Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bik - mout combi  (gelezen 1321 keer)

Offline janjansen

• Super lid
  • Land: nl
Bik - mout combi
« Gepost op: 26-11-2011 22:36 u »
Ik ben ruim 2 jaar en 25 moutbrouwsels geleden begonnen met blikken van Brewferm.
Abdijbier. Diabolo. Grand Cru. De smaak van blik zeg maar.
Op gegeven moment was ik de bliksmaak zat en ben ik overgestapt naar het graanbrouwen.
Dat opende een heel nieuwe wereld, en een verscheidenheid aan smaken die veel groter was dan blikken ooit hadden kunnen bieden.

Een week of wat geleden mocht ik weer eens de smaak proeven van een onvervalst blikbier.
Abdijbier van Brewferm, als ik het me goed herinner. Kan ook een andere zijn geweest.

Het typische blikbrouwsel-smaakje was aanwezig.
En ik vond het eerlijk gezegd best weer eens lekker, dat smaakje.

In ieder geval, vandaag was ik in Almere en dus ook maar even bij de Brouwmarkt langsgegaan, en wat spullen in geslagen (een 15 L mandfles, wat gist, oxipro en zo).
Toen heb ik voor de leuk ook wat blikken in de winkelwagen gemikt: Abdijbier en Diabolo.

Lijkt me wel eens geinig om die bij wijze van toevoeging in een (mout)brouwsel te mikken.
Laten we zeggen als kwart van de stort of zo (ben ik nog niet over uit).

Iemand ervaring met dit soort combi's?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Bik - mout combi
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2011 22:58 u »
Dat heb ik ooit wel eens gedaan. Ik had een blik van iemand gekregen die daar niets mee deed.
Het was het eerste blik dat gebruikte. Anders dan veel anderen ben ik namelijk meteen gaan brouwen met mout.

Het verliep allemaal goed. Eerder had ik wel eens moutextract toegevoegd. Moutextract of een blik toevoegen is een prima methode om wat meer en zwaarder bier te brouwen dan je brouwketel toestaat.

Tags: