Recepten > Discussie over recepten

Zelf bier recept maken

(1/3) > >>

marceldeblock:
Beste Brouwers

Ik ben al een tijdje bezig met het brouwen van de pakketten maar ik wil nu eens een eigen recept maken. Hoe moet ik beginnen? Zoals op het gebied van ingrediŽnten kiezen? Ik heb wel op verschillende sites gekeken maar er zijn zo veel soorten.
Moet ik op een basisrecept beginnen?
Wie heeft er tips voor mij?

Alvast bedankt.

Oscar:

--- Citaat van: marceldeblock op 22-01-2012  18:25 u ---maar ik wil nu eens een eigen recept maken. Hoe moet ik beginnen? Zoals op het gebied van ingrediŽnten kiezen?

--- Einde van citaat ---

Begin gewoon simpel om de ingrediŽnten te leren kennen, gewoon een Blond van Ī 6% 90 pils en 10 munich o.i.d en gewoon 1 hopgift en een korrelgistje. Denk niet te veel na over het perfecte bier en durf fouten te maken. Dan leer je het snelst. Kijk ook naar de "standaard" samenstelling van bepaalde biertypen...

Bottemline = begin simpel!!

Om te lezen:

Link 1
Link 2
Link 3

:brouwen:

Hopmans:
Jij kan blijkbaar een behoorlijk potje breken bij Jacques.

:nut:

Jacques:

--- Citaat van: marceldeblock op 22-01-2012  18:25 u ---Ik ben al een tijdje bezig met het brouwen van de pakketten maar ik wil nu eens een eigen recept maken. Hoe moet ik beginnen? Zoals op het gebied van ingrediŽnten kiezen? Ik heb wel op verschillende sites gekeken maar er zijn zo veel soorten.
Moet ik op een basisrecept beginnen?
Wie heeft er tips voor mij?

--- Einde van citaat ---

Heel simpel. Je zoekt een recept uit van een biertype dat je graag drinkt. Vervolgens koop je de ingrediŽnten die in het recept staan en je brouwt het bier. In de rubriek Bewezen Recepten zijn goede recepten te vinden die door Nederlandse brouwers gebrouwen zijn. Met dus Europese maten en ingrediŽnten waar we hier in Nederland aan kunnen komen.

Oscar:

--- Citaat van: Jacques op 22-01-2012  20:57 u ---In de rubriek Bewezen Recepten zijn goede recepten te vinden die door Nederlandse brouwers gebrouwen zijn.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij zoekt hij info hoe je zelf tot een recept komt... :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie