Verkrijgbaarheid Amerikaanse hopsoorten

Gestart door Cisdevésser, 20-01-2012 18:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cisdevésser

Hoi,

Dit stukje heb ik zonet op het forum van onze oosterburen gelezen, Amerikaanse hop niet leverbaar of peperduur.


Hallo, Hopfenfreunde,

diese Info kam eben von Hopfen und mehr:
"Aktuelle Situation auf dem Hopfenmarkt

Derzeit gibt es auf dem Hopfenmarkt Probleme amerikanischen Hopfen zu bekommen. Aktuell sieht es so aus, als dass wir von der Ernte 2011 keinen Amarillo bekommen werden.

Auch die Citra-Ernte ist so gut wie ausverkauft! Wir konnten jedoch noch einen Posten Citra beschaffen - dieser wird in den nächsten 2 Wochen bei uns eintreffen, so dass wir dann Citra wieder regulär im Sortiment haben werden.

Andere US-Sorten wie Centennial, Chinook und Simcoe sind entwender ausverkauft oder werden am Markt zu astronomischen Preisen gehandelt, so dass wir diese aus der aktuellen Ernte leider nicht anbieten können.

Wir erweitern unser Sortiment jedoch um ein paar neuseeländische Sorten und werden auch noch zwei weitere amerikanische Sorten in unser Sortiment aufnehmen. Mit diesen beiden Sorten wird es möglich sein, die fehlenden Hopfensorten annähernd zu ersetzen.

Wir bitten um Ihr Verständnis.

Ihr Team von Hopfen und mehr"

Gruß
Michael


RGeraads

Dat is niet zo best! Ik geloof dat MO een goudmijntje in huis heeft momenteel ;)

MO

Heerlijk, goud in de vriezer. Maar al mijn amarillo heb ik verkocht. Opeens was 7 kg weg. Heb er gelukkig redelijk op kunnen verdienen maar achteraf heb je altijd spijt dat het op is. Simcoe is voorlopig ook niet leverbaar.
Heb zelf nu simcoe, columbus en centennial op voorraad, van de laatste twee zelfs kilo's. Dat lijkt nu even in mijn voordeel te zijn...

Oscar

Citaat van: MO op 20-01-2012  21:09 uHeb zelf nu simcoe, columbus en centennial op voorraad, van de laatste twee zelfs kilo's.

Heb ik nog 6 kilo van. Maar dat heb ik zelf nodig. Als dat op is hoop ik het wel weer kunnen te krijgen.

RobinB

Cascade en Centennial groeien bij mij in de tuin!
En ìk heb dit jaar best geen onaardige oogst gehad.
:)

ypenga

Weet iemand een adres waar je de hop in bulk kan kopen ipv per 100/125gram?

Herman


koffie

Brouwmarkt had inderdaad geen Amarillo meer, alleen nog pellets.
Voor het eerst met pellets gebrouwen gisteren, nu maar hopen dat dat goed is gegaan :)

Nu nog uitzoeken hoe ik met pellets moet koudhoppen.

William

Citaat van: koffie op 22-01-2012  10:28 uNu nog uitzoeken hoe ik met pellets moet koudhoppen.

Dat gaat goed. Heb ik pas ook weer gedaan.

Aan het eind (4 dagen voor bottelen) de temperatuur flink naar beneden brengen zodat het restant gist en pellet goed naar de bodem zakt (doordat o.a. het koolzuur oplost). Bij het hevelen stop ik een stukje rvs spons / staalwol in het uiteinde van de hevel en trek dat losje uit elkaar.

koffie

Heeft het enig nut om de pellets in een hopzak te doen?

William

Ik doe ze er gewoon los is. De hopzak moet wel erg fijn zijn om de kleine pelletfragmenten tegen te houden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.