Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Biertypen  (gelezen 25412 keer)

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Biertypen
« Reactie #25 Gepost op: 04-03-2012 17:08 u »

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #26 Gepost op: 04-03-2012 17:32 u »
Dit recept wordt als eerste voorbeeld genoemd in de Dunkel Weizen type omschrijving. Is het wel een Weizen recept? Ik dacht dat Weizen bieren altijd een forse stort tarwemout moeten hebben.

Dat horen ze ook. Als je kijkt naar de beschrijving boven het recept tenminste 50%. Daaraan voldoet dit recept inderdaad niet helemaal aan. Ik neem aan dat je zelf in staat bent het recept aan te passen. Het alternatief is de link naar dit recept weg te halen.

Offline MM

• Super lid
  • The ale is dear
« Reactie #27 Gepost op: 05-03-2012 21:39 u »
Dat horen ze ook. Als je kijkt naar de beschrijving boven het recept tenminste 50%. Daaraan voldoet dit recept inderdaad niet helemaal aan. Ik neem aan dat je zelf in staat bent het recept aan te passen. Het alternatief is de link naar dit recept weg te halen.

Ik kan wel een recept voor een Dunkel Weizen maken, dat is het probleem niet. Voor de juistheid van de wiki lijkt het me het mooiste als de link naar het recept verdwijnt.

Offline RobinB

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 05-03-2012 21:49 u »
Daaraan voldoet dit recept inderdaad niet helemaal aan.
Niet helemaal?
Helemaal niet! ;D

Er zit geen tarwe in het recept en er wordt geen weizengist gebruikt.
Dunkel issie wel... Misschien hebben ze zich vergist met een Münchener Dunkles oid? :weetniet:

Citaat
Het alternatief is de link naar dit recept weg te halen.

Lijkt mij ook het beste.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #29 Gepost op: 05-03-2012 23:06 u »
Misschien hebben ze zich vergist met een Münchener Dunkles oid? :weetniet:

Zo te zien aan de link is het toch wel bedoeld als een Dunkel Weizen. Ook uit de tekst boven het recept blijkt dit. Daar wordt vermeld dat er minstens 50% tarwemout gebruikt dient te worden.
http://www.bierundwir.de/bier-selbst-brauen/rezept-dunkles-weizen-bier.htm

De link heb ik verwijderd. Wanneer er eens een specifieke weizenwedstrijd georganiseerd wordt (licht en donker en weizenbocks) zullen we wat meer recepten voor dit biertype tot onze beschikking hebben. De Brand wedstrijd laat zijn dat dit soort wedstrijden mogelijk zijn.

Offline MM

• Super lid
  • The ale is dear
« Reactie #30 Gepost op: 06-03-2012 21:39 u »
Er zit geen tarwe in het recept en er wordt geen weizengist gebruikt.
Dunkel issie wel... Misschien hebben ze zich vergist met een Münchener Dunkles oid? :weetniet:

Het recept lijkt meer op een recept voor een alt. De gist is German Ale. :)

Offline RobinB

• Super lid
« Reactie #31 Gepost op: 06-03-2012 22:30 u »
Kan ook goed inderdaad!

Tags: