Goede bierwinkels!

Gestart door Johannes, 24-12-2004 13:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lonnes

In Amsterdam is nu ook Craft & Draft (aan de Overtoom), café én bierwinkel (dat laatste tot 22.00 uur). Plus de (in Nederland) unieke mogelijkheid om je favoriete tapbier af te laten vullen in een growler, een plastic fles van 1 liter. En dan hup het park in, of mee naar huis.

Jacques

Citaat van: Willem tel op 09-03-2015  11:20 uSite van de Caigny ligt er uit.

Dat moet tijdelijk zijn geweest. Bij mij doet het in ieder geval.

http://www.decaigny.com/

Het is wel jammer dat je niet kunt zien wat ze allemaal in huis hebben. Dat is namelijk ongelofelijk veel!

Brouwers

Gisteren bij de Mitra van Bergen in Eindhoven geweest. Als een kind in een snoepwinkel :D. Na een 25 verschillende bieren toch maar besloten om niet nog meer te pakken.
Als de voorraad op is ga ik zeker weer terug.

bierhenkie

Net weg bij Burg in Ermelo. Ze gaan voor de 1500 soorten.

dennisbier

Citaat van: Oscar op 20-05-2007  15:04 uHier in de kroeg hebben ze sinds kort ook de Westvleteren. Durven ze > € 10 voor te vragen. Zo bijzonder is dat bier nu ook weer niet.
Ouwe, koei, maar ...ik vind er geen zak aan.
De prijs maakt het bijzonder.

dennisbier

Citaat van: Jacques op 09-03-2015  21:38 uhttp://www.decaigny.com/
Het is wel jammer dat je niet kunt zien wat ze allemaal in huis hebben. Dat is namelijk ongelofelijk veel!

Ben er net ook geweest. Ik had wel een Wauw! momentje. Vooral achterin geweest.
De lange laan met Belgische bieren heb ik allemaal al gehad. Die hebben ze bij de bierschuur in Poppel ook.

Jacques

Citaat van: dennisbier op 14-07-2015  17:58 uBen er net ook geweest. Ik had wel een Wauw! momentje. Vooral achterin geweest.
De lange laan met Belgische bieren heb ik allemaal al gehad. Die hebben ze bij de bierschuur in Poppel ook.

Het mooie is dat ze steeds meer niet-Belgische bieren in assortiment hebben. Elke week komen er nieuwe bieren bij. Deze winkel is echt ongekend!

dennisbier

Op 3 kwartier rijden. Goed te doen voor mij.




Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 14-07-2015  21:56 uHet mooie is dat ze steeds meer niet Belgische bieren in assortiment hebben. Elke week komen er nieuwe bieren bij. Deze winkel is echt ongekend!
Hè mannen wel jullie bieren in Nederland kopen natuurlijk anders gaat al dat geld naar onze zuiderburen.  ;)

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 14-07-2015  22:50 uHè mannen wel jullie bieren in Nederland kopen natuurlijk anders gaat al dat geld naar onze zuiderburen.  ;)

Deze winkel zit zo dicht bij de Nederlandse grens dat ik niet uitsluit dat ze ook Nederlandse werknemers hebben. Vanuit Roosendaal ben je er zo.

Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 14-07-2015  22:57 uDeze winkel zit zo dicht bij de Nederlandse grens dat ik niet uitsluit dat ze ook Nederlandse werknemers hebben. Vanuit Roosendaal ben je er zo.
Als geboren Goirlenaar ken ik deze winkel maar ik vrees toch dat de accijns naar Brussel gaat.

Eelke

Citaat van: Adbrouwt op 14-07-2015  22:50 uHè mannen wel jullie bieren in Nederland kopen natuurlijk anders gaat al dat geld naar onze zuiderburen.  ;)
Jaaa dan moet er wel iemand een vergelijkbare winkel in Nederland openen... [emoji6]

dennisbier


Jacques

Citaat van: Eelke op 15-07-2015  01:00 uJaaa dan moet er wel iemand een vergelijkbare winkel in Nederland openen... [emoji6]

In Nederland is inderdaad geen enkele winkel die zo veel mooie bieren heeft. Heel internationaal is het assortiment.

Burg Bieren in Ermelo heeft wel heel veel. Voor veel Nederlanders een aardig alternatief.

Jan Kraan in Bodegraven vertelde mij laatst dat hij bezig is met een verhuizing van zijn bierwinkel naar een veel grotere winkel. Daar wil hij alle Nederlandse bieren gaan verkopen. Dat zouden er inmiddels meer dan 1600 zijn.

Erick

Moeten jullie toch eens naar een bierwinkel hier in Leiden komen:
http://www.speciaalbierpakket.nl/de-speciaalbier-bierwinkel-leiden

Meer dan 1000 bieren aanwezig, zeer ruim opgezet en zeker vergelijkbaar!

Jacques

Citaat van: Erick op 15-07-2015  21:08 uMoeten jullie toch eens naar een bierwinkel hier in Leiden komen:
http://www.speciaalbierpakket.nl/de-speciaalbier-bierwinkel-leiden

Meer dan 1000 bieren aanwezig, zeer ruim opgezet en zeker vergelijkbaar!

Die ken ik inderdaad niet. Overigens is hun website niet erg actueel "LET OP: 5 MEI GESLOTEN!"


Bij De Caigny in het Belgische Essen hebben ze overigens ruim 2500 bieren. Ze zouden wifi in de hele winkel krijgen. Je ziet er ook veel klanten rondlopen die allerlei bieren opzoeken met hun smartphone.

Erick

Hun Website is inderdaad niet al te recent, ook niet qua aanbod, dat is ondertussen steving gegroeid.
Zag ook een advertentie bij ze hangen dat ze een webbeheerder zoeken :-)

toon van den broek

Hallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interressant. Meer is niet persé beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden......


Toon.

homoeccentricus

Citaat van: toon van den broek op 16-07-2015  10:21 uHallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interressant. Meer is niet per se beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden......


Toon.
RR  kan je buiten de West kust ook zo goed als nergens vinden. En in Europa helemaal niet. Behalve in mijn kelder, uiteraard. [emoji41]

Jacques

Citaat van: toon van den broek op 16-07-2015  10:21 uHallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interessant. Meer is niet per se beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden...


Toon.

Helemaal met je eens Toon. Je ziet soms winkels met heel veel bieren, terwijl de verscheidenheid aan biertypen of landen van herkomst heel beperkt is.

De Caigny in Essen is daarop een uitzondering. Niet alleen heel veel verschillende bieren, maar ook heel veel verschillende landen van herkomst en bierstijlen. Vooral de verscheidenheid aan bieren maakt deze bierwinkel bijzonder interessant.
Eerlijk gezegd heb ik er niet op gelet of ze veel verschillende geuzes hebben. Ze hebben heel veel niet Belgische bieren waarna mijn belangstelling uitgaat. Belgische bieren zijn hier in buurt heel wat te vinden. Bijvoorbeeld bij het Bierparadijs op het industrieterrein Hazeldonk in België ook vlak over de grens.
Maar ook dan is het aantal geuzes of andere zure bieren beperkt. Veel bierdrinkers zijn nu eenmaal geen liefhebber van zure bieren... Dat maakt dat er niet een grote omzet in te halen is. Bierwinkels zijn geen filantropische  instellingen en houden het assortiment aan dit soort bieren beperkt.

designinglives

Ik ben er zaterdag morgen toevallig terug  dus ik zal eens kijken naar de verschillende geuzes die er te vinden zijn :-)

Eelke

Citaat van: toon van den broek op 16-07-2015  10:21 uHallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interressant. Meer is niet per se beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden......


Toon.

Ze hebben best een aantal verschillende geuzes. Heb er laatst bv de spontanbasil gekocht. Maar ook meerdere soorten cantillion, de bersalis oak aged, en vast ook wel normale geuzes, maar moet zeggen dat we daar nooit zo op letten omdat we die meestal rechtstreeks uit de geuze streek halen (uurtje doorrijden en je zit er ;) )

Foto van hun facebook;






Maar hier staan die speciale flessen dus niet tussen... Daar staat dan bij dat je maar 1 of 2 flessen pp er van mag kopen.

joosting87

Vroeger ging mijn vader regelmatig naar Essen. Ben er ook een paar keer geweest. Toen was ik net op de 'bierdrinkleeftijd', dus vond het wel bijzonder, maar niet meer dan dat. Ik woon er niet heel ver vandaan. 45 minuten of zo. Dus wellicht dat ik binnenkort toch eens ga kijken. (Cash in de broekzak en geen pinpas mee  :lessmile: lijkt me verstandig)

hobbybob

FF opfrissen voor de noordelingen:

Speciaalzaak Jelle
Voorstreek 63
Leeuwarden

De man is bescheiden met de grootste speciaalzaak van Leeuwarden, qua bier is hij echt de grootste in het noorden.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Amerika allemaal zeer goed vertegenwoordigd in de schappen.

https://www.facebook.com/Jelledranken/?fref=ts

Jacques

Citaat van: hobbybob op 18-10-2016  20:23 uFF opfrissen voor de noordelingen:

Speciaalzaak Jelle
Voorstreek 63
Leeuwarden

De man is bescheiden met de grootste speciaalzaak van Leeuwarden, qua bier is hij echt de grootste in het noorden.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Amerika allemaal zeer goed vertegenwoordigd in de schappen.

https://www.facebook.com/Jelledranken/?fref=ts

Bedankt voor het delen van dit adres. Ik heb het adres gevoegd bij de kaart van alle goede bierige adressen in Nederland. Zie de site www.bierisbest.nl. Deze site is overigens nog volop in ontwikkeling.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.