Goede bierwinkels!

Gestart door Johannes, 24-12-2004 13:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

De kaart met goede bierwinkels in Nederland (gele stippen)


Updates kunnen in dit topic worden doorgegeven.





Update 19 FEB 2008: lijst met beste bierwinkels in Nederland

Burg Bieren Ermelo link

Slijterij van Erp Groningen link

Van Pernis Arnhem (geen website Prinsessestraat 34, Arnhem)

Mitra van Bergen, Einhoven link

Zeewijck IJmuiden link

Bert's Bierhuis in Utrecht link

De man van drank Rotterdam link

Wijn -en bierboetiek (geen website: Leyweg 803 Den Haag)

De Biergrens (geen website, Molenstraat 26, Baarle-Nassau)

Het Bierparadijs is in Meer vlak over de grens bij Breda. link

Bierkoning Amsterdam  link

Cracked Kettle Amsterdam link



Brouwers en drinkers,

Naar aanleiding van Martin´s opmerking in de thread over Jubeljopen ben ik benieuwd wat je vindt van de verkrijgbaarheid van speciale bieren bij jou in de omgeving. Hoeveel bieren heeft de slijter, wat voor bieren zijn het? Zijn het verse bieren? Kun je bestellen?

Graag jullie ervaringen!

In Groningen hebben we Slijterij van Erp, deze slijter heeft een uitgebreid aanbod van speciaalbier. Over het algemeen een aantal voor mij redelijk onbekende Engelse bieren, deze zijn dan ook vaak flink aan de prijs 3 euro per (halve liter) fles is geen uitzondering.
Uiteraard zijn de trappisten goed vertegenwoordigd (ook Rochefort 6)m.u.v. Westvleteren die heel soms voor 4 euro per fles wordt verkocht.
Ook van kleine Nederlandse brouwers zijn er bieren te koop, Klein duimpje, ´t IJ, Maasland, Jopen zijn enkele namen. Groot nadeel is toch dat de omloopsnelheid van sommige bieren te wensen over laat. In sommige gevallen is dat voor de slijter reden om nog een euro extra voor het desbetreffende bier te vragen.

Oordeel, aanbod: goed (schatting 200 bieren?) versheid, valt zo nu en dan tegen; prijs: vaak niet kinderachtig maar is het teveel?

:degroeten:

Johannes

Hopmans

Hoi Johannes,

Bij ons (gemeente Velsen) is alles redelijk goed verkrijgbaar.
Zoals bijvoorbeeld het Texels bier, en Grunn.
Jopen uiteraard ook. Immers dit heeft zijn roots in Haarlem.
Us Heit uit friesland is ook te krijgen.
Bier van de Maasland brouwerij niet.
Rodenbach is bijna niet meer te krijgen.
Wel geteld 1 zaakje in Santpoort (Ben denk de enige die het besteld aldaar  :laugh:  )

Groetjes,

Hoppie

MO

In Oss zit slijterij Het Wijnhuis. Deze heeft schat ik zo'n vijftig bieren. De lokale bieren (Speciaalbierbrouwerij Oijen en Maasland brouwerij) zijn er altijd verkrijgbaar. Ze hadden dit jaar zes bockbieren, bv LaTrappe niet.  Gulpener en Christoffel hebben ze vaak wel. Ik mag ze wel, want ik mag altijd lege Christoffel beugels van ze meenemen. Kortom: niet ruim gesorteerd, wel goed geprijsd.

Verder zijn er twee Mitra's. Ook daar is het assortiment zeker niet ruim, wel vers en niet zo scherp geprijsd.

Ik was laatst in Nijmegen bij de slijter vlak bij het Kronenburger park. Deze heeft wel een zeer ruim assortiment met veel echt speciale bieren. Hij is wel wat duurder maar niet heel duur. Ik zag een paar biertjes over datum staan, niet zo netjes dus. Ik schrok me rot van de bieren van De Hemel: 4,50 euro voor een halve liter en ik meen 7 of 8 euro voor 0.7 L. Ik ben heel benieuwd naar de lokale bieren maar nooit voor deze prijs! Ik sprak de eigenaar erop aan, en hij zegt dat het beleid is van de brouwer. Op kleine schaal brouwen kost meer geld, volgens hem. Daar was ik het maar ten dele over eens.

De biergordel begint wat mij betreft pas echt in Belgie of in Duitsland. Daar zijn wel wat meer winkels met honderden bieren, vers en scherp geprijsd. Hier in het noorden van Brabant is het niet heel best.

Jacques

Je hoort mij niet mopperen!

Vanuit Loon op Zand rij ik zo nu en dan richting Poppel/Turnhout/Baarle-Nassau. Deze ochtend heb ik nog een ritje gemaakt om heerlijke Belgische bieren in huis te hebben voor de feestdagen. Een grote keus en de bieren zijn vers en scherp geprijsd.

Via een Mitra slijter in Kaatsheuvel kan ik veel Nederlandse en Belgische bieren kopen. In het verleden had de Mitra sluiter in Loon op Zand ook een grotere keuze, maar nu is dat veel beperkter (wel veel verschillende bokbieren).

Ok, het niet bij mij om de hoek maar als in de buurt van Amsterdam of Ermelo ben ben ik ook in staat Engelse en Amerikaanse bieren te kopen. Niet goedkoop maar wel noodzakelijk als je bierkeurmeester wilt blijven.

Verder koop ik altijd speciaalbieren als ik ergens op vakantie ben. De keuze aan bier is bijvoorbeeld heel verrassend in de grote Franse supermarkten. Kortom als je goed rondkijkt is er veel te genieten.

 :degroeten: Jacques

Gio

In Den Bosch is het triest gesteld met de soortendiversiteit in slijterijen.

De meeste slijterijen hebben wel enkele soorten staan, maar dit is vaak niet meer dan wat de gemiddelde supermarkt tegenwoordig ook verkoopt. Nl. het gangbare aanbod van bekende pilseners, Westmalle, Leffe, Palm etc..
Geen echt bijzondere soorten zoals ales of minder bekende Belgen.

Gelukkig zijn er wel enkele kroegen in DB die een breed assortiment aanbieden. Waar ik zelf graag kom is bij Terminus, vlak bij centraal station. Veel soorten in de kelder en meestal een stuk of 10 op de tap (ook huisbier).

Soms waag ik een ritje naar Belgische grens of als ik er toevallig in de buurt ben voor mijn werk ;)
Daar ga ik naar de bierschuur, 100 mtr over de grens. Die heeft lekker veel aanbod voor een redelijke prijs.
Met een brede grijns en volle kofferbak dan weer terug..

Gio




 

Jeroen - Soest

In Soest is het tegenwoordig ook niet best gesteld met de verkrijgbaarheid van speciale bieren :'(. Kerstbier b.v. was nauwelijks te krijgen, afgezien van de Dobbelpalm.

Gelukkig is er tegenwoordig in Amersfoort een leuk zaakje, Jauk's Bierlokaal. Leuk assortiment, versheid is goed en goed bereikbaar. Donderdag een flinke hoeveelheid kerstbieren ingeslagen, ga er zo even een paar proeven ;D.

Gr.
Jeroen

Adrie

Er zijn bij mij in Arnhem in de buurt twee slijterijen waar men wel wat speciaalbier heeft. Helaas zijn deze meestal vrij oud, zodat de bieren niet echt geweldig meer smaken. Ook het opkweken van gist gaat veel te vaak mis. Zelf bier brouwen is daarom niet alleen leuk, maar ook een noodzaak.

Groeten,

A3

Caspar

Vandaag was ik weer eens afgereisd naar Utrecht om een bezoekje te brengen aan Bert's Bierhuis. Omdat goede bierwinkels schaars zijn in Nederland, wil ik er eens een draad aan wijden. Laten we de favoriete winkels eens verder opsommen ;D.

Burg Bieren in Ermelo:

Mooi groot assortiment met hoofdzakelijk Belgische en Nederlandse bieren. Het personeel is super aardig en neemt graag bestellingen met (voor hun) nieuwe bieren op. Ik drink graag Engelse bieren en deze zijn minder goed verkrijgbaar dan de Belgische jongens helaas. Soms heb je geluk en dan is de hele range Young's en Fuller's bieren verkrijgbaar :duimop:.

Bert's Bierhuis in Utrecht.

Aan het eind van de Oude Gracht vind je een klein bier paradijsje. Echt een heel goed assortiment, ook voor de Engelse freak. Vandaag kocht ik er o.a:

Fuller's Golden Pride
Young's Special London Ale
Thomas Hardey
Traquar House
st Peters Ale
Harvey's Imperial Extrra Double Stout en S.N.A.P. Maelstorm (NL) :lekkerbier:

Maar dit is maar een greep van het Britse assortiment (ze hebben ook Hopback en zo).

Ook hadden ze nog behoorlijk wat flessen Dupont Avec les bons Voeux, ook deze ga ik weer eens uitgebreid proeven :proost2:. Tsja, voor de freak is er ook Wesvleteren Blond, maar 6 euro voor een lichte Westmalle Tripel vind ik wel iets te gek :o.

Wat hebben we nog meer?

Groet Caspar


Oscar

In Enschede hebben we Slijterij Berendsen. Hier koop ik meestal mijn speciaal bieren. Deze is qua bieren redelijk goed gesorteerd. Ik schat zo'n 30 - 40 verschillende special bieren en zo af en toe komt er een nieuw bier bij. Ook leuk : de over de datum bieren gaan in een winkelwagentje en worden voor €0,50 verkocht. Laatst lag dit karretje vol met Cuvee des Trolls  :lekkerbier: :lekkerbier: Daar heb ik dus ff van geprofiteerd.


oranjeboombiertje

Zoals waarschijnlijk bekend haal ik mijn bieren in Rotterdam bij de man van de drank. Hier hebben ze een erg ruim assortiment. Enkele tientallen Engelse bieren, veel Belgen, een aardig assortiment Duitse bieren en nog wat biertjes uit verschillende landen. Ook hebben ze er Anchor bieren die bij sommigen erg populair zijn. De prijzen zijn niet heel laag maar ik vind het redelijk. Gelukkig is het meeste wel vers, sommige bieren zijn al wel wat ouder maar waarschijnlijk nog steeds jonger dan speciaalbiertjes bij een gemiddelde slijterij.

 :degroeten:
Wesley

Caspar

Bij Burg hebben ze ook een goed systeem. Bieren < 1 maand voor "over datum" 50% korting en Bieren over datum 75% koring. Omdat ik oudere bieren niet zo lekker vind, vind ik het netjes dat ze dit doen. Mensen die er minder problemen mee hebben kunnen mooi koopjes jagen :duimop:.

Wesley, de Man van de Drank is van Bier & Co... hier vind je de nieuwste import biertjes. You lucky Basterd ;D.

Johannes

Bij van Erp in Groningen hebben ze een soortgelijk systeem, maar dan andersom. Bier een jaar ouder? Euro erbij!

Caspar

Tsja, er zijn nog steeds mannen die het heerlijk vinden om oude, bedorven, geoxideerde, hoploze, bieren te drinken. Ik ken er vele... sterker nog, ik ben bijna een uitzondering ???.

Jacques

Burg Bieren is voor mij toch wel de beste bierwinkel van Nederland. Goed, ze zijn niet goedkoop maar ze hebben wel heel veel. De hoeveelheid Nederlandse bieren is ongekend en bijna alles is vers. Daarnaast een mooi assortiment Engelse en Amerikaanse bieren naast een aantal Duitse bieren. En natuurlijk ontbreken de talrijke Belgische traktaties niet.

Oscar

Bij Burg Bieren kom ik nooit weg zonder 1 - 1,5 krat met lekkere biertjes.  Echter moet je de Bierkoning in A'dam ook niet wegcijferen, want die is ook goed gesorteerd, echter wel wat prijziger.

wiwi

Voor de geuzeliefhebbers die toevallig in de Kempen komen is drankenhandel “Geenen” in Balen bij de betere adressen uit de buurt. Vorige week nog Boon gekocht van brouwjaren 2001-2002, 2002-2003 en 2003-2003, enkele flessen Cantillon, Goudenband,…
Gisteren nog een bakje Cuvee Rene meegebracht.

Maurits

In Arnhem zit slijterij van Pernis. Deze slijter heeft ongeveer 300 verschillende bieren. Het leuke is dat hij zijn assortiment vaak veranderd. Ook koopt hij wel eens kleine hoeveelheden van een onbekend/ zeldzaam bier in. Zo kon je er een paar maanden geleden veel verschillende winterbieren kopen die hij ergens bij een winterbierfestival gekocht heeft.   

Gerb

Ik ga altijd naar de wijn -en bierboetiek in Den Haag, ook een geweldige zaak. Propvol met van alles, natuurlijk Belgisch, Nederlands, veel Duits en Engels bier. Als je om een bier vraagt kan het besteld worden. Laatst hadden ze Westvleteren, 8,75 voor de 8 en 9,95 voor de 12, ja wat doe je dan?

Herman

Citaat van: Gerb op 20-05-2007 &nbsp;10:29 uLaatst hadden ze Westvleteren, 8,75 voor de 8 en 9,95 voor de 12, ja wat doe je dan?

Zelf rijden! Vanuit Den Haag heb je dan bij 3 flesjes je benzine er al wel weer uit! Ranzige prijzen, dan zijn ze hier in Grunn'n nog lekker goedkoop met Westvleteren. Zelfs in de kroeg kosten ze stukken minder (http://www.pintelier.nl).

oranjeboombiertje

Ik heb nog nooit Westvleteren ergens gezien in een winkel. Vreemd dat ze het dan bij jullie wel overal hebben :-\

 :degroeten:
Wesley

Oscar

Citaat van: Herman op 20-05-2007 &nbsp;13:25 uZelfs in de kroeg kosten ze stukken minder

Hier in de kroeg hebben ze sinds kort ook de Westvleteren. Durven ze > € 10 voor te vragen. Zo bijzonder is dat bier nu ook weer niet.

JeroenCV

Citaat van: oranjeboombiertje op 20-05-2007 &nbsp;13:39 uIk heb nog nooit Westvleteren ergens gezien in een winkel. Vreemd dat ze het dan bij jullie wel overal hebben :-\

Ik was zaterdag bij Burg Bieren, tjee wat is dat groot zeg.
Ze hebben daar West-Vleteren, 7.50 per flesje. Tja best duur, toch maar wel gedaan.

Caspar

Jongens,

Laat de Harvey's Imperial Extra Double Stout maar in de schappen staan. Ik had een exemplaar uit 2003, toen ik de kurk eraf haalde kwam me een bedorven rode wijn achtige lucht me tegemoet. Recentelijk hadden mijn ouders een bedorven kerstpakket wijn ergens teruggevonden in de schuur, deze rook exact hetzelfde (schimmelachtig).

Het bier was ook zo plat als wijn, totaal geen schuim :duimonder:. Ik heb een slokje genomen en daarna het flesje door de plee gespoeld. Smaak: zoutig, oxidatie, kurksmaak, niet bitter... wat een ranzig bier zeg :ziek:.

Groet Caspar

Gerb

Bedoel je misschien Le Coq Imperial Extra Double Stout van Harvey's? Die heb ik ook een tijd geleden op en was precies zoals jij zie. Het flesje is afgesloten met een soort wijnkurk, dus het is niet gek dat er geen prik opzit. Goor bocht is het!

Caspar


Jacques

Waar is dit spul te koop want deze draad gaat over bierwinkels en niet over afzonderlijke bieren.

Caspar

Juist, niet te veel afwijken sorry...

Het is te koop bij Berts Bierhuis.

Bieker

Afgelopen woensdag naar het Bierparadijs en de Biergrens geweest. We hadden gelukkig een ruime auto ter beschikking. Wat een assortiment! Daarboven nog eens een vriendelijke bediening.

Jacques

Hoi Bieker,

Kun je uitleggen waar je deze winkels kunt vinden en wat voor soorten bier je er kunt kopen?

Bieker

De Biergrens is in Baarle-Nassau (of voor onze Belgische vrienden Baarle-Hertog). Het Bierparadijs is in Meer vlak over de grens bij Breda. De laatste heeft een site:
http://www.bier-paradijs.com/
Beide hebben een zeer uitgebreid assortiment Belgische bieren. Ze zeggen over de 600 maar daar zullen ook wel de bieren uit andere landen bijgeteld zijn. Ik ben er Belgische bieren tegengekomen die ik alleen ken uit de boeken. De prijzen liggen beduidend lager dan bij mijn slijter in Gouda. Waar je hier 1,30 euro voor betaalt heb je daar vaak voor onder de euro.
Ik dacht er ook Westvleteren tegen te komen maar dat was niet het geval. Dus toch maar een keer richting het klooster.
   

Hans (Lagos)

Wat een naar onderwerp, weten jullie wel hoe ver al deze winkels bij mij uit de buurt liggen?  :bokser:

Ronnie

Dag, NL'ers

Als jullie eens in Gent zijn, ga eens naar http://www.dehopduvel.be/index.html.

Jacques

Als je in de buurt bent van Roeselaere dan ken ik ook een goed adres:
Streekbieren Yves, O.-L.-Vroouwmarkt 1, 8800 Roeselare. Aantal bieren: 700 - Openingsuren: maandag t/m zaterdag 9.30-18.30, tijdens lunch gesloten. Telefoon: 051/22.21.88 of 0032.51.22.21.88 (vanuit Nederland).

Tijdens mijn laatste bezoek viel mij de mooie collectie geuzes op naast de vele andere Belgische specialiteiten.

JeroenCV

Citaat van: Hans (Lagos) op 21-05-2007 &nbsp;21:45 uWat een naar onderwerp, weten jullie wel hoe ver al deze winkels bij mij uit de buurt liggen?  :bokser:

Hahaha Toen ik in Barcelona woonde was het inderdaad vrijwel onmogelijk een goede bierwinkel te vinden. In Hospitallet De Llobregat, in een zijstraat van de Ramblas just Olliveras, zit een café die ook Engelse bieren verkoopt.

Hans (Lagos)

Tja, Barcelona dat is voor mij toch nog 1000 km fietsen maar daar kom ik graag en veel (niet op de fiets dus).

Bij een bezoek in Barcelona is het de moeite waard om eens langs te gaan bij Flabiol op de Rambla del Brasil 55, deze aardige Spanjool importeert zelf zijn Belgische bieren en kaas, hij heeft zelfs La Chouffe van de tap.

Ik zie net op zijn site dat men bij hem 18 eventueel verschillende Belgische bieren uit zijn voorraad kan bestellen die hij dan voor € 35 inclusief transportkosten door heel Spanje heen verstuurt. Hmm .. toch maar even zijn voorraad lijst opvragen.

Lees foutje, €35 voor het transport en €3 per fles, ik wacht wel tot mijn eigen tripels klaar zijn



jan G

Ik woon in Ermelo achter Burg Bieren en dat vind ik zeker een fijne winkel met ruime keuze uit diverse bieren uit verschillende landen.

Oscar

Citaat van: jan G op 22-05-2007 &nbsp;17:06 uIk woon in Ermelo achter Burg Bieren

Zo wil ik ook wel een aanleunwoning  :D :D :proost2:

thibolleke

Citaat van: Hans (Lagos) op 22-05-2007 &nbsp;11:25 uBij een bezoek in Barcelona is het de moeite waard om eens langs te gaan bij Flabiol op de Rambla del Brasil 55, deze aardige Spanjool importeert zelf zijn Belgische bieren en kaas, hij heeft zelfs La Chouffe van de tap.

Wow, dank je voor de tip. De eerste week van dit jaar verbleef ik in Barcelona. Het bier beviel mij er echt niet.
Nu ga ik in julie terug, dus is het leuk nu een adresje te weten waar je wat 'speciaals' kunt drinken.

 :degroeten:
Thibolleke

Jasperboe

Citaat van: Oscar op 19-05-2007 &nbsp;20:19 uIn Enschede hebben we Slijterij Berendsen. Hier koop ik meestal mijn speciaal bieren. Deze is qua bieren redelijk goed gesorteerd. Ik schat zo'n 30 - 40 verschillende special bieren en zo af en toe komt er een nieuw bier bij. Ook leuk : de over de datum bieren gaan in een winkelwagentje en worden voor €0,50 verkocht. Laatst lag dit karretje vol met Cuvee des Trolls  :lekkerbier: :lekkerbier: Daar heb ik dus even  van geprofiteerd.

Oeh, dat wist ik niet, van dat karretje. Dan word ik wel benieuwd naar die houdbaarheidsdatum van die flesjes. Is dat uiterste verkoopdatum, want bij bieren met hergisting op fles kan ik me niet voorstellen dat die snel vies worden?

Herman

Citaat van: Jasperboe op 25-05-2007 &nbsp;19:09 uIs dat uiterste verkoopdatum, want bij bieren met hergisting op fles kan ik me niet voorstellen dat die snel vies worden?
:D :D of  :'( :'(. Helaas zijn veel bieren met gist al overleden voor hun uiterste houdbaarheidsdatum....

Bieker

Even een aanvulling op een eerdere posting. Van de bieren die ik in de Biergrens (Baarle-Nassau) heb gekocht waren er (blijkt nu) drie behoorlijk over de houdbaarheidsdatum. Niet meer te drinken! Dat is natuurlijk geen erg beste reclame. In het vervolg zal ik op de datum letten als ik daar weer bier koop.

Hopmans


CiteerIn het vervolg zal ik op de datum letten als ik daar weer bier koop.

Dat moet jij niet doen, dat moet de winkelier doen.
Hij koopt een zending, en de houdbaarheidsdatum gaat in de computer, en er komt een
waarschuwing als deze zending richting houdbaarheidsdatum gaat.
Korting behoort dan tot de mogelijkheden.

http://www.slijterijwijnhuiszeewijck.nl/

 :degroeten:

Bieker

Hoppie: je hebt groot gelijk maar als de winkelier het niet doet doe ik het zelf wel. Een flesje door de gootsteen spoelen vind ik zonde. Niet alleen van het geld maar ook van het bier. Koop je een leuk biertje dat je nog nooit geproefd hebt kun je het weg gooien. We zullen maar zeggen dat het een incident was bij de Biergrens.
 

halikidee

Ikzelf woon in Tilburg en ga meestal voor speciale biertjes naar Belgie toe.
Ook ga ik regelmatig naar de Mitra in het Paletplein toe, deze heeft ook een redelijk assortiment aan aparte biertjes.
Zo koopt zij bv van alle bezoekende brouwerijen van het Tilburgs Bierfestival van iedere geschonken bier 1 krat.
En ze heeft ook regelmatig een paar Engelse bieren in het assortiment.

den_organolept

Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy Oh boy !!!!
 samenvol :engel: samenvol :engel: samenvol :engel: samenvol

Zojuist een voor mij nieuwe bierwinkel in Arnhem ontdekt, er is een hoek ingericht voor (echte) lambiek.
Oogverblindend! Hanssens, Boon, Cantillon, 3 fonteinen en ga maar door. Ik raakte een beetje geëmotioneerd  :huilen: van vreugde. Dus lambiekliefhebbers in de regio Arnhem, vindt uw zuur genot in het Spijkerkwartier!

Sorry, dit raakt off topic
snif



Johannes

Citaat van: den organolept op 30-06-2007 &nbsp;17:48 uSorry, dit raakt off topic

Nu niet meer, ik heb je bericht even verplaatst. Dit is de winkel nabij de Johan de Wittlaan toch? (ik weet niet waar het spijkerkwartier is).

den_organolept

Ik heb het even opgezocht

Slijterij / Bierwinkel Van Pernis
Prinsessestraat 34
6828 JV ARNHEM
026 4421918 

Adrie

Hé, daar ben ik vandaag ook voor het eerst geweest! Even een paar Amerikaanse bieren meegenomen. Inderdaad een enorm assortiment.  :elifant:

den_organolept

Geweldig dat er toch steeds weer enkele liefhebbers opduiken die het initiatief nemen om zich te specialiseren in bier zodat wij toegang hebben tot een groot sortiment. (mits je je adresjes weet)

Het is voor de ondernemers duidelijk geen vetpot, ik heb in Nijmegen al 2 van zulke winkels zien komen... en gaan.
Het moet wel door ware liefde voor het bier gedreven zijn.

 :hoera: Hulde aan deze initiatiefnemers  :hoera:




Menno

Vandaag weer even bij Burg geweest, kon mij inhouden. Toch nog een paar lekkere bieren gehaald. De Tripel Karmeliet en de St. Bernardus Abt 12 zijn gelukkig niet onbekend. Verder een Sierra Nevada Pale Ale (eerder gelezen op het forum) en twee maal een 50cl. Smokey George. Deze laatste zijn mij nog niet bekend. Wie overigens wel? ::)

Ben erg benieuwd! :proost:

@Jacques: Sierra Nevada en Bernardus worden (nog) niet herkend. ;)

Oscar

Hee menno, die smokey George staat nu ook in mijn kelder. Dit zal een rauchbier achtig soort zijn bereid met whiskey mout. Ik zal 'm binnenkort eens proeven. Ik ben hier erg benieuwd naar.

Menno

Ik ook! Uit voorzorg daarom twee flesjes meegenomen... ;D

Menno

Overigens wordt de Sierra Nevada Pale Ale door Beeradvocate en door Ratebeer gewaardeerd met resp. 88 punten en 90 punten.

Oscar

Wordt het niet eens tijd voor een forum rating  ;D

Menno

Citaat van: Oscar op 14-07-2007 &nbsp;20:37 uWordt het niet eens tijd voor een forum rating  ;D
Ben benieuwd naar de resultaten! ;D

Smaken verschillen té veel per persoon. Zou dit lukken? ???

Heb trouwens moeite om te wachten...  :-\

Oscar

Citaat van: Menno op 14-07-2007 &nbsp;21:08 uSmaken verschillen té veel per persoon.

En hoe denk je dat de ratings bij ratebeer & Beeradvocate tot stand zijn gekomen ? Echt niet door het proef resultaat van 1 persoon  samenvol

RobinB

Citaat van: Menno op 14-07-2007 &nbsp;19:20 uVerder een Sierra Nevada Pale Ale (eerder gelezen op het forum).
Deze laatste zijn mij nog niet bekend. Wie overigens wel? ::)

Hier wel!
Amerikaanse Hopsels

Menno

Sommige supermarkten willen ook nog wel eens een aardige biervoorraad hebben, zoals de Plus in Amersfoort. Ik heb er van Postel de Dobbel en de Tripel gehaald. De Dobbel vond ik niet 'spannend', maar de Tripel zit ik nu op te slobberen. Heerlijk! Lekker zacht, mooie geur, body had ietsje meer mogen wezen. Samengevat: voor herhaling vatbaar! :groots:

Wie durft nog meer?  ;)

Johannes

Dat Postel bier kom ik bijna nooit meer tegen. Is gewoon een zusje van de Affligem, komt ook uit dezelfde brouwerij.

JeroenCV

Citaat van: Menno op 14-07-2007 &nbsp;19:20 uVandaag weer even bij Burg geweest, kon mij inhouden. Toch nog een paar lekkere bieren gehaald. De Tripel Karmeliet en de Verder een Sierra Nevada Pale Ale (eerder gelezen op het forum) en twee maal een 50cl. Smokey George. Deze laatste zijn mij nog niet bekend. Wie overigens wel? ::)

Die heb ik vorige week in grote getallen getapt zien worden.

Caspar

Citaat van: Menno op 14-07-2007 &nbsp;19:20 uen twee maal een 50cl. Smokey George. Deze laatste zijn mij nog niet bekend. Wie overigens wel? ::)

Net twee slokken Smokey George op...  :ziek: brrrrrr :duimonder:. Dit bier is gewoon ranzig, de vieze verbrande rubber fenolen komen je al tegemoet zodra je het flesje open doet :shelp:. Echt VIES!

Menno

Gelukkig, het lag niet aan mij!  ;D

Ik ben blij dat je deze ook geproefd hebt, daarentegen vind ik het sneu voor je dat je er niet van hebt kunnen genieten...  :ziek:

In ieder geval: bedankt voor het proeven!  ;)

MO

Ik heb er ook nog eentje: de Mitra slijterij in Eindhoven. Die heeft sinds Bieren en Pintelieren dicht is zijn bierassortiment behoorlijk uitgebreid naar >200 bieren.

Ik zal aan het begin van dit topic een lijst toevoegen met de meest genoemde goede slijters. Wat mij betreft is >100 bieren wel een vereiste. Ik denk dan aan:

Burg Bieren Ermelo

Slijterij van Erp Groningen

Van Pernis Arnhem

Zeewijck IJmuiden

Bert's Bierhuis in Utrecht.

De man van drank Rotterdam

Wijn -en bierboetiek in Den Haag

De Biergrens in Baarle-Nassau

Het Bierparadijs is in Meer vlak over de grens bij Breda.

Bierkoning Amsterdam

Cracked Kettle Amsterdam


wiwi

Martin, volgens mij is er meer dan één Mitra in Eindhoven, is het diegene die gij ook op de site van de muifelbrouwerij vermeldt?

William

Citaat van: wiwi op 19-02-2008 &nbsp;21:27 uMartin, volgens mij is er meer dan één mitra in Eindhoven, is het diegene die gij ook op de site van de muifelbrouwerij vermeldt?

Het zal die aan Hurksestraat zijn. Ben er zaterdag geweest. Erg behulpzame, meedenkende mensen. Ik had hen zaterdag gevraagd eens te kijken of ze de Black Albert van de Struise Brouwers konden regelen. Gisteren kreeg ik al antwoord: de brouwer had het bier niet meer op voorraad maar ik kreeg bericht zodra het er weer was.  :duimop:

MO

Wiwi, precies die bedoel ik ja, in de Hurksestraat: http://www.slijterijmvanbergen.nl/

Ik zag dat ik hem was vergeten bij het eerste bericht in dit topic, ik heb hem toegevoegd.

TreinJan

Vergeet ook de Man van Drank in Leiden niet!

Caspar

Ik zie ook dat er een Man van de Drank in Utrecht is, is iemand hier wel eens geweest?

MO

Zie de website http://www.bierenco.nl/nl/mvd.htm

Er zijn heel wat mannen van drank. Ik ben er nog nooit geweest. Er staat overigens dat er alleen in Leiden en Rotterdam een winkel voor particulieren is.

Oscar

Citaat van: MO op 20-02-2008 &nbsp;12:21 uEr zijn heel wat mannen van drank.

Zijn we dat niet allemaal hier?  ;D

Caspar

In deze link wordt niet specifiek genoemd dat het voor de Horeca is.

http://www.bierenco.nl/nl/manvandrank.htm

oranjeboombiertje

CiteerDe Man van Drank is een bezorgende groothandel die zich richt op HoReCa en gespecialiseerde slijters

 :leren: ;)

 :degroeten:
Wesley

Caspar


dennisbier

Is hier al een nieuw draadje voor?
Zo lang geleden dat hier iets over gepost is.
Kent iemand een bierwinkel met veel Amerikaanse bieren?

tinoh

Een betere bierwinkel dan Marlou Dranken in Zonhoven ben ik nog niet tegengekomen. (Belgisch Limburg)
Ongeveer 1500 verschillende bieren overwegend Belgische.

https://www.facebook.com/pages/Marlou-Dranken-bvba/329508900427252

Jacques

Veel Amerikaanse bieren bij de Bierkoning in Amsterdam.


Heel veel Nederlandse bieren bij Speciaalbier winkel Bodegraven.

Den Gouwen Aar in Gouda heeft ook veel verschillende bieren.

Maar er zijn meer winkels. Wie vult verder aan?

RobinB

Citaat van: Jacques op 20-04-2014 &nbsp;23:22 uVeel Amerikaanse bieren bij de Bierkoning in Amsterdam.
Maar er zijn meer winkels. Wie vult verder aan?

De Bierkoning staat al sinds de openingspost in dit topic... ::)

Misschien een idee om webshops eraan toe te voegen?

Adbrouwt

Berts bierhuis (Utrecht)
Mitra (vismarkt Groningen)
Van Erp (Groningen)

Jacques

Citaat van: RobinB op 20-04-2014 &nbsp;23:50 uDe Bierkoning staat al sinds de openingspost in dit topic... ::)

Klopt. Het was beter geweest als ik de vraag geciteerd had waarop ik reageerde. De  bedoelde vraag was namelijk waar veel Amerikaanse bieren te koop zijn.

Terwijl ik het antwoord intypte realiseerde ik mij dat de laatste jaren het aantal winkels is uitgebreid. Het zou aardig zijn als dit (oude) topic verder aangevuld wordt.


Het zou mooi zijn als er een Google kaart gemaakt wordt met de betere bierslijterijen.


RobinB

Goede poging, maar geen sigaar! ;D
Ja, oke, die van de Mitra aan de vismarkt... ;)

berserkr

De Mitra in Teteringen, ongeveer 350 soorten.

De-Geert

De C1000 in Wageningen hoort echt in dit rijtje thuis, daar hebben ze een hele fraaie selectie bieren uit Belgie, Engeland, de VS, Nederland en ook andere landen.

havu

Een goede bierwinkel in Delft: Flink Gegist. Ca. 700 bieren, waarvan veel Nederlandse microbrouwerijen. Zowel klassieke bieren als IPA's en imperial stouts.

Ik maak geen reclame voor de winkel van mijn dochter en schoonzoon, dat mag niet op het forum.  :proost:
Ze hebben gewoon veel bier!

Hans

John

Als je voor een keer reclame mag maken want dat doen we nou toch: Mitra van Bergen in Eindhoven, www.hetBiermoment.nl

orangeloo

Drankenhandel Geers in Oostakker (vlak bij Gent)
Een zeer groot assortiment en niet alleen UIT België
http://www.drankengeers.be/site/

dennisbier

Citaat van: RobinB op 20-04-2014 &nbsp;23:50 uDe Bierkoning staat al sinds de openingspost in dit topic... ::)

Misschien een idee om webshops eraan toe te voegen?
Wel gezien, maar het topic liep dood.
Na 7 jaar verandert er wel eens wat in bierland. En zeker wat commercie betreft...
Ik denk...ik zwengel hem eens aan.

CiteerTerwijl ik het antwoord intypte realiseerde ik mij dat de laatste jaren het aantal winkels is uitgebreid.
Het zou aardig zijn als dit (oude) topic verder aangevuld wordt.
Het zou mooi zijn als er een Google kaart gemaakt wordt met de betere bierslijterijen.
Voor!  ;D

Jacques

Citaat van: dennisbier op 22-04-2014 &nbsp;17:41 uVoor!  ;D

Iedereen met een Google account kan een dergelijke kaart aanmaken en delen...

RobinB

Citaat van: dennisbier op 22-04-2014 &nbsp;17:41 uWel gezien, maar het topic liep dood.
Na 7 jaar verandert er wel eens wat in bierland.
Dat laatste klopt, maar om dan aan te komen met een slijter die er juist al was... :o
Net zoals het weer noemen van van Erp, mitra van bergen enz.

Het lijkt dan alsof er alleen gereageerd wordt op de topictitel en er niet gekeken wordt naar al genoemde slijters in het topic... ::)

dennisbier

Voor hetzelfde geld was deze winkel er al niet meer.
Het zijn harde tijden voor sommigen. ;)

Willem tel

Ik zoek nog een goede en betaalbare bierwinkel in België met een ruim assortiment.

Omdat ik toevallig toch naar Oostende moet zoek ik iets op de route van Antwerpen naar Oostende.

Heeft iemand een goed adres voor mij?



Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 24-12-2004 &nbsp;13:37 uUpdate 19 FEB 2008: lijst met beste bierwinkels in Nederland

De Mitra in Meppel (Alexander en Gonny Kisjes) heeft (erg) veel verschillende bieren. En kort geleden gezorgd voor een eigen bier voor Meppel (samen met De Gulzige Gans uit Coevorden). http://www.krantvoormeppel.nl/nieuws/26335/meppel-krijgt-eigen-bier-naam-gezocht/ 
Alexander heeft ook de StiBon-cursus met goed gevolg gedaan. http://www.mitrakisjes.nl/contents/nl/about.html 

Hopbier

jan le mercier

Willem Tel,

De Hopduvel (Gent) en Dranken Geers (Oostakker, nabij Gent) zijn wereldtop.

http://www.dehopduvel.be/contact.html

http://www.drankengeers.be/site/

Let wel op voor de openingsuren: De Hopduvel vb is nu gesloten tot 31 juli.

Jan

Manie

Citaat van: Adbrouwt op 20-04-2014 &nbsp;23:58 uBerts bierhuis (Utrecht)
Mitra (vismarkt Groningen)
Van Erp (Groningen)

Let op !! Bert's Bierhuis Utrecht, heeft nu 2 Winkels met verschillend assortiment .  ;D  Echt heel veel keus (loop de deur plat haha)

We hebben Berts Bierhuis in de Twijnstraat (bestaat al heel lang), maar nu sinds een ongeveer een jaartje ook Bert's Bierhuis Biltstraat... Opgericht door de oude eigenaar van BBH Twijnstraat, dus Bert eigenlijk  ::)

Geven ook hele leuke  proeverijen :proost: Niet moeilijk, maar begrijpbaar.


tdp

Het Pakhuis Twente, in Albergen. Is een onderdeel van Café Morshuis, wat een ABT café is, met zo'n 100 bieren op de fles  :proost:

Hierbij een overzicht (is niet volledig volgens mij) van de bieren die ze aanbieden:
http://www.pakhuistwente.nl/wp-content/uploads/2013/07/Speciaal-bieren-Pakhuis-Twente.pdf

Hier kun je dus het nuttige met het aangename verenigen :):D

Koster

Helma's slijterij in Hoogeveen!
keuze uit ruim 350 soorten speciaal bieren!

Remy

De Caigny vestiging Essen (België)

Heel veel Belgisch maar ook veel Deens, Italiaans, Schots, Amerikaans en steeds meer Nederlands  :)

http://www.decaigny.com

Willem tel

Wel beste Jan le Mecier

Bedankt.
Helaas was het niet mijn geluksdag.
De winkel in Oostakker was niet te vinden, mijn navigatie liep dood.
Er is daar wat aan de weg getimmerd op die afslag.
Daar wat rondgereden en rondgevraagd.
Maar helaas geen enkele lokale kon me helpen.

En de Hopbel was me al bekend had er al eens meer aan de gesloten deur gestaan.
zo ook deze keer het was namelijk Maria ten Hemelvaart!
Het is wat met onze katholieke Zuiderburen.

Maar toch bedankt voor je ideeën.

BdeB

22 jaar geleden ;D Slijterij de Wit op Texel. Een gigantisch assortiment. Dit jaar weer eens terug geweest. Het was niet veel meer. Desondanks 4 biertjes gekocht. Bij thuiskomst bleken er 2 over de datum en niet meer te haggelen :huilen:.

Lesje geleerd: altijd naar de datum kijken. Maar dat wisten jullie natuurlijk al :nut:

Overigens wel een Chouffe N'ice gekocht waar ik erg nieuwsgierig naar was.

RobW

Als je nog eens een vakantie bestemming in de Ardennen zoekt is Sunparcs Ardennen een aanrader vanwege de uitstekende slijterij die tegenover de ingang van het park ligt! En niet te vergeten het lekkere lokale bier uit Vielsalm: La Vieille Salme

Willem tel

Ik zoek nog een goede winkel rond Antwerpen?

Oscar

Citaat van: Willem tel op 09-12-2014 &nbsp;02:00 uik zoek nog een goede winkel rond Antwerpen ?

http://www.biergoeroe.nl/toerbe/antwerpe.htm


Marcel_k

in Nijmegen heb je in de Lange Hezelstraat de (vooral whisky-) slijterij Versailles.
Als je achterin de winkel bent, hebben ze daar nog een flinke collectie bier staan. Vooral van onafhankelijke brouwerijtjes. Ze willen desgevraagd de grote merken allemaal uit hun assortiment kieperen en alleen nog maar (streek-) bieren van kleine labels op voorraad hebben.
Op dit moment (december) stonden er bijvoorbeeld nog zo'n 15-20 bokbieren waar ik nog nooit van gehoord had ;-)

homoeccentricus

Citaat van: Oscar op 09-12-2014 &nbsp;06:41 uhttp://www.biergoeroe.nl/toerbe/antwerpe.htm

De informatie op deze website is even bijdetijds als het kapsel van wijlen Koningin Fabiola. Beter ratebeer raadplegen.

In Antwerpen-centrum is geen enkele goede bierwinkel. In de rand:

Mortsel: http://www.ratebeer.com/p/albo-mortsel/24721/
Wijnegem: http://www.ratebeer.com/p/wijnegemse-drankenhal/17127/
Grobbendonk (dat is al op 30 km): http://www.ratebeer.com/p/bierhandel-willems-en-zoon-grobbendonk/4962/

Al bij al beter naar Gent (Hopduvel) of Oostakker (Geers) gaan voor meer exotische bieren.

Willem tel

Die bij Gent zijn me bekend
Maar ik hoopte rond Antwerpen ook wat te vinden

homoeccentricus

Citaat van: Willem tel op 09-12-2014 &nbsp;17:43 uDie bij Gent zijn me bekend
Maar ik hoopte rond Antwerpen ook wat te vinden

Welk type bieren zoek je precies?

Willem tel

Over het algemeen ga ik voor tripels maar in deze donkere dagen wil ik me ook nog wel bezig houden met stevige bokbieren en dubbels ,stout kan ook nog maar porter net niet meer

RobinB

Waarom kan een stout nog wel, maar een porter niet meer?
Ik zou dat eerder andersom verwachten namelijk.

Zedd

Drankenhandel van Boxmeer in Sint-Oedenrode.
Zit aan de Deken van Erpstraat.
Het biergedeelte (ze hebben ook wijn en boelveel whiskey) vind je hier: http://debierkelder.nl/nl/

Veel Belgische en Nederlandse bieren. Maar vooral enkele kisten flesjes die net over de datum zijn. Altijd leuk om hier in te grasduinen.

homoeccentricus

Citaat van: Willem tel op 09-12-2014 &nbsp;18:13 uOver het algemeen ga ik voor tripels maar in deze donkere dagen wil ik me ook nog wel bezig houden met stevige bokbieren en dubbels ,stout kan ook nog maar porter net niet meer

Als het maar ( >:D) voor dubbels en tripels is kan je naar gelijk welke van die drie winkels in Antwerpen gaan. Dan vind je zelfs een grote selectie in gelijk welke supermarkt.

Bokbieren geraak je hier aan de straatstenen niet kwijt, dus je zal ze niet in de winkel vinden.

Shaka

De Mitra aan de Vismarkt in Groningen is een erg goede opkomende bierwinkel. Ik sprak laatst met de eigenaar van de winkel en zijn doel is om uiteindelijk zo goed als alleen maar bier in de winkel te hebben. De naam Mitra doet wellicht denken aan een standaard slijterij, maar blijkbaar hebben eigenaren die het naambordje 'Mitra' dragen het verder allemaal zelf voor het zeggen! Hij heeft nu al erg veel mooie bieren staan, van de bekende Belgen tot kleine Nederlandsche brouwerijtjes :)

MO

Mitra is inderdaad volledig zijn organisatie aan het verfranchisen. Ik denk dat ze volgend jaar allemaal zelfstandig zijn (of gesloten) en dat ze dus grotendeels hun assortiment zelf kunnen bepalen.

Willem tel

Ik vind de Ierse stout wat voller van smaak de portiers vaak wat dun en net teveel droppig of zo rokerig dat het lijkt of je in een asbak hapt ,alhoewel ik dat eigenlijk nog nooit gedaan heb!

Toch nog wel een toffe winkel gevonden
Wijnegemse drankenhadel
Merksemsebaan 179
Wijnegem

Hebben een aardig assortiment
Ik heb ze wel groter gezien
Maar ze konden me toch nogal wat bieren verkopen die ik niet kende, wat op zich al niet slecht is.

mvdhiele

Citaat van: Orangeloo op 21-04-2014 &nbsp;19:50 uDrankenhandel Geers in Oostakker (vlak bij Gent)
Een zeer groot assortiment en niet alleen UIT België
http://www.drankengeers.be/site/

Hier kom ik ook regelmatig (voor mij een uurtje rijden). Echt een heel mooi assortiment. Zelfs de Nederlandse bieren zijn hier vaak veel goedkoper. Emelisse bieren bijvoorbeeld gaan rond de 2 euro per fles weg.

Zaterdag weer een ritje! ;D

mvdhiele

Citaat van: Remy op 01-08-2014 &nbsp;01:38 uDe Caigny vestiging Essen (België)

Heel veel Belgisch maar ook veel Deens, Italiaans, Schots, Amerikaans en steeds meer Nederlands  :)

http://www.decaigny.com

Hier ga ik ook ongeveer 4 keer per jaar naar toe. Ongeveer 50 minuten rijden vanaf mijn woonplaats.
Collectie is sinds een jaar of drie behoorlijk uitgebreid. Goede prijzen overigens.
Wel vaak dat "gewilde" bieren vaak op zijn (Struise, Dochter van de Korenaar).

Willem tel

Ik ben ondertussen ook nog op zoek naar een prima adres op de route van Maastricht naar Luxemburg iemand daar nog ideeën voor

JanEric

Stassen in Aubel, veel keus in speciaalbier.
http://www.stassenvin.com/bieres.php

BertG

Op de route van Maastricht naar Luxemburg kan je ook via de grote weg langs Malmedy.
Even er af en dan naar Baugnez, is nog geen 10 km om.
Daar is een Bierwinkel met ongeveer 600 Belgise bieren.
zie hun website: http://www.amontchiniss.be/fr/

Het adres:
Route de Luxembourg 12
4960 Malmedy-Baugnez
Belgique
pierrelecoq@amontchiniss.be
Ouvert 6j/7j de 08h30 à 19h00 du mardi au dimanche


Bert

GeBaxke

De mitra op het Nederlandplein in eindhoven 400 soorten bier tegenwoordig. Een omweg waard :) :)

EvdBroek

Ja daar hebben ze heeeeel veel van alfa tot Westvleteren

GeBaxke

En vergeet de Z niet, de Zundertse trappist  :)

BertG

Sinds wanneer ligt Einhoven op de route Maastricht Luxemburg.

Weet in Delfzijl ook nog wel een Winkel.

GeBaxke

Het topic gaat over goede bierwinkels in heel Nederland en omstreken. Vandaar mijn bijdrage.

Delfzijl ligt ook niet op de route van Maastricht naar Luxemburg, by de weeën. Maar zet erbij die winkel.

Jacques

De Caigny Dranken Essen was in dit topic al eerder gemeld. De bierhandel zet net over de grens bij Roosendaal (gewoon de weg blijven volgen en Essen niet in rijden). Ongekend veel bieren. Op zich is dat niet zo bijzonder. Maar als het niet allemaal pilseners, tripels en dubbels zijn wel. Wat hebben we daar toch een mooi assortiment. Op dit moment zo'n 2300 verschillende bieren en ze breiden nog verder uit.


Een vergelijkbare bierhandel heb ik gisteren bezocht in Vichte, niet al te ver van de Franse grens. Ik was daar in het kader van het Alvinne Craft Beer Festival 2015 dat daar werd gehouden.

Echt een grote keuze. Bieren konden voor het festivalbezoek gekocht worden en in een heuse biervestiaire worden bewaard. Daar werd keurig netjes op je bieren gepast.


Willem tel

Citaat van: BertG op 08-03-2015 &nbsp;19:15 uSinds wanneer ligt Einhoven op de route Maastricht Luxemburg.

Weet in Delfzijl ook nog wel een Winkel.

Ha voor mij ligt het wel op de route.

Site van de Caigny ligt er uit.

DanielK

De man van drank uit Rotterdam is verhuist naar Amsterdam. Weet iemand nog een andere goede bierwinkel in de buurt van Rotterdam?

Lonnes

In Amsterdam is nu ook Craft & Draft (aan de Overtoom), café én bierwinkel (dat laatste tot 22.00 uur). Plus de (in Nederland) unieke mogelijkheid om je favoriete tapbier af te laten vullen in een growler, een plastic fles van 1 liter. En dan hup het park in, of mee naar huis.

Jacques

Citaat van: Willem tel op 09-03-2015 &nbsp;11:20 uSite van de Caigny ligt er uit.

Dat moet tijdelijk zijn geweest. Bij mij doet het in ieder geval.

http://www.decaigny.com/

Het is wel jammer dat je niet kunt zien wat ze allemaal in huis hebben. Dat is namelijk ongelofelijk veel!

Brouwers

Gisteren bij de Mitra van Bergen in Eindhoven geweest. Als een kind in een snoepwinkel :D. Na een 25 verschillende bieren toch maar besloten om niet nog meer te pakken.
Als de voorraad op is ga ik zeker weer terug.

bierhenkie

Net weg bij Burg in Ermelo. Ze gaan voor de 1500 soorten.

dennisbier

Citaat van: Oscar op 20-05-2007 &nbsp;15:04 uHier in de kroeg hebben ze sinds kort ook de Westvleteren. Durven ze > € 10 voor te vragen. Zo bijzonder is dat bier nu ook weer niet.
Ouwe, koei, maar ...ik vind er geen zak aan.
De prijs maakt het bijzonder.

dennisbier

Citaat van: Jacques op 09-03-2015 &nbsp;21:38 uhttp://www.decaigny.com/
Het is wel jammer dat je niet kunt zien wat ze allemaal in huis hebben. Dat is namelijk ongelofelijk veel!

Ben er net ook geweest. Ik had wel een Wauw! momentje. Vooral achterin geweest.
De lange laan met Belgische bieren heb ik allemaal al gehad. Die hebben ze bij de bierschuur in Poppel ook.

Jacques

Citaat van: dennisbier op 14-07-2015 &nbsp;17:58 uBen er net ook geweest. Ik had wel een Wauw! momentje. Vooral achterin geweest.
De lange laan met Belgische bieren heb ik allemaal al gehad. Die hebben ze bij de bierschuur in Poppel ook.

Het mooie is dat ze steeds meer niet-Belgische bieren in assortiment hebben. Elke week komen er nieuwe bieren bij. Deze winkel is echt ongekend!

dennisbier

Op 3 kwartier rijden. Goed te doen voor mij.




Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 14-07-2015 &nbsp;21:56 uHet mooie is dat ze steeds meer niet Belgische bieren in assortiment hebben. Elke week komen er nieuwe bieren bij. Deze winkel is echt ongekend!
Hè mannen wel jullie bieren in Nederland kopen natuurlijk anders gaat al dat geld naar onze zuiderburen.  ;)

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 14-07-2015 &nbsp;22:50 uHè mannen wel jullie bieren in Nederland kopen natuurlijk anders gaat al dat geld naar onze zuiderburen.  ;)

Deze winkel zit zo dicht bij de Nederlandse grens dat ik niet uitsluit dat ze ook Nederlandse werknemers hebben. Vanuit Roosendaal ben je er zo.

Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 14-07-2015 &nbsp;22:57 uDeze winkel zit zo dicht bij de Nederlandse grens dat ik niet uitsluit dat ze ook Nederlandse werknemers hebben. Vanuit Roosendaal ben je er zo.
Als geboren Goirlenaar ken ik deze winkel maar ik vrees toch dat de accijns naar Brussel gaat.

Eelke

Citaat van: Adbrouwt op 14-07-2015 &nbsp;22:50 uHè mannen wel jullie bieren in Nederland kopen natuurlijk anders gaat al dat geld naar onze zuiderburen.  ;)
Jaaa dan moet er wel iemand een vergelijkbare winkel in Nederland openen... [emoji6]

dennisbier


Jacques

Citaat van: Eelke op 15-07-2015 &nbsp;01:00 uJaaa dan moet er wel iemand een vergelijkbare winkel in Nederland openen... [emoji6]

In Nederland is inderdaad geen enkele winkel die zo veel mooie bieren heeft. Heel internationaal is het assortiment.

Burg Bieren in Ermelo heeft wel heel veel. Voor veel Nederlanders een aardig alternatief.

Jan Kraan in Bodegraven vertelde mij laatst dat hij bezig is met een verhuizing van zijn bierwinkel naar een veel grotere winkel. Daar wil hij alle Nederlandse bieren gaan verkopen. Dat zouden er inmiddels meer dan 1600 zijn.

Erick

Moeten jullie toch eens naar een bierwinkel hier in Leiden komen:
http://www.speciaalbierpakket.nl/de-speciaalbier-bierwinkel-leiden

Meer dan 1000 bieren aanwezig, zeer ruim opgezet en zeker vergelijkbaar!

Jacques

Citaat van: Erick op 15-07-2015 &nbsp;21:08 uMoeten jullie toch eens naar een bierwinkel hier in Leiden komen:
http://www.speciaalbierpakket.nl/de-speciaalbier-bierwinkel-leiden

Meer dan 1000 bieren aanwezig, zeer ruim opgezet en zeker vergelijkbaar!

Die ken ik inderdaad niet. Overigens is hun website niet erg actueel "LET OP: 5 MEI GESLOTEN!"


Bij De Caigny in het Belgische Essen hebben ze overigens ruim 2500 bieren. Ze zouden wifi in de hele winkel krijgen. Je ziet er ook veel klanten rondlopen die allerlei bieren opzoeken met hun smartphone.

Erick

Hun Website is inderdaad niet al te recent, ook niet qua aanbod, dat is ondertussen steving gegroeid.
Zag ook een advertentie bij ze hangen dat ze een webbeheerder zoeken :-)

toon van den broek

Hallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interressant. Meer is niet persé beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden......


Toon.

homoeccentricus

Citaat van: toon van den broek op 16-07-2015 &nbsp;10:21 uHallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interressant. Meer is niet per se beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden......


Toon.
RR  kan je buiten de West kust ook zo goed als nergens vinden. En in Europa helemaal niet. Behalve in mijn kelder, uiteraard. [emoji41]

Jacques

Citaat van: toon van den broek op 16-07-2015 &nbsp;10:21 uHallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interessant. Meer is niet per se beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden...


Toon.

Helemaal met je eens Toon. Je ziet soms winkels met heel veel bieren, terwijl de verscheidenheid aan biertypen of landen van herkomst heel beperkt is.

De Caigny in Essen is daarop een uitzondering. Niet alleen heel veel verschillende bieren, maar ook heel veel verschillende landen van herkomst en bierstijlen. Vooral de verscheidenheid aan bieren maakt deze bierwinkel bijzonder interessant.
Eerlijk gezegd heb ik er niet op gelet of ze veel verschillende geuzes hebben. Ze hebben heel veel niet Belgische bieren waarna mijn belangstelling uitgaat. Belgische bieren zijn hier in buurt heel wat te vinden. Bijvoorbeeld bij het Bierparadijs op het industrieterrein Hazeldonk in België ook vlak over de grens.
Maar ook dan is het aantal geuzes of andere zure bieren beperkt. Veel bierdrinkers zijn nu eenmaal geen liefhebber van zure bieren... Dat maakt dat er niet een grote omzet in te halen is. Bierwinkels zijn geen filantropische  instellingen en houden het assortiment aan dit soort bieren beperkt.

designinglives

Ik ben er zaterdag morgen toevallig terug  dus ik zal eens kijken naar de verschillende geuzes die er te vinden zijn :-)

Eelke

Citaat van: toon van den broek op 16-07-2015 &nbsp;10:21 uHallo Biervrinden,

Eigenlijk vind ik een winkel met zoveel duizend verschillende bieren niet zo interressant. Meer is niet per se beter....
Het gaat mij er vooral om dat alle bierstijlen er te vinden zijn, en als ik dan met mijn passie voor zure bieren kom zie ik altijd maar een hele beperkte/soms te verwaarlozen aandacht voor bv. geuzes. Ook de Am. sour ales zie je heel zelden. Zo ben ik bv. erg geïnteresseerd in de Russian River ales van spontane gisting, maar echt nergens te vinden......


Toon.

Ze hebben best een aantal verschillende geuzes. Heb er laatst bv de spontanbasil gekocht. Maar ook meerdere soorten cantillion, de bersalis oak aged, en vast ook wel normale geuzes, maar moet zeggen dat we daar nooit zo op letten omdat we die meestal rechtstreeks uit de geuze streek halen (uurtje doorrijden en je zit er ;) )

Foto van hun facebook;






Maar hier staan die speciale flessen dus niet tussen... Daar staat dan bij dat je maar 1 of 2 flessen pp er van mag kopen.

joosting87

Vroeger ging mijn vader regelmatig naar Essen. Ben er ook een paar keer geweest. Toen was ik net op de 'bierdrinkleeftijd', dus vond het wel bijzonder, maar niet meer dan dat. Ik woon er niet heel ver vandaan. 45 minuten of zo. Dus wellicht dat ik binnenkort toch eens ga kijken. (Cash in de broekzak en geen pinpas mee  :lessmile: lijkt me verstandig)

hobbybob

FF opfrissen voor de noordelingen:

Speciaalzaak Jelle
Voorstreek 63
Leeuwarden

De man is bescheiden met de grootste speciaalzaak van Leeuwarden, qua bier is hij echt de grootste in het noorden.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Amerika allemaal zeer goed vertegenwoordigd in de schappen.

https://www.facebook.com/Jelledranken/?fref=ts

Jacques

Citaat van: hobbybob op 18-10-2016 &nbsp;20:23 uFF opfrissen voor de noordelingen:

Speciaalzaak Jelle
Voorstreek 63
Leeuwarden

De man is bescheiden met de grootste speciaalzaak van Leeuwarden, qua bier is hij echt de grootste in het noorden.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Amerika allemaal zeer goed vertegenwoordigd in de schappen.

https://www.facebook.com/Jelledranken/?fref=ts

Bedankt voor het delen van dit adres. Ik heb het adres gevoegd bij de kaart van alle goede bierige adressen in Nederland. Zie de site www.bierisbest.nl. Deze site is overigens nog volop in ontwikkeling.

P3SM

Voor de zuiderlingen onder ons een paar adressen:

De Zythotheek, Muntstraat 15, 6301 BW Valkenburg --> Meer dan 1500 soorten bier met een goede selectie o.a. Amerikaans, Engels, Scandinavisch en natuurlijk veel Nederlands en Belgisch

De Hoppy Brothers, Sint Pieterstraat 18, 6211 JN Maastricht

Emanuel

Citaat van: P3SM op 19-10-2016 &nbsp;11:34 uVoor de zuiderlingen onder ons een paar adressen:

De Zythotheek, Muntstraat 15, 6301 BW Valkenburg --> Meer dan 1500 soorten bier met een goede selectie o.a. Amerikaans, Engels, Scandinavisch en natuurlijk veel Nederlands en Belgisch

De Hoppy Brothers, Sint Pieterstraat 18, 6211 JN Maastricht
Ben bij zythotheek tijdens de zomervakantie geweest. Lekker wat ingeslagen toen. Enige nadeel.....wat is het zwaar tillen als je bergje op moet naar de geparkeerde auto...[emoji28]

P3SM

Begrijp ik!!  ;D

Je kunt het beste parkeren op het Walramplein vandaar is het ongeveer 300 m lopen naar de Zythotheek. En zonder bergjes... :biersmile:

foz

Ik zie dat we in Tilburg dit weekend ook een nieuwe (speciaal)bierwinkel erbij krijgen.

https://www.facebook.com/events/197707360655769/
https://www.facebook.com/DeBierbrigadierTilburg/

Emanuel

Citaat van: P3SM op 19-10-2016 &nbsp;11:55 uBegrijp ik!!  ;D

Je kunt het beste parkeren op het Walramplein vandaar is het ongeveer 300m lopen naar de Zythotheek. En zonder bergjes... :biersmile:
We waren eerst bij de mergelgrotten geweest en van daaruit naar het centrum gelopen. Omlaag ging wel [emoji2]

Jacques

Citaat van: foz op 19-10-2016 &nbsp;12:00 uIk zie dat we in Tilburg dit weekend ook een nieuwe (speciaal)bierwinkel erbij krijgen.

https://www.facebook.com/events/197707360655769/
https://www.facebook.com/DeBierbrigadierTilburg/

Die heb ik de peiling. De adressen komen pas op de kaart als ze daadwerkelijk geopend zijn. De bedoeling van de kaart is dat als je ergens in Nederland bent je kunt zien waar je naar toe kunt gaan. Dan moet je niet voor een gesloten deur staan omdat de zaak nog geopend moet worden.

Jacques

Citaat van: P3SM op 19-10-2016  11:34 uVoor de zuiderlingen onder ons een paar adressen:

De Zythotheek, Muntstraat 15, 6301 BW Valkenburg --> Meer dan 1500 soorten bier met een goede selectie o.a. Amerikaans, Engels, Scandinavisch en natuurlijk veel Nederlands en Belgisch

De Hoppy Brothers, Sint Pieterstraat 18, 6211 JN Maastricht

Die staan allebei op de kaart.

Als je wilt kun je een beoordeling schrijven met het formulier dat je kunt vinden op de site www.bierisbest.nl.
Deze beoordeling wordt vervolgens door mij op site gezet.

JohnnieWbl

Leuke site Jacques! Ik merk wel dat mijn woongebied een beetje ondervertegenwoordigd is (noordelijke 3-provincien punt) ;) Zelf ben ik 2 weken geleden, na een tripje naar Westvleteren, naar bierwinkel LekkerBier in Sint Nicolaascha (http://www.lekkerbierdebierwinkel.nl) geweest. Voorheen volgens mij al jaren gevestigd in Joure, ik ben nu 2 keer naar hun nieuwe locatie geweest:

Tsjûkemarwei 20

8521 NA Sint Nicolaasga

Dit keer veel stouts gehaald volgens planning, maar ze hebben vooral veel bieren uit Nederland. Misstaat niet op de kaart volgens mij.

LeBo

Drankenhandel Janson in Vlaardingen heeft ook een redelijk groot assortiment aan verschillende mooie bieren. Ook nog zeer betaalbaar. Het betreft een groothandel met een aangrenzende slijterij.

drankenhandel Janson
Spoorsingel 40
3134XR Vlaardingen

Www.jansondranken.nl


P3SM

CiteerDie staan allebei op de kaart.

Ah! Daar had ik niet naar gekeken! Ik had alleen dit draadje doorgelezen en daar was ik ze niet tegengekomen! Beter opletten volgende keer!  :biersmile:

Jacques

Citaat van: JohnnieWbl op 19-10-2016  23:42 uLeuke site Jacques! Ik merk wel dat mijn woongebied een beetje ondervertegenwoordigd is (noordelijke 3-provincien punt) ;) Zelf ben ik 2 weken geleden, na een tripje naar Westvleteren, naar bierwinkel LekkerBier in Sint Nicolaascha (http://www.lekkerbierdebierwinkel.nl) geweest. Voorheen volgens mij al jaren gevestigd in Joure, ik ben nu 2 keer naar hun nieuwe locatie geweest:

Tsjûkemarwei 20

8521 NA Sint Nicolaasga

Dit keer veel stouts gehaald volgens planning, maar ze hebben vooral veel bieren uit Nederland. Misstaat niet op de kaart volgens mij.

Dit adres heb ik toegevoegd aan de kaart en de site.

Jacques

Citaat van: LeBo op 20-10-2016  08:48 uDrankenhandel Janson in Vlaardingen heeft ook een redelijk groot assortiment aan verschillende mooie bieren. Ook nog zeer betaalbaar. Het betreft een groothandel met een aangrenzende slijterij.

drankenhandel Janson
Spoorsingel 40
3134XR Vlaardingen

Www.jansondranken.nl

Ook dit adres is toegevoegd.

Underdike

Vandaag voor werk naar België, dus even bij Bierparadijs langsgegaan, op het industrie-terrein van Meer. Doosje gemengde biertjes op gehaald voor een blind-proeverijtje, wat Grimbergen Christmas ale meegepakt, en wat lambic/geuze meegepakt (van Boon vooral).
Enige bier da'k niet kon krijgen was Iers Rood (Kilkenny of Murphy's of zo), die wou ik aan de maten laten proeven... dus die haal ik binnenkort bij Burg Bieren in Ermelo wel op.

Vind Burg & Bierparadijs allebei wel de moeite waard, goed groot assortiment, en de THT data vielen niet tegen.

WillemBr

Voorburgse bierwinkel!

200 soorten speciaalbier (craft)

Geweldige man. Brouwt ook bier (bovenste verdiepinng) altijd behulpzaam en goed geprijst!
http://voorburgsebierwinkel.nl

Jacques

Citaat van: WillemBr op 14-11-2016  23:52 uVoorburgse bierwinkel!

200 soorten speciaalbier (craft)

Geweldige man. Brouwt ook bier (bovenste verdiepinng) altijd behulpzaam en goed geprijst!
http://voorburgsebierwinkel.nl

Bedankt voor jouw bericht.
Toegevoegd aan de kaart die tegenwoordig onderdeel uit maakt van de site www.bierisbest.nl

Zou je zo vriendelijk willen zijn om een beoordeling te schrijven van deze bierslijterij. Dat kan via http://www.bierisbest.nl/aanmelden-bierslijterij/

Voor beoordelingen van andere bierige locaties zoals biercafés en proeflokalen bij brouwerijen zijn er overigens andere andere formulieren.

Jacques

Citaat van: foz op 19-10-2016  12:00 uIk zie dat we in Tilburg dit weekend ook een nieuwe (speciaal)bierwinkel erbij krijgen.

https://www.facebook.com/events/197707360655769/
https://www.facebook.com/DeBierbrigadierTilburg/

Staat inmiddels op de kaart. En op www.bierisbest.nl is een beoordeling te lezen met foto's.
http://www.bierisbest.nl/tilburg-de-bierbrigadier-tilburg/

an3s


guuz

Mitra Hoogezand, meer dan het standaard assortiment,
Mitra Hoogezand, Vogel
https://www.mitra.nl/winkels/hoogezand/hoofdstraat-256/winkel.aspx?wid=101

guuz

In Vlagtwedde de volgende, ik ben er nog niet zlf geweest, maar van vrienden al een paar keer bier gekregen dat hier gekocht was en daar zaten voor mij verrassende en ook onbekende bieren bij.

bij Thijs
Dr. P. Rinsemastraat 2A
9541 AL  Vlagtwedde
http://www.bijthijs.com/

HoppyBrewBoy

Mad about Malt heeft naast zijn Rotterdamse vestiging nu ook een winkel in Utrecht Tuindorp: https://www.facebook.com/Madaboutmaltutrecht

Veel import bieren, Amerikaanse school en het meeste wordt (standaard) gekoeld verkocht.

Jacques

Citaat van: an3s op 16-11-2016  09:04 uwww.bierwinkelalkmaar.nl ook leuk.

Die staat al op de kaart.

Ook voor jou geldt dat je een beoordeling kunt schrijven via http://www.bierisbest.nl/aanmelden-bierslijterij/



Jacques

Citaat van: guuz op 16-11-2016  18:13 uMitra Hoogezand, meer dan het standaard assortiment,
Mitra Hoogezand, Vogel
https://www.mitra.nl/winkels/hoogezand/hoofdstraat-256/winkel.aspx?wid=101

Ook deze slijterij is via www.bierisbest terug te vinden.

Geef een beoordeling via http://www.bierisbest.nl/aanmelden-bierslijterij/

Jacques

Citaat van: HoppyBrewBoy op 16-11-2016  19:25 uMad about Malt heeft naast zijn Rotterdamse vestiging nu ook een winkel in Utrecht Tuindorp: https://www.facebook.com/Madaboutmaltutrecht

Veel import bieren, Amerikaanse school en het meeste wordt (standaard) gekoeld verkocht.

Dat is een nieuw adres en door mij op de kaart gezet.

Ook voor jou geldt dat een beoordeling op prijs wordt gesteld.

guuz

Citaat van: Jacques op 16-11-2016  21:10 uOok deze slijterij is via www.bierisbest terug te vinden.

Geef een beoordeling via http://www.bierisbest.nl/aanmelden-bierslijterij/

Moi Jacques, op de kaart was deze niet te vinden, vandaar mijn vermelding.

Jacques

Citaat van: guuz op 16-11-2016  18:15 uIn Vlagtwedde de volgende, ik ben er nog niet zlf geweest, maar van vrienden al een paar keer bier gekregen dat hier gekocht was en daar zaten voor mij verrassende en ook onbekende bieren bij.

bij Thijs
Dr. P. Rinsemastraat 2A
9541 AL  Vlagtwedde
http://www.bijthijs.com/

Even over het hoofd gezien. Ook deze is aan de kaart toegevoegd.
Zie www.bierisbest.nl

En als iemand deze slijterij bezoekt stel ik het zeer op prijs als het beoordelingsformulier ingevuld wordt.

guuz

Ga ik proberen dit weekend want ben er inmiddels zelf geweest, zeker voor een winkel in een dorp erg leuk en veel keuze.. Ik ben geen whiskyliefhebber, maar anders zou je daar je hart op kunnen kalen, wat een keuze... :degroeten:

Jacques

Gisteren ben ik weer eens bij De Bierschuur geweest op de grens met België in Poppel.

Ik was zeer aangenaam verrast. Het was al een tijdje dat er ook andere bieren dan Belgische bieren er te koop zijn. Maar nu het assortiment aan craftbieren aanzienlijk vergroot. Ze hebben nu echt heel veel lekere en bijzondere bieren (met ook een behoorlijk prijskaartje...)

Toen ik mijn complimenten gaf aan de eigenaar en zei dat ik nu wat minder vaak naar De Caigny in Essen (ook in België) hoeft te reizen vertelde hij dat De Bierschuur samenwerkt met De Caigny. Dat verbaasde mij niet. Ik zag veel bieren die je ook in Essen ziet. Dit scheelt voor mij veel tijd en kilometers...

Chilobrachys

Ondanks dat Pakhuis Twente (Albergen) hier al eens genoemd door tdp in een post uit 2014 wil ik deze eigenlijk nog eens onder de aandacht brengen.  Het was destijds al best een flinke slijterij maar tegenwoordig hebben ze ruim 1500 verschillende bieren. De webshop geeft een héél verkeerd beeld van wat daar allemaal te vinden is. Echt het bezoeken waard :biersmile:

Jacques

De laatste tijd heb ik weer hard gewerkt aan de kaart met allerlei bierige adressen die het bezoek waard zijn.

Mocht je nog een mooie bierslijterij kennen met bijzondere bieren die nog niet op de kaart staat hoor ik dat graag.

De bierslijterijen hebben een gele markering op de kaart.


De betekenis van de andere kleuren is als volgt

    Blauw- Proeflokalen bij brouwerijen. Bij veel proeflokalen kun je een hapje eten. Meestal zijn alleen de bieren van brouwerij verkrijgbaar.
    Groen – Biercafés. Bij deze locaties is een grote keuze aan bieren verkrijgbaar. In grote steden is die keuze groter dan in kleinere plaatsen.
    Rood – Bierrestaurants. Hier kun je bij een maaltijd genieten van een bijzonder bier. De maaltijd kan een eenvoudige daghap zijn tot een uitgebreid diner. Bijna altijd ben je hier ook welkom als je alleen bier wilt drinken.
    Paars – Biermusea. In Nederland zijn meerdere biermusea die het bezoeken waard zijn.
    Oranje – Brouwhotels. Op een beperkt aantal plekken in Nederland kun je hotelkamer boeken bij een brouwerij.

marties

Erg mooi overzicht. :biersmile: Als toevoeging hierop het wijnhuis in Ede. Ruim assortiment en uitstekende service.
Exbeerience in Veenendaal bestaat helaas niet meer.

Jacques

Citaat van: marties op 14-07-2019  21:52 uErg mooi overzicht. :biersmile: Als toevoeging hierop het wijnhuis in Ede. Ruim assortiment en uitstekende service.
Exbeerience in Veenendaal bestaat helaas niet meer.

Bedankt voor jouw reactie. Heel goed dat je ook doorgeeft dat een bierslijter is opgehouden te bestaan.
Het wijnhuis Ede voeg ik toe.

Henielma

Ik mis in dit overzicht een goede bierwinkel (met webshop) in Venray:

Mr Hop
Raadhuisstraat 36A, 5801 MA Venray

Jacques

Citaat van: Henielma op 14-07-2019  22:16 uIk mis in dit overzicht een goede bierwinkel (met webshop) in Venray:

Mr Hop
Raadhuisstraat 36A, 5801 MA Venray

Bedankt voor jouw reactie. De bierwinkel heb ik toegevoegd. Ze hebben inderdaad een groot en mooi assortiment.

DeAik

Volgens mij staat deze slijterij er nog niet tussen, heeft een zeer groot en wisselend assortiment speciaalbieren.

Mitra Terwijde
Ella Fitzgeraldplein 16, 3543 EP Utrecht

Jacques

Citaat van: DeAik op 15-07-2019  09:47 uVolgens mij staat deze slijterij er nog niet tussen, heeft een zeer groot en wisselend assortiment speciaalbieren.

Mitra Terwijde
Ella Fitzgeraldplein 16, 3543 EP Utrecht

Bedankt voor jouw aanvulling. De bierwinkel is door mij toegevoegd.

DieterB

Ik zag deze bierwinkel nog niet op de kaart staan:

Hoptimaal
Leeghwater 14
3825 MR Amersfoort

De keren dat ik er was hadden ze een mooie collectie bijzondere bieren.

Jacques

Citaat van: DieterB op 15-07-2019  21:59 uIk zag deze bierwinkel nog niet op de kaart staan:

Hoptimaal
Leeghwater 14
3825 MR Amersfoort

De keren dat ik er was hadden ze een mooie collectie bijzondere bieren.

Op de website zie ik inderdaad een mooie collectie bijzondere bieren.
Klopt het dat de winkel naast een Jumbo is?

DieterB


Jacques

Citaat van: Jacques op 15-07-2019  22:18 uOp de website zie ik inderdaad een mooie collectie bijzondere bieren.
Klopt het dat de winkel naast een Jumbo is?
Citaat van: DieterB op 15-07-2019  22:40 uDat klopt, Jacques

Toegevoegd aan de kaart. Bedankt voor de aanvulling.

Hakeem_The_Dream

Ik mis er nog eentje in het prachtige Weert:
https://wijnhuisweert.nl/speciaalbieren/

Oranjeplein 233-237
6006 CX Weert

400 verschillende soorten en wisselend assortiment. Mijn vaste inkoopplek naast het eigen gebrouwen goed natuurlijk.  :brouwen:

Jacques

Citaat van: Hakeem_The_Dream op 16-07-2019  22:09 uIk mis er nog eentje in het prachtige Weert:
https://wijnhuisweert.nl/speciaalbieren/

Oranjeplein 233-237
6006 CX Weert

400 verschillende soorten en wisselend assortiment. Mijn vaste inkoopplek naast het eigen gebrouwen goed natuurlijk.  :brouwen:

Bedankt voor jouw reactie. De winkel is toegevoegd aan de kaart.

PDGRRR

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar in Deurne zit ook een Wijnhuis-slijterij die (destijds in ieder geval) een mooi assortiment bieren voert.

Wijnhuis Deurne
Molenlaan 1
5751 AM Deurne

Richard3

Citaat van: PDGRRR op 17-07-2019  16:35 uHet is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar in Deurne zit ook een Wijnhuis-slijterij die (destijds in ieder geval) een mooi assortiment bieren voert.

Wijnhuis Deurne
Molenlaan 1
5751 AM Deurne

Klopt nog steeds.

Jacques

Citaat van: PDGRRR op 17-07-2019  16:35 uHet is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, maar in Deurne zit ook een Wijnhuis-slijterij die (destijds in ieder geval) een mooi assortiment bieren voert.

Wijnhuis Deurne
Molenlaan 1
5751 AM Deurne

Ik heb hem toegevoegd.

Sir Wicked III

In Dokkum zit nog een kleine slijterij met wisselend speciaalbier aanbod:

DrinQs Dokkum
Strobossersteeg 1
9101 NB Dokkum


PDGRRR

Wijnhuis Eindhoven staat ook nog niet op de kaart, zie ik. Ook een mooi assortiment daar.

Vlokhovenseweg 46, tegenover de kerk
5625 WR Eindhoven


Jacques

Citaat van: Sir Wicked III op 18-07-2019  08:39 uIn Dokkum zit nog een kleine slijterij met wisselend speciaalbier aanbod:

DrinQs Dokkum
Strobossersteeg 1
9101 NB Dokkum

Ik heb op hun website gekeken maar was niet heel erg onder de indruk. Vooralsnog plaats ik deze slijter niet op de kaart.

Jacques

Citaat van: PDGRRR op 18-07-2019  09:18 uWijnhuis Eindhoven staat ook nog niet op de kaart, zie ik. Ook een mooi assortiment daar.

Vlokhovenseweg 46, tegenover de kerk
5625 WR Eindhoven

Inderdaad een groot en mooi assortiment. Staat vanaf nu op de kaart.

Vlam

EdiT: laat maar, ik heb misgekeken en hij stond al op de kaart!

Speciaalbierwinkel Dorst in Den Haag (Boekhorststraat 99) is ook een aanrader. Niet extreem groot, maar wel een bijzonder (en snel wisselend) assortiment aan speciaalbieren.

Jacques

Citaat van: Vlam op 18-07-2019  22:04 uEdiT: laat maar, ik heb misgekeken en hij stond al op de kaart!

Speciaalbierwinkel Dorst in Den Haag (Boekhorststraat 99) is ook een aanrader. Niet extreem groot, maar wel een bijzonder (en snel wisselend) assortiment aan speciaalbieren.

In de loop der tijd zijn al heel wat goede adressen toegevoegd.
Toch is deze nooit af. Suggesties zijn daarom altijd welkom.

emiel1

Nog wat aanvullingen voor Amsterdam:

Slijterij Wijnhandel 't Fust bestaat niet meer
The Beer Tree, J.P. Heijestraat heet nu J&B Craft Drinks
Brouwerij Asperius (nooit van gehoord) heeft geen proeflokaal of bezoekbare brouwerij

De grootste bierwinkel ontbreekt:
Sterk Amsterdam, De Clercqstraat

En ik zag nog een café wat er niet op staat:
De Biertuin Prinsengracht

Jacques

Citaat van: emiel1 op 30-07-2019  16:47 uNog wat aanvullingen voor Amsterdam:

Slijterij Wijnhandel 't Fust bestaat niet meer
The Beer Tree, J.P. Heijestraat heet nu J&B Craft Drinks
Brouwerij Asperius (nooit van gehoord) heeft geen proeflokaal of bezoekbare brouwerij

De grootste bierwinkel ontbreekt:
Sterk Amsterdam, De Clercqstraat

En ik zag nog een café wat er niet op staat:
De Biertuin Prinsengracht

Bedankt voor de update.

Brouwerij Asperius heb ik een aantal maanden geleden bezocht aan de Bilderdijkstraat 188... Het is een hele kleine brouwerij waarvan je een klein gedeelte kunt zien vanaf het proeflokaal.

De mutaties worden over een paar dagen verwerkt. Er komen dan ook meer recensies op de site www.bierisbest.nl

emiel1

Citaat van: Jacques op 30-07-2019  21:54 uBrouwerij Asperius heb ik een aantal maanden geleden bezocht aan de Bilderdijkstraat 188... Het is een hele kleine brouwerij waarvan je een klein gedeelte kunt zien vanaf het proeflokaal.

Ah, excuus, Asperius is blijkbaar het eigen bier van Restaurant Zest, maar als ze het daar ook brouwen en je kunt de brouwerij zien valt het inderdaad onder brewpub.

Jacques

Citaat van: Jacques op 30-07-2019  21:54 uBrouwerij Asperius heb ik een aantal maanden geleden bezocht aan de Bilderdijkstraat 188... Het is een hele kleine brouwerij waarvan je een klein gedeelte kunt zien vanaf het proeflokaal.

Even een foto opgezocht




Oscar

Citaat van: Jacques op 01-08-2019  23:50 u

 :groots: :groots:  Mooi opgezet... De brouwer woont in Eanske en is een goede vriend van mij :biersmile: :proost: :proost:

ElmerVDM

Citaat van: Jacques op 15-07-2015  20:54 uJan Kraan in Bodegraven vertelde mij laatst dat hij bezig is met een verhuizing van zijn bierwinkel naar een veel grotere winkel. Daar wil hij alle Nederlandse bieren gaan verkopen. Dat zouden er inmiddels meer dan 1600 zijn.

Kennelijk is er dan toch iets tussen gekomen... Ik ben er laatst geweest en wat mij opviel was dat hij een fantastisch assortiment heeft (veel voor mij moeilijk verkrijgbare Nederlandse bieren), maar ook dat heel wat bieren over de tht datum waren (en ook niet meer drinkbaar). Volgens Jan had ik net de langzame lopers uitgezocht.

p_veltkamp

Hallo,

Ik zag de Uiltje X Moyee Espresso Donut & Beer shop er niet op staan. Kan je heerlijke biertjes kopen.
Adres is Zijlstraat 6 in Haarlem (paar winkels verder dan Uiltje bar)
Verder is de Jopenkerk in Hooffdorp vorig jaar helaas gesloten.

Grtz Paul

Jacques

Citaat van: p_veltkamp op 03-08-2019  17:28 uHallo,

Ik zag de Uiltje X Moyee Espresso Donut & Beer shop er niet op staan. Kan je heerlijke biertjes kopen.
Adres is Zijlstraat 6 in Haarlem (paar winkels verder dan Uiltje bar)
Verder is de Jopenkerk in Hoofddorp vorig jaar helaas gesloten.

Grtz Paul

Bedankt voor deze update. De kaart en de site heb ik aangepast.

Mascleta

Wat een prachtig overzicht heb je gemaakt Jacques, mijn complimenten daarvoor.

Ik heb nog wel een toevoeging voor het Zeeuwse Goes, een slijterij met een heel ruim aanbod aan exclusievere speciaalbieren.

Slijterij "Bie de Bolle"
Dam 1A
4461DZ Goes

Pieter1954

Een nieuwe (tijdelijke) bierwinkel in winkelcentrum De Streekhof in Bovenkarspel.
Adres: De Middend 34-36, 1611 AA Bovenkarspel

Tekst krantenbericht:

Gestart met brouwen in 2014 hebben ze een aardige naam opgebouwd in de Streek. De samenwerking met anderen verliep ook vlot. Een pop-up store voor speciale bieren en wijnen uit de regio was een logische volgende stap voor De Bierbroeders.

En die deed zich spontaan voor toen Smaak van de Streek binnen het Streekhof in Bovenkarspel verhuisde. Een plekje kwam vrij en nog wel in de 'eigen' streek van bierbroeders Lars Jautze en Bert Buysman. Een die ze niet konden laten lopen.

Vooral voor Bert, die zich in de retail als vis in het water voelt. ,,We zetten als Bierbroeders zestien verschillende bieren in de markt en ik zit zelf veel in de handel, werk met bedrijven als Saalhof in Wognum. Dan krijg je de winkel aangeboden. Het was even aanpoten, maar we zijn blij met het resultaat.''
Samenwerken

In no time was de pop upstore ingericht. Met behulp van derden, want samenwerking is het toverwoord voor De Bierbroeders. Drie maanden lang verkoopt 'Bierbroeders & Friends' eigen bieren, maar ook van bevriende brouwerijen als De Werf in Enkhuizen en de Helderse Jongens.

,,We verkopen 150 biertjes tussen de één en dertig euro en wijnen tussen de vier en twintig euro, allemaal uit de regio. Wij geloven in samenwerking, anders kom je er niet. We zijn in deze regio allemaal klein, je moet het samen doen, anders overleef je niet.''
Ervaring

Nicht Sharon Roos is aangetrokken om de winkel te runnen van woensdag tot en met zaterdag. De Bierbroeders zelf springen bij naast de handel en het brouwen. De voorraad aan speciaal bier is in ieder geval groot genoeg. Als de formule, met onder meer ook cadeaupakketten, aanslaat kijken ze na december hoe ze verder gaan. ,,En als het niets wordt is het voor ons een mooie ervaring voor ons.''

Daar ziet het er niet naar uit. Het eerste weekeinde was al heel druk. ,,Dit past bij onze groei.''

Jacques

Citaat van: Mascleta op 08-10-2019  20:50 uWat een prachtig overzicht heb je gemaakt Jacques, mijn complimenten daarvoor.

Ik heb nog wel een toevoeging voor het Zeeuwse Goes, een slijterij met een heel ruim aanbod aan exclusievere speciaalbieren.

Slijterij "Bie de Bolle"
Dam 1A
4461DZ Goes

Toegevoegd aan de kaart.

Dank je voor de complimenten. Gelukkig krijg voor deze kaart hulp van het forum en bierliefhebber Elmer die veel slijterijen afgaat op jacht naar bijzondere bieren.

Wolter

In Hoorn is een bezoek aan Lokaal OostWest en must als je op zoek bent naar mooie bieren. Zij hebben een mooie selectie nationale en internationale bieren staan.
Website: https://www.lokaaloostwest.nl/
Zij hebben in Untappd deze winkel als locatie staan waarbij alle bieren die op voorraad staan gevonden kunnen worden. Erg makkelijk..

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 08-10-2019  22:01 uEen nieuwe (tijdelijke) bierwinkel in winkelcentrum De Streekhof in Bovenkarspel.
Adres: De Middend 34-36, 1611 AA Bovenkarspel

Tekst krantenbericht:

Gestart met brouwen in 2014 hebben ze een aardige naam opgebouwd in de Streek. De samenwerking met anderen verliep ook vlot. Een pop-up store voor speciale bieren en wijnen uit de regio was een logische volgende stap voor De Bierbroeders.

En die deed zich spontaan voor toen Smaak van de Streek binnen het Streekhof in Bovenkarspel verhuisde. Een plekje kwam vrij en nog wel in de 'eigen' streek van bierbroeders Lars Jautze en Bert Buysman. Een die ze niet konden laten lopen.

Vooral voor Bert, die zich in de retail als vis in het water voelt. ,,We zetten als Bierbroeders zestien verschillende bieren in de markt en ik zit zelf veel in de handel, werk met bedrijven als Saalhof in Wognum. Dan krijg je de winkel aangeboden. Het was even aanpoten, maar we zijn blij met het resultaat.''
Samenwerken

In no time was de pop upstore ingericht. Met behulp van derden, want samenwerking is het toverwoord voor De Bierbroeders. Drie maanden lang verkoopt 'Bierbroeders & Friends' eigen bieren, maar ook van bevriende brouwerijen als De Werf in Enkhuizen en de Helderse Jongens.

,,We verkopen 150 biertjes tussen de één en dertig euro en wijnen tussen de vier en twintig euro, allemaal uit de regio. Wij geloven in samenwerking, anders kom je er niet. We zijn in deze regio allemaal klein, je moet het samen doen, anders overleef je niet.''
Ervaring

Nicht Sharon Roos is aangetrokken om de winkel te runnen van woensdag tot en met zaterdag. De Bierbroeders zelf springen bij naast de handel en het brouwen. De voorraad aan speciaal bier is in ieder geval groot genoeg. Als de formule, met onder meer ook cadeaupakketten, aanslaat kijken ze na december hoe ze verder gaan. ,,En als het niets wordt is het voor ons een mooie ervaring voor ons.''

Daar ziet het er niet naar uit. Het eerste weekeinde was al heel druk. ,,Dit past bij onze groei.''

Ook jij dank Pieter.
Ik stel het op prijs als je even een berichtje stuurt als de slijterij weer verhuist naar de volgende plek.  ;)

Jacques

Citaat van: Wolter op 08-10-2019  22:27 uIn Hoorn is een bezoek aan Lokaal OostWest en must als je op zoek bent naar mooie bieren. Zij hebben een mooie selectie nationale en internationale bieren staan.
Website: https://www.lokaaloostwest.nl/
Zij hebben in Untappd deze winkel als locatie staan waarbij alle bieren die op voorraad staan gevonden kunnen worden. Erg makkelijk..

Wolter bedankt. Ook deze is toegevoegd.


ElmerVDM

Citaat van: Jacques op 08-10-2019  22:24 uToegevoegd aan de kaart.

Dank je voor de complimenten. Gelukkig krijg voor deze kaart hulp van het forum en bierliefhebber Elmer die veel slijterijen afgaat op jacht naar bijzondere bieren.

Bedankt voor de vermelding Jacques... als ik de site eerder had ontdekt, had ik al veel meer beoordelingen kunnen aanleveren.

Tegen iedereen zou ik willen zeggen: laat ook een beoordeling achter op www.bierisbest.nl van de zaken die je hebt bezocht
Het is een kleine moeite, maar het zegt zoveel meer dan alleen een vermelding...  (Zeker voor fanaten zoals ik die nogal wat bierwinkels afstruinen voorkomt dat teleurstellingen)

Wallie

Citaat van: Oscar op 02-08-2019  00:13 u:groots: :groots:  Mooi opgezet... De brouwer woont in Eanske en is een goede vriend van mij :biersmile: :proost: :proost:

Heb jij vrienden?  :o :nut:

MoreBeers77

Hallo,

ik ben nieuw hier, maar ik ben mede-eigenaar van een van de grootste bierwinkels van Zuid-Nederland. Beers&More77 in Venlo , https://www.beersandmore77.nl/.
Inmiddels 2000 speciaal bieren and still growing. Hoe specialer hoe beter, we groeien nog steeds met enele 10-tallen bieren per week.

We zouden het zeer iop prijs stellen als ook wij in je overzicht worden opgenomen. Ons biercafe, Klup77 staat er reeds op.

Verder complimenten voor dit forum, ik ga binnenkort hier wat actievere bijdragen leveren. Binnenkort starten we ook met een HOPcast, een mooie podcast met regelmatig aansprekende gasten uit de bierwereld.

groet,

Jack

ramon86

In Uden is eerder deze maand House of Beers geopend, grote aanrader. Groot oppervlak, groot aanbod en goede prijzen.

tdp

- https://www.biergarage.nl/ in Oldenzaal, de speciaalbierwinkel van de Engel in Oldenzaal
- https://debierstudio.nl/ Speciaalbierwinkel in Hengelo (Ov.)

Micha


Jacques

Citaat van: MoreBeers77 op 19-10-2021  14:17 uHallo,

ik ben nieuw hier, maar ik ben mede-eigenaar van een van de grootste bierwinkels van Zuid-Nederland. Beers&More77 in Venlo , https://www.beersandmore77.nl/.
Inmiddels 2000 speciaal bieren and still growing. Hoe specialer hoe beter, we groeien nog steeds met enele 10-tallen bieren per week.

We zouden het zeer iop prijs stellen als ook wij in je overzicht worden opgenomen. Ons biercafe, Klup77 staat er reeds op.

Verder complimenten voor dit forum, ik ga binnenkort hier wat actievere bijdragen leveren. Binnenkort starten we ook met een HOPcast, een mooie podcast met regelmatig aansprekende gasten uit de bierwereld.

groet,

Jack

Toegevoegd aan de kaart.

Jacques

Citaat van: ramon86 op 19-10-2021  14:42 uIn Uden is eerder deze maand House of Beers geopend, grote aanrader. Groot oppervlak, groot aanbod en goede prijzen.

Toegevoegd aan de kaart.

Jacques

Citaat van: tdp op 19-10-2021  16:02 u- https://www.biergarage.nl/ in Oldenzaal, de speciaalbierwinkel van de Engel in Oldenzaal
- https://debierstudio.nl/ Speciaalbierwinkel in Hengelo (Ov.)

Toegevoegd.

Jacques


Jacques

Allen dank voor de bovenstaande aanvullingen.


De laatste versie van de kaart

Timdehart

Nog eentje.
https://vinoci.nl/info/

Eigenaar van de winkel heeft zowel verstand van goede bieren, als wijnen.
Veel lokale bieren.

Jacques

Citaat van: Timdehart op 22-10-2021  08:56 uNog eentje.
https://vinoci.nl/info/

Eigenaar van de winkel heeft zowel verstand van goede bieren, als wijnen.
Veel lokale bieren.

Sorry, maar deze neem ik niet op. Op de website komt het woord bier niet voor wel veelvuldig "wijn". Ook de naam van de zaak verwijst hierna. Als je foto's kunt plaatsen met heel veel (goede) bieren die aanwezig zijn dan kan deze zaak alsnog worden opgenomen. Op de foto's van de website is alleen wijn te zien...

Pieter1954

In mijn reactie # 209 heb ik melding gemaakt van De Bierbroeders in Winkelcentrum De Streekhof in Grootebroek. Het was eerst een tijdelijke pop-up-store maar heeft zich inmiddels goed bewezen en een permanente en prominente status in Westfriesland veroverd.
Door een of andere oorzaak zijn ze van het kaartje verdwenen en vervangen door De Smaak van de Streek. Die heeft niets met bier te maken maken wel met koffie, thee en chocola.
De Bierbroeders hebben geen website, maar wel een Facebookpagina: https://www.facebook.com/De.Bierbroeders/

Jacques, wil je e.e.a. corrigeren op de kaart.

LAM

De bierbrigadier in Nijmegen aan de Lange Hezelstraat! Een leuk winkeltje met regionale, nationale en internationale bieren. Leuk om even binnen te stappen als je toevallig door de winkelstraat loopt.

Jeroen76

Geen idee of hij er al bij staat want begrijp denk ik de kaart niet. Is dit de lijst in de eerste post? Of is er iets anders?

Hellobier in Veghel, enorm veel bieren én ruime voorraad. Zeer leuk en vakkundig personeel

Verlengde Noordkade 14, 5462 EH Veghel



Gr. Jeroen

Jeroen76

En leuke en indrukwekkend bierassortiment voor een slijterij

http://slijterij-tpijpke.nl/

Gr. Jeroen


LAM

Citaat van: Jacques op 21-10-2021  21:57 uAllen dank voor de bovenstaande aanvullingen.


De laatste versie van de kaart


Die
Citaat van: Jeroen76 op 22-10-2021  15:35 uGeen idee of hij er al bij staat want begrijp denk ik de kaart niet. Is dit de lijst in de eerste post? Of is er iets anders?
Hellobier in Veghel, enorm veel bieren én ruime voorraad. Zeer leuk en vakkundig personeel
Die staat er nog niet bij. Dit is de kaart die Jacques heeft gedeeld.

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 22-10-2021  13:22 uIn mijn reactie # 209 heb ik melding gemaakt van De Bierbroeders in Winkelcentrum De Streekhof in Grootebroek. Het was eerst een tijdelijke pop-up-store maar heeft zich inmiddels goed bewezen en een permanente en prominente status in Westfriesland veroverd.
Door een of andere oorzaak zijn ze van het kaartje verdwenen en vervangen door De Smaak van de Streek. Die heeft niets met bier te maken maken wel met koffie, thee en chocola.
De Bierbroeders hebben geen website, maar wel een Facebookpagina: https://www.facebook.com/De.Bierbroeders/

Jacques, wil je e.e.a. corrigeren op de kaart.

Bedankt voor jouw bericht.
Aangepast.

Jacques

Citaat van: LAM op 22-10-2021  15:33 uDe bierbrigadier in Nijmegen aan de Lange Hezelstraat! Een leuk winkeltje met regionale, nationale en internationale bieren. Leuk om even binnen te stappen als je toevallig door de winkelstraat loopt.

Staat al op de kaart.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 22-10-2021  15:35 uGeen idee of hij er al bij staat want begrijp denk ik de kaart niet. Is dit de lijst in de eerste post? Of is er iets anders?

Hellobier in Veghel, enorm veel bieren én ruime voorraad. Zeer leuk en vakkundig personeel

Verlengde Noordkade 14, 5462 EH Veghel



Gr. Jeroen

Op de kaart staat Uw Bier Specialist, Veghel CHV - Noordkade - Food Factory.
Dat was kennelijk een werknaam van Hello Bier.


De kaart laat allerlei bieradressen zien in Nederland. Het gaat om adressen die te bezoeken zijn, vandaar dat huurbrouwers niet op de kaart zijn opgenomen.

Fractus

Helaas is de Speciaalbierwinkel in Bodegraven gesloten, de eigenaar is gestopt met de zaak (en met zijn eigen brouwerijtje, geen Jan Kraanwater meer :( )

Jacques

Citaat van: Fractus op 22-10-2021  22:15 uHelaas is de Speciaalbierwinkel in Bodegraven gesloten, de eigenaar is gestopt met de zaak (en met zijn eigen brouwerijtje, geen Jan Kraanwater meer :( )

Klopt. Jan had gehoopt dat er een opvolger zou zijn maar het heeft niet zo mogen zijn.

Johan_vL

Als ik het goed zie is de: Kulenborgse bierwinkel nog niet opgenomen (Tollenstraat 22, 4101 BE Culemborg).

Jeroen76



Citaat van: Jacques op 22-10-2021  21:44 uOp de kaart staat Uw Bier Specialist, Veghel CHV - Noordkade - Food Factory.
Dat was kennelijk een werknaam van Hello Bier.

Dat waren de vorige eigenaars, volgens mij begin 2020 zijn ze gewisseld.


Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Johan_vL op 23-10-2021  08:53 uAls ik het goed zie is de: Kulenborgse bierwinkel nog niet opgenomen (Tollenstraat 22, 4101 BE Culemborg).

Opgenomen (hun Faceboekpagina liet zien dat serieus met bier bezig zijn...)

LAM

Citaat van: Jacques op 22-10-2021  21:35 uStaat al op de kaart.
Nee hoor, wel een whisky speciaalzaak in die straat.

Jacques

Citaat van: LAM op 23-10-2021  17:37 uNee hoor, wel een whisky speciaalzaak in die straat.

De Bierbrigadier Nijmegen is wel degelijk opgenomen op de kaart. Alleen was de locatie niet helemaal juist. Dat is nu gecorrigeerd.

Bij de eerdere locatie is Bierhuys d'n Vlegel gevestigd. Ook deze is aan de kaart toegevoegd.

Simco

Slijterij Staal in Heerhugowaard is al een tijdje niet meer. Vinoci heeft wel bier (ook van een lokale hele kleine maar goede brouwer) maar naar mijn bescheiden mening heeft de Mitra in Nieuwe Niedorp een uitgebreider assortiment.

Edit: Bierboetiek in Middenmeer bestaat ook niet meer.

Jacques

Citaat van: Simco op 24-10-2021  17:23 uSlijterij Staal in Heerhugowaard is al een tijdje niet meer. Vinoci heeft wel bier (ook van een lokale hele kleine maar goede brouwer) maar naar mijn bescheiden mening heeft de Mitra in Nieuwe Niedorp een uitgebreider assortiment.

Edit: Bierboetiek in Middenmeer bestaat ook niet meer.

Bedankt voor jouw update. De kaart hierop aangepast.

ray81

Ik mis nog een leuke winkel. Niet zo gek, ze zijn pas in juni open gegaan.
Mout en Stout
https://moutenstout.nl/
Ouvertureweg 135, Alphen aan den Rijn

Ze zijn ook erg actief met bierproeverijen, "meet de brouwer" bijeenkomsten en een barrel-aged project. Helaas nog geen tijd gehad om hier iets van bij te wonen, maar sowieso leuk om te volgen als je in de buurt woont.

Jacques

Citaat van: ray81 op 24-10-2021  17:48 uIk mis nog een leuke winkel. Niet zo gek, ze zijn pas in juni open gegaan.
Mout en Stout
https://moutenstout.nl/
Ouvertureweg 135, Alphen aan den Rijn

Ze zijn ook erg actief met bierproeverijen, "meet de brouwer" bijeenkomsten en een barrel-aged project. Helaas nog geen tijd gehad om hier iets van bij te wonen, maar sowieso leuk om te volgen als je in de buurt woont.

Toegevoegd.

Procion

Enkele toevoegingen voor Roermond:

Hopmeister
Schoenmakersstraat 17, 6041 EX Roermond

Mitra Roermond:
Broekhin Zuid 45, 6042 EB Roermond
Drankenhandel, maar met een ruime focus op IPA's en import bieren. Snel wisselend assortiment.

Jacques

Citaat van: Procion op 25-10-2021  15:18 uEnkele toevoegingen voor Roermond:

Hopmeister
Schoenmakersstraat 17, 6041 EX Roermond

Mitra Roermond:
Broekhin Zuid 45, 6042 EB Roermond
Drankenhandel, maar met een ruime focus op IPA's en import bieren. Snel wisselend assortiment.

Beide toegevoegd.

trebvuister

Nieuw in Arnhem

De Hoppenaar
Beekstraat 113

Leuke kleine winkel met groot assortiment (lokale) bieren

Jacques

Citaat van: trebvuister op 25-10-2021  20:17 uNieuw in Arnhem

De Hoppenaar
Beekstraat 113

Leuke kleine winkel met groot assortiment (lokale) bieren

Toegevoegd. De website ziet er goed uit!

Pim

Beer Dudes aan Tolstraat 3, 5141 BT in Waalwijk heeft een heel mooi aanbod van craft bieren tegen keurige prijzen.

Zowel een website (24x7) als een fysieke winkel (vrijdag: 16:00 - 20:00 uur ; zaterdag: 11:00 - 17:00 uur).

Miel Blok (tel.: 06 317 902 35) zwaait er de scepter en hij heeft ook nog eens verstand van de bieren die hij aanbiedt.

Aanrader!!




Jacques

Citaat van: Pim op 25-10-2021  20:38 uBeer Dudes aan Tolstraat 3, 5141 BT in Waalwijk heeft een heel mooi aanbod van craft bieren tegen keurige prijzen.

Zowel een website (24x7) als een fysieke winkel (vrijdag: 16:00 - 20:00 uur ; zaterdag: 11:00 - 17:00 uur).

Miel Blok (tel.: 06 317 902 35) zwaait er de scepter en hij heeft ook nog eens verstand van de bieren die hij aanbiedt.

Aanrader!!

Op de lijst gezet. Binnenkort eens langs gaan...

Jacques

Ik was laatst bij de Vinotheek in Waalwijk. Anders dan de naam doet vermoeden hebben ze hier heel veel bier. Meer dan 1000 verschillende bieren waaronder hele bijzondere. Ook veel grote flessen.












Jan de Graaff

Tot mijn schrik ende verbaezingh kwam ik erachter dat de firma Melchers uit de Barrevoetestraat 15, Haarlem nog helemaal niet genoemd wordt in dit draadje.

Een erg mooie zaak met een heel groot bierassortiment. Het leuke is dat de bieren er gesorteerd zijn op land en dat zijn er nogal wat. Ook voor speciaalbieren is ruim aandacht; ik heb er menig verrassing op de kop getikt. Grote flessen, kleine, blik; ze hebben een hoop. Keuzestress is er niet vreemd en zo sta je al gauw langer te kijken en te zoeken dan je dacht.

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 03-11-2021  22:53 uTot mijn schrik ende verbaezingh kwam ik erachter dat de firma Melchers uit de Barrevoetestraat 15, Haarlem nog helemaal niet genoemd wordt in dit draadje.

Een erg mooie zaak met een heel groot bierassortiment. Het leuke is dat de bieren er gesorteerd zijn op land en dat zijn er nogal wat. Ook voor speciaalbieren is ruim aandacht; ik heb er menig verrassing op de kop getikt. Grote flessen, kleine, blik; ze hebben een hoop. Keuzestress is er niet vreemd en zo sta je al gauw langer te kijken en te zoeken dan je dacht.

Inderdaad een mooie zaak, die door mij meerdere keren is bezocht.
Staat dan ook al heel lang op de kaart.

bastiaandalen

Ik als geboren en getogen Ermeloër ben natuurlijk mega trots op Burg Bieren en deze staat nog steeds bij mij op de nr 1 uiteraard. Echter is het zoals andere al aangaven een enorm assortiment wel maar helaas vrij prijzig soms.

Twee weken geleden ben ik voor het eerst in Het Bierparadijs in Maarssen geweest. Meer dan 1500 speciaalbieren met ook veel grote flessen. Qua prijs viel het mij reuze mee en in de winkel werd ik ook goed geholpen! Burg Bieren ga ik graag naar toe, maar als ik wat meer op de centen moet letten is het Bierparadijs voor mij in ieder geval een mooi alternatief

Jacques

Citaat van: bastiaandalen op 04-11-2021  15:52 uTwee weken geleden ben ik voor het eerst in Het Bierparadijs in Maarssen geweest. Meer dan 1500 speciaalbieren met ook veel grote flessen. Qua prijs viel het mij reuze mee en in de winkel werd ik ook goed geholpen! Burg Bieren ga ik graag naar toe, maar als ik wat meer op de centen moet letten is het Bierparadijs voor mij in ieder geval een mooi alternatief

Die stond nog niet op de kaart. Alsnog toegevoegd.

Rickm

In limburgse plaatsje melick is sinds kort ook een nieuwe bierwinkel. Deze is gevestigd aan de dorpsstraat 81 genaamd de biersalon.

https://www.debiersalon.nl/

Ben er een paar keer geweest en vind het een mooie winkel. De winkel is geopend door een jonge ondernemer en geeft prima advies als je er bent.

Jacques

Citaat van: Rickm op 05-11-2021  09:30 uIn limburgse plaatsje melick is sinds kort ook een nieuwe bierwinkel. Deze is gevestigd aan de dorpsstraat 81 genaamd de biersalon.

https://www.debiersalon.nl/

Ben er een paar keer geweest en vind het een mooie winkel. De winkel is geopend door een jonge ondernemer en geeft prima advies als je er bent.

Toegevoegd. Stevige prijzen overigens...

Captain Hatteras

Bergen op Zoom heeft ook al even weer een nieuw leuk bierwinkeltje in de binnenstad, De Bierwinkel Man:
https://debierwinkelman.nl/
Adres
Kortemeestraat 26
Bergen op Zoom

Verder is Brouwerij Sterck verplaatst van de Bosstraat naar Kruisakkers 28 en op Markiezaatsweg 11 zit Slijterij de Zeeland deze staat momenteel als Vinotheek in t mapje.

Jacques

Citaat van: Captain Hatteras op 10-11-2021  22:19 uBergen op Zoom heeft ook al even weer een nieuw leuk bierwinkeltje in de binnenstad, De Bierwinkel Man:
https://debierwinkelman.nl/
Adres
Kortemeestraat 26
Bergen op Zoom

Verder is Brouwerij Sterck verplaatst van de Bosstraat naar Kruisakkers 28 en op Markiezaatsweg 11 zit Slijterij de Zeeland deze staat momenteel als Vinotheek in t mapje.

Bedankt vooor jouw update. Verwerkt op de kaart.

Luiaard

Een oudere zaak, maar zag deze nog niet op de kaart van Jacques:

Wijnhuis Sonsbeek
Jacob Cremerstraat 108, 6821 DH Arnhem
https://wijnhuissonsbeek.nl/

Kleine zaak maar veel keuze uit speciaalbier. Het assortiment is ook in te zien op Untappd

Eriks

Misschien ook goed en leuk om te doen, om alle bekenede (of juist ook de minder bekende) leveranciers van brouw materiaal toe te voegen/nieuwe kaart. De bekende kennen we allemaal wel, de van de kooy/Brouwmarkt/SBI/etc maar misschien zitten er nog andere leuke pareltjes tussen

Jacques

Citaat van: Luiaard op 24-03-2022  11:27 uEen oudere zaak, maar zag deze nog niet op de kaart van Jacques:

Wijnhuis Sonsbeek
Jacob Cremerstraat 108, 6821 DH Arnhem
https://wijnhuissonsbeek.nl/

Kleine zaak maar veel keuze uit speciaalbier. Het assortiment is ook in te zien op Untappd

Toegevoegd.

Jacques

Citaat van: Eriks op 24-03-2022  11:40 uMisschien ook goed en leuk om te doen, om alle bekenede (of juist ook de minder bekende) leveranciers van brouw materiaal toe te voegen/nieuwe kaart. De bekende kennen we allemaal wel, de van de kooy/Brouwmarkt/SBI/etc maar misschien zitten er nog andere leuke pareltjes tussen

Het forum is nu voorzien van nieuwe responsieve software voor gebruik op je mobiel.
De rest van de site moet ook nog worden omgezet. Daar begin ik over niet al te lange tijd mee. Dat is een hele grote klus. Niet alles zal worden omgezet. Bij de site van de leveranciers wil ik een kaartje maken zoals voor brouwerijen, biercafés en slijterijen. Maar dat kan ook een aparte laag worden van de bestaande kaart.

Jacques

Vanmiddag bij Beer Dudes in Waalwijk geweest. Een kleine bierslijterij met een leuk assortiment aan grootse bieren. Goede bediening en kreeg in verband met Sinterklaas een biertje gratis.
Jammer dat de openingstijden beperkt zijn.

IMG20221203135328.jpg
IMG20221203135446.jpg
IMG20221203140549.jpg
IMG20221203144040 (2).jpg   


Triplezzz

Citaat van: bastiaandalen op 04-11-2021  15:52 uTwee weken geleden ben ik voor het eerst in Het Bierparadijs in Maarssen geweest. Meer dan 1500 speciaalbieren met ook veel grote flessen. Qua prijs viel het mij reuze mee en in de winkel werd ik ook goed geholpen! Burg Bieren ga ik graag naar toe, maar als ik wat meer op de centen moet letten is het Bierparadijs voor mij in ieder geval een mooi alternatief

Deze is volgens mij al weer gesloten.

Jacques

Citaat van: Triplezzz op 03-12-2022  21:39 uDeze is volgens mij al weer gesloten.

Het lijkt erop dat ze verhuisd zijn. De Facebook pagina van het bedrijf is echter niet duidelijk op dit punt.

weigerambtenaar

Leuke jonge webshop,

Hebben vaak hoge untappd scores!

https://proostcraftbeer.nl/

Koenders

Slijterij van Erp in Groningen is helaas afgelopen zomer voorgoed gesloten. Deze staat nog wel op de kaart.
Ik kwam er altijd graag. Een authentiek zaakje die er ook al erg lang zat.

Nog een suggestie, maar weet niet of dit mogelijk is; Een vastgezet bericht bovenaan elke pagina waar de meest recente kaart op staat? 

Jacques

Citaat van: weigerambtenaar op 21-12-2022  16:21 uLeuke jonge webshop,

Hebben vaak hoge untappd scores!

https://proostcraftbeer.nl/

Bedankt voor de tip. Inderdaad leuke bieren. Maar zo te zien uitsluitend een webshop waardoor er geen stip op de kaart kan worden gezet.

Jacques

Citaat van: Koenders op 21-12-2022  17:27 uSlijterij van Erp in Groningen is helaas afgelopen zomer voorgoed gesloten. Deze staat nog wel op de kaart.
Ik kwam er altijd graag. Een authentiek zaakje die er ook al erg lang zat.

Nog een suggestie, maar weet niet of dit mogelijk is; Een vastgezet bericht bovenaan elke pagina waar de meest recente kaart op staat? 

Jammer dat Van Erp gesloten is. Zelf ben ik er in het verleden ook een paar keer geweest. Ik haal hem van de kaart.

Wat ik kan doen is dit topic sticky maken en in het eerste bericht van het topic de kaart opnemen.

joenedu

Citaat van: Jacques op 21-12-2022  21:21 uJammer dat Van Erp gesloten is. Zelf ben ik er in het verleden ook een paar keer geweest. Ik haal hem van de kaart.

Van Erp in Roden is gelukkig nog wel open, die heeft steeds meer bijzondere speciaalbieren trouwens. De aandacht verschuift wat van wijn en gedestilleerd naar bier. Mooie ontwikkeling!

Jacques

Citaat van: joenedu op 22-12-2022  08:49 uVan Erp in Roden is gelukkig nog wel open, die heeft steeds meer bijzondere speciaalbieren trouwens. De aandacht verschuift wat van wijn en gedestilleerd naar bier. Mooie ontwikkeling!

Die staat al even op de kaart. Terecht begrijp ik uit jouw reactie.

ray81

Citaat van: ray81 op 24-10-2021  17:48 uIk mis nog een leuke winkel. Niet zo gek, ze zijn pas in juni open gegaan.
Mout en Stout
https://moutenstout.nl/
Ouvertureweg 135, Alphen aan den Rijn

Ze zijn ook erg actief met bierproeverijen, "meet de brouwer" bijeenkomsten en een barrel-aged project. Helaas nog geen tijd gehad om hier iets van bij te wonen, maar sowieso leuk om te volgen als je in de buurt woont.

Helaas is deze winkel gesloten. :'(  Hij mag weer van de kaart af.

Jacques

Citaat van: ray81 op 23-12-2022  21:15 uHelaas is deze winkel gesloten. :'(  Hij mag weer van de kaart af.

Bedankt voor deze Update. De aanduiding is verwijderd.

Puck

Citaat van: Jacques op 03-12-2022  22:25 uHet lijkt erop dat ze verhuisd zijn. De Facebook pagina van het bedrijf is echter niet duidelijk op dit punt.

Op de website van Bierparadijs bovenaan staat nu "Wegens onvoorziene omstandigheden hebben we onze winkel helaas moeten sluiten. Onze Winkel in België blijft gewoon open."

Jacques

Citaat van: Puck op 23-12-2022  23:01 uOp de website van Bierparadijs bovenaan staat nu "Wegens onvoorziene omstandigheden hebben we onze winkel helaas moeten sluiten. Onze Winkel in België blijft gewoon open."

Dit adres gaat alsnog van de kaart.

Fractus

Bierparadijs heeft zijn winkel moeten sluiten omdat de gemeente op hun locatie alleen groothandel wilde toestaan, en geen detailhandel. Ze zijn nu alleen open als groothandel op een nieuwe locatie, gelukkig nog steeds met het gigantische assortiment maar jammer voor de particulier. Ze hadden niet alleen veel Belgische bieren, maar ook mooie prijsjes.

xaos

Ik zie Slijterij t Pijpje nog niet op de kaart staan, i terecht want die hebben een heel aardige selectie:

Slegersstraat 4, 5706 AX Helmond
Slijterij-tpijpke.nl

Jacques

Citaat van: xaos op 25-01-2023  20:01 uIk zie Slijterij t Pijpje nog niet op de kaart staan, i terecht want die hebben een heel aardige selectie:

Slegersstraat 4, 5706 AX Helmond
Slijterij-tpijpke.nl


Dank je voor jouw bijdrage. Toegevoegd aan de kaart.

TymonK

Toevoegingen Utrecht eo:

Biercafe/restaurant - Brothers in Law - ik ga er zondag borrelen en eten dus dan weet ik meer.... maar de recencies zijn goed.
Ledig Erf 36, 3582 EA Utrecht
+31 30 785 7632
www.brothersinlawtaphouse.nl

Biercafe/restaurant/brouwerij - Buiten bij de Sluis - mooie sortering bieren van tap, sommige met bieren uit de eigen mini brouwerij (ism Terwijde Bierclub). Lekker eten ook!
Oude Vleutenseweg 2, 3541 BE Utrecht
+31 30 303 6467
www.buitenbijdesluis.nl

Jacques

Citaat van: TymonK op 09-02-2023  17:59 uToevoegingen Utrecht eo:

Biercafe/restaurant - Brothers in Law - ik ga er zondag borrelen en eten dus dan weet ik meer.... maar de recencies zijn goed.
Ledig Erf 36, 3582 EA Utrecht
+31 30 785 7632
www.brothersinlawtaphouse.nl

Biercafe/restaurant/brouwerij - Buiten bij de Sluis - mooie sortering bieren van tap, sommige met bieren uit de eigen mini brouwerij (ism Terwijde Bierclub). Lekker eten ook!
Oude Vleutenseweg 2, 3541 BE Utrecht
+31 30 303 6467
www.buitenbijdesluis.nl

Bedankt voor jouw update. De adressen zijn toegevoegd aan de kaart.

BillieGroothuizen

Geen idee of deze ook opgenomen mag worden in de lijst. Heb er zelf een paar keer besteld.

https://www.pimpelier.nl/

Jacques

Citaat van: BillieGroothuizen op 16-02-2023  12:48 uGeen idee of deze ook opgenomen mag worden in de lijst. Heb er zelf een paar keer besteld.

https://www.pimpelier.nl/

Die is al opgenomen op de kaart als bierbrouwerij...

BillieGroothuizen

Citaat van: Jacques op 16-02-2023  17:00 uDie is al opgenomen op de kaart als bierbrouwerij...

In de zoekfunctie kwam ik ´m niet tegen. Deed ik iets fout?

Jacques

Citaat van: BillieGroothuizen op 19-02-2023  14:18 uIn de zoekfunctie kwam ik ´m niet tegen. Deed ik iets fout?

Staat er echt op
pimpelier.png


Het kan zijn dat je niet alle lagen van de kaart aan hebt staan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.