Allereerst de prijswinnaars en ook de bijna prijswinnaars van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Voor mij dus dit jaar geen ONK, maar wel een prachtig weekend op een Klipper op de Waddenzee. Met twee vaatjes eigen witbier (met vlierbloesem), dat bij de familie bijzonder in de smaak viel.
Het ging erin als Gods woord in een ouderling, om maar eens een oud gezegde bij ons uit de buurt te gebruiken.

Maar volgend jaar moet ik er toch maar weer naar toe, want de resultaten waren vorig jaar een stuk beter dan dit jaar. Ik wacht met smart op de keuringsformulieren, om te zien wat de commentaren van de heren keurmeesters zijn. Over één ding heb ik mij zeer verbaasd, en dat is dat mijn BPA maar 11 punten heeft gehaald en dat alleen op het eerste onderdeel. Op alle andere onderdelen 0 punten. Op dit moment zit ik dit bier te drinken en jawel ..... ik leef nog. Het is een heerlijk bier, niet mijn favoriet, maar hij moet toch wel zo'n 60 punten kunnen halen net als de rest. Wat is hier gebeurd?

Ik heb er inmiddels één krat en een vaatje van genuttigd en er heeft niet één verkeerd bier tussen gezeten. Heeft het toeval op een dusdanige wijze toegeslagen dat ik drie geïnfecteerde flesjes heb ingestuurd??? Dat kan toch niet waar zijn. Ik hoop de verklaring op het formulier te vinden.

Groeten,
(Een enigszins gedesillusioneerde) Henk

PS Gevitaliseerd water helpt dus ook al niet om een prijs te winnen