wel op voor de openingsuren: De Hopduvel vb is nu gesloten tot 31 juli.

Jan

Manie

Citaat van: Adbrouwt op 20-04-2014  23:58 uBerts bierhuis (Utrecht)
Mitra (vismarkt Groningen)
Van Erp (Groningen)

Let op !! Bert's Bierhuis Utrecht, heeft nu 2 Winkels met verschillend assortiment .  ;D  Echt heel veel keus (loop de deur plat haha)

We hebben Berts Bierhuis in de Twijnstraat (bestaat al heel lang), maar nu sinds een ongeveer een jaartje ook Bert's Bierhuis Biltstraat... Opgericht door de oude eigenaar van BBH Twijnstraat, dus Bert eigenlijk  ::)

Geven ook hele leuke  proeverijen :proost: Niet moeilijk, maar begrijpbaar.


tdp

Het Pakhuis Twente, in Albergen. Is een onderdeel van Café Morshuis, wat een ABT café is, met zo'n 100 bieren op de fles  :proost:

Hierbij een overzicht (is niet volledig volgens mij) van de bieren die ze aanbieden:
http://www.pakhuistwente.nl/wp-content/uploads/2013/07/Speciaal-bieren-Pakhuis-Twente.pdf

Hier kun je dus het nuttige met het aangename verenigen :):D

Koster

Helma's slijterij in Hoogeveen!
keuze uit ruim 350 soorten speciaal bieren!

Remy

De Caigny vestiging Essen (België)

Heel veel Belgisch maar ook veel Deens, Italiaans, Schots, Amerikaans en steeds meer Nederlands  :)

http://www.decaigny.com

Willem tel

Wel beste Jan le Mecier

Bedankt.
Helaas was het niet mijn geluksdag.
De winkel in Oostakker was niet te vinden, mijn navigatie liep dood.
Er is daar wat aan de weg getimmerd op die afslag.
Daar wat rondgereden en rondgevraagd.
Maar helaas geen enkele lokale kon me helpen.

En de Hopbel was me al bekend had er al eens meer aan de gesloten deur gestaan.
zo ook deze keer het was namelijk Maria ten Hemelvaart!
Het is wat met onze katholieke Zuiderburen.

Maar toch bedankt voor je ideeën.

BdeB

22 jaar geleden ;D Slijterij de Wit op Texel. Een gigantisch assortiment. Dit jaar weer eens terug geweest. Het was niet veel meer. Desondanks 4 biertjes gekocht. Bij thuiskomst bleken er 2 over de datum en niet meer te haggelen :huilen:.

Lesje geleerd: altijd naar de datum kijken. Maar dat wisten jullie natuurlijk al :nut:

Overigens wel een Chouffe N'ice gekocht waar ik erg nieuwsgierig naar was.

RobW

Als je nog eens een vakantie bestemming in de Ardennen zoekt is Sunparcs Ardennen een aanrader vanwege de uitstekende slijterij die tegenover de ingang van het park ligt! En niet te vergeten het lekkere lokale bier uit Vielsalm: La Vieille Salme

Willem tel

Ik zoek nog een goede winkel rond Antwerpen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.