Gekoudhopt in zakje zonder extra gewicht

Gestart door NewLine, 06-12-2011 20:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NewLine

Zonet heb ik voor de eerste keer gekoudhopt als volgt: hop in een (gekookt) hopzakje en dan in het bier. Nu denk ik er pas aan dat ik waarschijnlijk het zakje wat had moeten verzwaren met bv knikkers of zo. Dat heb ik dus niet gedaan  >:( Heeft iemand een idee of ik nu inderdaad maar een matig koudhop-effect ga krijgen of maakt dat niet zoveel uit?

koffie

Ik koudhop altijd op die manier (eerst zonder hopzakje, maar dat was een drama eersteklas om te hevelen) en dat gaat prima. Volgens mij maakt het niet zoveel uit.
Ik heb het wel eens geprobeerd met een leeg bierflesje eraan geknoopt, maar de hopzak trok dat flesje gewoon omhoog :P
Er zal dus een aardig gewicht in het hopzakje moeten.

HuygenMeester

Citaat van: NewLine op 06-12-2011  20:34 uZonet heb ik voor de eerste keer gekoudhopt als volgt: hop in een (gekookt) hopzakje en dan in het bier. Nu denk ik er pas aan dat ik waarschijnlijk het zakje wat had moeten verzwaren met bv knikkers of zo. Dat heb ik dus niet gedaan  >:( Heeft iemand een idee of ik nu inderdaad maar een matig koudhop-effect ga krijgen of maakt dat niet zoveel uit?
Uit ervaring heb ik gemerkt dat het niet of nauwelijks uitmaakt of je wel of niet met verzwaring werkt.
Uiteindelijk zuigen de hopbellen zich vol wort en verzwaart de hopzak op deze wijze zichzelf.
 :degroeten:
Auke

De Bie

Ik weet niet in wat je drooghopt?
Ik drooghop/lager altijd in 2*20 l kegs.
En dan klem ik het hopzakje tussen de bodem van de keg en het bierstangetje.(wel niet te hard aan de stang trekken natuurlijk ;))

NewLine

Citaat van: De Bie op 06-12-2011  21:59 uIk weet niet in wat je drooghopt?

In mijn vergistingstank. Daar is niets om de gist vast te klemmen, maar zo te merken maakt het ook niet veel uit. Ik ben wel enorm benieuwd naar het resultaat.

De Bie



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.