Chinese CCT, de prijslijst

Gestart door Raymond293, 30-11-2011 13:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond293

In navolging op mijn Chinese CCT avontuur wil ik met jullie de volgende mogelijkheden niet onthouden.
Ik heb een prijslijst ontvangen van andere maten CCT's.

Als er genoeg interesse is kunnen we eventueel een gezamelijke inkoopactie houden om de transportkosten drastisch naar beneden te brengen.

Voor de volledigheid, het gaat om onderstaande CCT in diverse maten;

30 liter uitvoering, standaard uitvoering bestaande uit;
Gepolijst roestvrijstaal 304, tri-clamps aansluitingen, cct en poten kunnen los van elkaar, platte deksel met gat voor waterslot.
3/4" kraan voor bemonstering, 1" kraan voor gistaflaten, 12" deksel.
Kosten exclusief transport en douane € 200,-

50 liter uitvoering, standaard uitvoering bestaande uit;
Gepolijst roestvrijstaal 304, tri-clamps aansluitingen, cct en poten kunnen los van elkaar, platte deksel met gat voor waterslot.
3/4" kraan voor bemonstering, 1" kraan voor gistaflaten, 12" deksel.
Kosten exclusief transport en douane € 315,-

100 liter uitvoering, standaard uitvoering bestaande uit;
Gepolijst roestvrijstaal 304, tri-clamps aansluitingen, cct en poten kunnen los van elkaar, platte deksel met gat voor waterslot.
3/4" kraan voor bemonstering, 1" kraan voor gistaflaten, 12" deksel.
Kosten exclusief transport en douane € 430,-

Accessoires voor alle modellen;
3/4" rotating racking arm(SUS304), Clamp, Silicone gasket  € 15.00/Pcs
1" elbow(SUS304), clamps, Silicone gasket  € 12.00/Pcs
3/4" hose barb(SUS304), Clamp, Silicone gasket  € 8.00/Pcs
1" hose barb(SUS304), Clamp, Silicone gasket  € 6.00/Pcs
Bimetallic thermometer, 0-150℃  € 15.00/Pcs



RGeraads

Hey Raymond,

Heb jij een indicatie van de verzendkosten en hoeveel dat bij welk aantal bestelling gereduceerd kan worden? Gaat dit per container?

De prijzen zijn goed denk ik, zou dan voor mij en voor de meeste mensen puur gaan om de verzendkosten vermoed ik.

Groetjes,
Raymond

Raymond293

Enkelstuk zijn de verzendkosten ongeveer 150 euro en douane 67 euro voor de 30 liter variant.
Dat is uiteraard niet in verhouding, daarom ben ik aan het uitzoeken hoe dit drastisch te verlagen.

Vandaar ook dit onderwerp zodat ik kan inschatten hoeveel interesse is in dit soort artikelen.
Bv, als er maar 5 mensen een tank zouden willen bestellen is het niet echt lonend om een container te laten komen...ik heb niet echt mogelijkheid tot opslag (mijn vrouw is wel soepel, maar om 50 tanks in de schuur op te slaan gaat zelfs haar te ver... hahaha ;D ;D)

Caspar

Ik zie zeker wel de toegevoegde waarde van een RVS CCT, maar minimaal eur 420,- blijft een forse investering voor het vergisten van je hobbybrouwsel. Ik zeg nooit nooit, maar voorlopig hou ik het bij een plastic emmer en mandfles.

Raymond293

Ik hoop uiteindelijk op een bedrag van rond de 300 euro uit te komen voor een 30 liter cct :)

Robert1968

Waarom dan geen deal maken met Brouwland of Brouwmarkt? Daar kost een 30 l CCT per stuk € 395,-. Met toch 10-15% vanaf kunnen lijkt me bij meerdere afnames.

Raymond293

Mhmm, best een goed idee eigenlijk. Niet over nagedacht.
Maar zouden ketens als deze interesse hebben in Chinese producten?  :weetniet:

Oscar

Citaat van: Raymond293 op 30-11-2011  20:37 uMhmm, best een goed idee eigenlijk.

Indien je het chinese produkt wilt hebben moet je er geen tussen handelaar tussen zetten, dat drijft de prijs alleen maar om hoog. En Brouwland is zeker niet de goedkoopste.....

Robert1968

Mijn "30 l" (bij nameten 35 liter) RVS304 Brouwland CCT kostte mij vorig jaar € 385,- , zie http://www.Brouwmarkt.nl/gistingstank-cylindrokonisch-liter-p-5003659.html

Daar ging in de winkel waar ik deze CCT kocht na eenvoudig onderhandelen al 10% vanaf. Dus voor een pak en beet € 350 heb je binnen een week een CCT in huis (met omruilgarantie) die aan de meeste wensen voldoet (smal, in hoogte verstelbaar, makkelijk schoon te maken, 2 aftapkranen etc).
Ik ben wel eens benieuwd waar Brouwland zijn CCT's vandaan haalt. Ik denk dat de meeste winst te verdienen valt als met deze partij zaken wordt gedaan.
Robert

Caspar

200,- voor een CCT is spot goedkoop... het probleem zit hem in de transportkosten.

Raymond293

En ik durf ook nog te stellen dat de opties en kwaliteit van deze cct beter zijn dan de Brouwland variant. Dus wat dat betreft is het écht spotgoedkoop :)


Cristijn

Citaat van: Robert de Boer op 30-11-2011  20:23 uWaarom dan geen deal maken met Brouwland of Brouwmarkt? Daar kost een 30 l CCT per stuk € 395,-. Met toch 10-15% vanaf kunnen lijkt me bij meerdere afnames.

China is ongelooflijk wat afdingen betreft. Heb een aantal jaren terug veel ingekocht vanuit China, en zeker als het om serieuze aantallen gaat, heb ik ooit wel kortingen op zien lopen tot 60-70%.

Dus 10 -15 % moet zeker lukken....

Dorstige Alexander

Het is maar een idee hé, maar als jullie met een hoop mensen geïnteresseerd  zijn in zo'n CCT, zouden jullie dan niet beter een container of halve container in één keer laten afkomen? De verzendkosten zullen stukken lager liggen denk ik. Douane en zo zal natuurlijk niet minder zijn als je meer stuks laat afkomen.

Cristijn

Heb voor de aardigheid bij Brouwland een offerte aangevraagd voor 20 stuks van 30 liter. Gewoon eens om te kijken hoeveel korting ze geven. Het zwaar tegenvallende resultaat is (ze zijn er zelf heel trots op) 15 % korting.

Een CCT 30 liter komt nu dus uit op 328,75, ex de 21 % btw (België). Bij een afname van 20 stuks dus € 5588,-

Hmmmm...

orangeloo

Citaat van: Cristijn op 02-12-2011  08:53 uHeb voor de aardigheid bij Brouwland een offerte aangevraagd voor 20 stuks van 30 liter. Gewoon eens om te kijken hoeveel korting ze geven. Het zwaar tegenvallende resultaat is (ze zijn er zelf heel trots op) 15 % korting.
Een CCT 30 liter komt nu dus uit op 328,75, ex de 21 % btw (België). Bij een afname van 20 stuks dus € 5588,-

Dan zijn ze inderdaad erg gul, ff rekenen € 328,75 + 21% = € 397,79
Maar de prijs op site  is € 397,79

Volgens mij is dat 0 % korting  ;)

Raymond293

Hahaha, das wel een mooie korting ;D


Slim3

Citaat van: Cristijn op 02-12-2011  08:53 uEen CCT 30liter komt nu dus uit op 328,75, ex de 21 % btw (België). Bij een afname van 20 stuks dus € 5588,-

Hmmmm...

5588/20=279,40 /st :nut: toch zo slecht niet :weetniet:

Cristijn

Citaat van: Slim3 op 02-12-2011  12:08 u5588/20=279,40 /st :nut: toch zo slecht niet :weetniet:

Je doet je naam wel eer aan.  ;D heb het nagekeken, maar ze hebben de bruto stuksprijs op de offerte gezet, en de netto prijs voor twintig.

Het is nu dus 279,40 per stuk, bij in een keer afname van 20 stuks. de tanks moeten speciaal worden geproduceerd, 12-16 weken levertijd (buitenland???) en een en ander na goedkeuring tekening.


Cristijn

Citaat van: Cristijn op 02-12-2011  12:20 uHet is nu dus 279,40 per stuk, bij in een keer afname van 20 stuks.

Maar da's dus nog wel ex btw he!

Dorstige Alexander

Citaat van: Cristijn op 02-12-2011  12:37 uMaar da's dus nog wel ex btw he!

BTW is toch nergens voor nodig?  >:D Factuurtjes ook niet  ::)

Fede

Citaat van: Dorstige Alexander op 02-12-2011  13:24 uBTW is toch nergens voor nodig?  >:D Factuurtjes ook niet  ::)

Op de Griekse toer! Je ziet wat dit dit land heeft gebracht!

Cristijn

Voorwaarde is dat de cct's bedrijfsmatig worden aangeschaft. Dus met factuur en btw nummer.

Raymond293

Bij het afnemen van een container vol cct's zouden de transportkosten per cct ongeveer € 30,- zijn. (globaal genomen)
Dus met andere woorden, de kosten inclusief transport

30 liter cct = € 230,-
50 liter cct = € 345,-
100 liter cct = € 460,-

Enige voorwaarde is genoeg afzet, want dat zijn gaan een boel cct's in een container :)

Ronald_

Citaat van: Raymond293 op 02-12-2011  14:58 uEnige voorwaarde is genoeg afzet, want dat zijn gaan een boel cct's in een container :)

Hoeveel dan?

Cristijn

Citaat van: Ronald_ op 02-12-2011  15:07 uHoeveel dan?

Op basis van 30 liter, ruim gerekend, (doos 40 x 40 x 70 cm) in een twintig voets container 6 stuks breed, 15 diep en 3 hoog, kom ik uit op 270 stuks...  :degroeten:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.