Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aangenaam  (gelezen 2282 keer)

Offline TobyJustus

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Justus Bier
Aangenaam
« Gepost op: 13-02-2012 15:56 u »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Toby en ben woonachtig in Zeist.
Sinds een jaar heb ik een lekker huis met een leuke schuur en een zolder die ik kan gebruiken zonder ruzie te krijgen met de baas in huis, mijn vriendin :)

Ik ben zelf 31 jaar, vader van een zoontje en werk als programmeur/vormgever voor een Engels bedrijf. Dit doe ik vanuit huis dus kan ook zo nu en dan even met me "brouwerij" bezig zijn en vooral savonds heb ik de tijd.

Ik ben vorige maand begonnen met het maken van een Brewferm beginners pakket. Dit omdat ik wil zien of ik het een leuke hobby vind. En ja hoor, heb er nog niet veel aan gedaan maar wil nu al echt gaan brouwen.

Nu ben ik op deze site terecht gekomen en heb ik al hoofdpijn van alle informatie over het bier, normaal alleen als ik het teveel gedronken heb.

Wel is dit een super site aangezien ik alles wat ik wil weten hier kan vinden. Wat ik ook in type in google, kom hier terecht :) waarvoor mijn dank.

Aan mij zullen jullie dus niet veel hebben qua informatie, ik ben hier voornamelijk om te leren. Ik hoop dat ik soms ook nog domme vragen mag stellen ondanks dat alles zo uitgebreid beschreven staat.

Mijn "brouwerij" bestaat dus nog voornamelijk uit niets :) Ja een emmer en wat kleine dingetjes.

Waar ik naar toe wil is zelf een compleet recept maken. Ik ben dus ook een beetje verdiepen in het bereiden van mout. Maar de ene keer denk ik het is simpel maar dan weet ik weer niet hoeveel kilo ik nodig heb om bijvoorbeeld 10 - 15 liter bier te maken. Dat is lastige als er niemand in de buurt is om het aan te vragen. Daarom nu op dit forum. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen zodat ik over een jaar ook wat meer ervaringen kan delen.

Cheers,

Toby

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Aangenaam
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2012 16:08 u »
He Welkom! Zoals jij is iedereen begonnen en je stopt nooit meer met leren. Er is elke keer weer iets wat je interesse wekt, van gistkweken, gecontroleerd vergisten tot waterbehandeling. Gewoon veel lezen en beginnen...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2012 19:48 u »
Welkom Toby,

Veel vragen zijn inderdaad gesteld. Via de tags en de zoekfunctie kun je veel terugvinden. Daarnaast wordt er gewerkt aan een wiki om het oerwoud aan informatie op dit forum beter geconcentreerd aan te bieden.

Als je het antwoord op je vraag niet kun vinden kun je hem gewoon stellen. We zullen dan het antwoord geven of wijzen waar het antwoord te vinden is.

Offline TobyJustus

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Justus Bier
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2012 20:39 u »
Dank jullie wel. Fijn te weten dat er zo actief forum is. Dat zal zeker helpen in het begin.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2012 09:07 u »
Ha Toby, welkom op dit superforum. Enne, er is recent een nieuw boek verschenen over hobbybrouwen, waar alles in staat wat je weten moet.  ;)

Offline George81

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2012 09:44 u »
Welkom, en dat boek zal vrijwel al je vragen beantwoorden!

Offline Addopaddo

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2012 21:54 u »
Welkom. Ik woon in Hilversum.  :degroeten: Dat is redelijk in de buurt. Mocht je het leuk vinden eens te buurten en ervaringen uit te wisselen.

Groetjes,
Addo

Tags: