Hopoogst 2011 - Wanneer verkrijgbaar?

Gestart door Caspar, 29-11-2011 21:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

Dag allemaal,

Hebben jullie enig idee wanneer Brouwland en Van der Kooy de oogst van 2011 gaan verkopen? Volgens mij is in Amerika ondertussen de nieuwe oogst beschikbaar, maar de verzendkosten van homebrewer.com zijn bijna 3x zo hoog dan voorheen :o .

Van der Kooy heeft ook een aantal goede Amerikaanse hoppen op voorraad, maar ik wil even zeker weten dat ik verse hop krijg. Ik was wat teleurgesteld over de kwaliteit van mijn laatste aankopen, deze hop was niet echt vers meer (afkomstig van Brouwmarkt / Brouwland overigens).

Herman

Laatste keer dat ik er was (dikke maand geleden) was er in Jubbega nog geen nieuwe oogst. Ik zou zeggen mail ze es. Het zou prettig zijn als het oogstjaar hier ook op de verpakking vermeld zou worden.

EBC

Brouwland heeft al diverse hoppen in 2011 oogst. Ga naar de site, klik wat door en het oogstjaar wordt vermeld.

Caspar

Inderdaad, Brouwland heeft al enkele soorten 2011! Hebben jullie een truucje om te zien of het nieuwe oogst is a.d.v. de houdbaarheidsdatum?

VEMP

Ik hoorde dat er een Amarillo schaarste is op het moment, wordt tijd voor de nieuwe oogst!

jelle

Citaat van: VEMP op 30-11-2011  18:41 uIk hoorde dat er een Amarillo schaarste is op het moment, wordt tijd voor de nieuwe oogst!
Dit jaar nog komt er verse bij Van der Kooy Jubbega :brouwen:

Caspar

Van der Kooy heeft met zowel mout als hop een beter assortiment. De Amarillo die ik had van Brouwmarkt rook licht naar kaas, ik heb een flink deel weggegooid. Ik ga na de jaarwisseling pas bestellen... misschien kunnen ervaringsdeskundigen hier even de kwaliteit posten :brouwen: !

Ronnie

Als jullie nog goede hop in de vriezer hebben: niet weggooien omdat er nieuwe hop is!
't is een bar slecht hopseizoen geweest, ook in Duitsland, met merkelijk minder aroma en minder alfazuur %.  :(

MO

Ik blij dat ik nog 7 kg Amarillo van topkwaliteit heb liggen!

Caspar

Nou, de Amarillo die ik had van Brouwmarkt (250 g verpakking) was echt bar slecht. Sterker nog, ik ben zo stom geweest om mijn IPA hiermee te dryhoppen. De hoparoma's vallen echt tegen, wat houtig, oud, in de verte zelfs wat kaasachtig. Een zeer wijze, maar kostbare les geleerd ::) : Gebruik alleen frisse verse hop (met name als je gaat dryhoppen)!

Ik ga ook eens experimenteren met pellets als dryhop, het is algemeen bekend dat deze langer goed blijven.

Cristijn

Was net even bij V.d. Kooy in Jubbega, maar ze zeiden me dat ze nog volop bulkvoorraad diepvries hop hebben. Dit versnijden en vacuĆ¼m verpakken ze zelf. Over de hopoogst van 2011 maakten ze zich naar mijn mening niet heel druk...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.