Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Schroten  (gelezen 10944 keer)

Offline Wallie

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Schroten
« Reactie #25 Gepost op: 31-10-2012 16:15 u »
We zijn nu een aantal maanden verder. Hoe bevalt de omgebouwde molen nu? Is het een volwaardig alternatief voor het bestellen van schrootmolens in China?

(Ik wil de wiki pagina over schroten binnenkort uitbreiden omdat dit onderwerp op dit moment zo in de belangstelling staat.)

We gebruiken de pastamolen nog steeds.. Er is wel een andere schrootmolen in de maak. Puur om het feit dat we daar een bak boven maken waar de mout in kan, wat gewoon gemakkelijker is.
Ik ben erg te spreken over een pastamolen als schrootmolen. Als je de boormachine gebruikt, met het eindstukje van de slinger afgezaagd en die als bitje voor de boormachine gebruikt, ben je zo klaar en doordat je de dikte instelt kun je het perfect schroten...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Schroten
« Reactie #26 Gepost op: 31-10-2012 20:25 u »
We gebruiken de pastamolen nog steeds.. Er is wel een andere schrootmolen in de maak. Puur om het feit dat we daar een bak boven maken waar de mout in kan, wat gewoon gemakkelijker is.
Ik ben erg te spreken over een pastamolen als schrootmolen. Als je de boormachine gebruikt, met het eindstukje van de slinger afgezaagd en die als bitje voor de boormachine gebruikt, ben je zo klaar en doordat je de dikte instelt kun je het perfect schroten...

Bedankt voor jouw antwoord. Ik zal de suggestie van het afzagen van de slinger in de wiki verwerken.

Tags: schroten