Welke slang nodig?

Gestart door Raymond293, 30-12-2011 19:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond293

Voor de slangenflens van mijn cct ben ik op zoek naar een goede maat siliconen slang.
Bij de standaard kanalen heb ik geen juiste maat kunnen vinden, hopelijk heeft iemand een goede tip :)

Ik heb twee slangen nodig voor twee aparte maten slangenflensen. De buitenmaat van de grootste is 24 mm, de kleinere flens is 18 mm.

Wie o wie kan me in de juiste richting wijzen? :)

Het gaat overigens om deze flensen;


Kokkie

Raymond,

Misschien zit hier iets tussen. http://instrulabo.nl/catalogsearch/result/index/?p=6&q=siliconen+slang
Ik zou voor de 18 mm tule een slang van 16 mm inwendig kiezen. (als je niet met een slangenklem wilt werken.\
Voor de 24 mm tule zou ik er een van 22 mm nemen, maar die staat er niet tussen. Misschien de 20 mm inwendig. Anders toch met een slangenklem werken.

hansm

Je bedoelt de slangtuiten neem ik aan?
De binnendiameter van de siliconenslang moet iets kleiner zijn dan de buitendiameter van de slangtuit. Dan kan je hem er zo opschuiven en heb je geen slangklem nodig (die de in de siliconenslang snijdt).

Bij Instrulabo kan je siliconenslangen kopen in allerlei maten. En als ze daar niet hebben wat je nodig hebt kan je altijd nog naar Lindemann.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.