Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 28-05-2005 ONK 2005  (gelezen 37093 keer)

Offline Johannes

• Super lid
  • Land: nl
    • De Brouwketel
28-05-2005 ONK 2005
« Gepost op: 06-12-2004 15:01 u »
Brouwers,

Al surfend kwam ik de website tegen over het ONK 2005

Bij deze wil ik het ONK met name bij beginnende brouwers en anderen alvast onder de aandacht brengen. Nu is er nog ruimschoots de tijd om te brouwen en flessen apart te houden. Hou er rekening mee dat je alleen euro flessen gebruikt!

En denk nou niet, ik brouw niet zo lang, anderen doen het vast beter, enz, enz. Als je een bier inzendt dan krijg je ook tips t.a.v. eventuele brouwfouten enz.

Vorig jaar was voor mij de eerste keer dat ik aanwezig was (helaas geen bieren ingezonden) en ik vond het een geweldig evenement. Deze keer zal ik zeker wat bieren apart houden om in te zenden, en uiteraard op de dag zelf weer aanwezig zijn.

:degroeten:

Johannes

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: 28/05/05 ONK 2005
« Reactie #1 Gepost op: 06-12-2004 15:08 u »
En denk nou niet, ik brouw niet zo lang, anderen doen het vast beter, enz, enz.

Het zal niet voor de eerste keer zijn dat een brouwer zo groen als gras een prijs in de wacht sleept. Zelfs oude brouwsels gebrouwen van moutextract vallen in de prijzen. En wat Johannes al zegt: het is altijd een leuke dag waarin je hobbybroeders ontmoet en de leden van dit forum eindelijk in levende lijve kunt zien en spreken. Ik verheug me er alweer op!

Groeten,

A3

SiriS

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 06-12-2004 15:47 u »
ONkers,

En is het ONK05 niet spannend genoeg dan is anders de locatie dat wel, de modernste brouwerij van Europa: de Grolsch brouwerij. Er worden op de dag van het ONK ook rondleidingen in de brouwerij gegeven. Zelf ben ik erg benieuwd hoe het 30 minuten koken van het wort gecompenseerd wordt. En zoals al gemeld is het erg leuk om de andere forum leden te ontmoeten.

Groet, SiriS

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: 28/05/04 ONK 2005
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2004 15:48 u »
mmmh afwachten of ik op subtiele wijze onze vakantieplannen nog om kan gooien. Ik zou er heel graag bij willen zijn, vorig jaar is het ook zeer goed bevallen! En ik ben al deze zomer begonnen om naast het vullen van mijn standaard beugelflesjes ook telkens 3-6 wedstrijdflesjes af te vullen. Ik ga dus zeker bieren insturen!

30 minuten hopkoken zal wel onder verhoogde druk zijn, daar heb ik al eens over gelezen. Dan leggen de a-zuren sneller om. of zo.

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2004 15:55 u »
Ben je gek, die voegen natuurlijk al lang geisomeriseerde hoppreparaten toe! Het gaat enkel nog om het verdampen van wat vluchtige stoffen.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2004 18:53 u »
Dag heren!

Ik zit er ook hard aan te denken om een biertje in te sturen... Gewoon om het eens mee te maken! Uiteraard zijn mijn vorige twee brouwsels te veel geinspireerd door jullie, dus zal ik een eigen recept insturen ;).

Ik heb "Micheal Jackson's Grote Belgische Bieren" van de sint gekregen, dus ik ga vanavond ff wat inspiratie opdoen  :biersmile:

Groetjes Cas

Offline Henk oet Paiz

• Super lid
  • Brouwerij Maallust - "Met toewijding gebrouwen"
    • Fanclub van het bier van Henk
« Reactie #6 Gepost op: 06-12-2004 19:48 u »
Kan één van de beheerders de titel van deze thread even aanpassen, ik neem aan dat het ONK 2005 ook in 2005 wordt gehouden.  ;)

Ook ik zal ijs en weder dienende weer van de partij zijn. Het zal niet eenvoudig zijn om het resultaat van vorig jaar te evenaren, maar er staat al een witbier klaar waar ik wel enige verwachting van heb.

Groeten,

Henk  :proost2:

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #7 Gepost op: 06-12-2004 20:36 u »
2005 tsja logisch eigenlijk he?   

:-[

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
Re: 28-05-2005 ONK 2005
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2005 12:53 u »
Op de site van het ONK 2005 is inmiddels meer informatie te vinden over het programma e.d.

groet Johannes

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: 07-02-2005 12:35 u »
Hoi,

Ondertussen zijn er ook al (on-line) inschrijfformulieren op hun site te vinden. Helaas kan je daar niet op aangeven met hoeveel man je de Grolsch excursie wilt doen (het formulier is in "ik" vorm opgesteld). Ik heb de organisatie een mailtje gestuurd om ze op dit gebrek te wijzen (ik neem aan dat er wel meer mensen zijn die daar behoefte aan hebben).

Grt, Bas H.

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: 08-02-2005 08:50 u »
... Helaas kan je daar niet op aangeven met hoeveel man je de Grolsch excursie wilt doen (het formulier is in "ik" vorm opgesteld). Ik heb de organisatie een mailtje gestuurd om ze op dit gebrek te wijzen (ik neem aan dat er wel meer mensen zijn die daar behoefte aan hebben).

Antwoord:

Bas,

Wij verwachten dat de opkomst voor de excursie zeer groot zal zijn en er
zijn maar een beperkte aantal plaatsen voor die excursie, dus moeten wij
een rangorde van toegang gegeven aan de excursie. In dit geval gaan de
deelnemers (een ieder die een bier inzend) dus voor. In deze is het
voorlopig nog niet mogelijk om met aantallen te werken bij opgave v/d
excursie helaas...we verwachten dat de excursie's op die dag (Die speciaal
voor dit festival geregeld zijn) al snel vol geboekt zullen zijn.

Dus deze mogelijkheid zal niet aan het inschrijf formulier toegevoegd worden.

Bij deze hartelijk bedank voor uw reactie

groeten en gezondheid
Oscar Moerman
Twents Bierbrouwers gilde HAB

Dit betekent dus dat je maar e-e-n persoon per ONK inzending kan inschrijven voor de Grolsch brouwerij rondleiding :'(.

Erg jammer, want niet iedereen brouwt alleen, of stuurt dit jaar iets in. Voor degenen die met meer man brouwen, meer brouwsels insturen, en met meer man aan de rondleiding willen meedoen, lijkt het me aan te raden om ieder apart een bier in te laten zenden. Misschien gaan wij dat ook maar doen...

Grt, Bas H.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #11 Gepost op: 08-02-2005 09:10 u »
Dus als je niet tijdig weet wat je inzendt dan kun je de excursie ook wel schudden. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar snel brouwen en inschrijven dus!

Johannes

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #12 Gepost op: 09-02-2005 07:33 u »
Goed nieuws, ieder mag toch een extra persoon meenemen (brouwmaat / partner).

Bas,.

Ik moet mijzelf even corrigeren. We hebben jou suggestie met de organisatie
overlegd en besloten dat iedere deelnemer een extra iemand mag meenemen
naar de Excursie...Dus kun je toch nog een brouwmaat of je partner
meenemen. Het inschrijf formulier wordt nog aangepast.

Groeten en gezondheid
Oscar Moerman
Twents Bierbrouwers Gilde HAB

Grt, Bas H.

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 05-04-2005 11:45 u »
Wellicht is het leuk om weer, net als vorig jaar, allemaal een Hobbybrouwen-batch te dragen. Zo zijn we voor elkaar (en voor anderen) herkenbaar.  Ik zie dat de batch nog op de server staat. Download hem HIER.

Zoals aangegeven zullen De Vier Broeders aanwezig zijn met waarschijnlijk drie bieren van het vat: de Zaneken Pilsener (winnaar klasse A in 2004), het Arnhems Hoppenbier (Poperings Hommelbier-kloon, iets te bitter, maar heerlijk voor de hopneuzen) en als hij naar wens is, de Eusebius Weizen (voortekenen zijn goed). Komt dat allen proeven. Het is trouwens ook mogelijk dat jij jouw bieren laat proeven, zie de site van de organisatie. Zeker met de mogelijkheid om bieren van andere amateurbrouwers te proeven en een excursie naar de nieuwe Grolsch-brouwerij is deze dag bij voorbaat al zeer geslaagd. Zeker bij het ONK is meedoen belangrijker dan en net zo leuk als winnen.

Wellicht leuk om in dit onderwerp aan te geven als je komt. Des te eerder kan de voorpret beginnen.

In ieder geval zullen de Vier Broeders voltallig aanwezig zijn. Ook van MO weet ik dat hij komt.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #14 Gepost op: 05-04-2005 12:20 u »
Yep, heb van het weekeinde een zestal bieren ingeschreven (witbier, 2x stormbier = pale ale GB, Rochefort 8 kloon, hufter (geslaagde Barley wine), Witte nina (blonde barley wine)). Op het witbier na ben ik over alle bieren zeer te spreken, nu maar hopen dat de keurmeesters dat ook zijn. Wij maken er een weekeinde van, het is nogal ver weg. Gelukkig zijn er talloze bungalowparken in de omgeving. Hoeven mijn vrouw en kind niet de hele dag rond de biernerd te hangen.

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #15 Gepost op: 05-04-2005 12:47 u »
Ben er ook bij. Heb 2 bieren ingeschreven, een derde moet nog gebotteld worden en wordt wellicht ook ingeschreven.

Grt, Bas H.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #16 Gepost op: 05-04-2005 15:30 u »
Ben uiteraard van de partij, waarschijnlijk 2 IPA's als inzending misschien komen daar nog een blond en lentebock bij, maar daar zit momenteel nog geen flesje omheen.

Ben het met Adrie eens dat het leuk zou zijn als iedereen een batch draagt (of een t-shirt met hobbybrouwen print)

Het mag niet zo zijn dat er straks op het ONK ook nog maar 1 brouwer te vinden is die deze site niet kent :laugh:

Johannes

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 21-04-2005 11:56 u »
Langzaam kruipt het ONK dichterbij. Tot nu toe hebben de volgende personen aangegeven te zullen komen:

MO
Johannes
Bas
Henk oet Paiz
Caspar (?)
SiriS
De Vier Broeders (David, Marius, Raphaël en A3)

Jacques zal er als keurmeester ongetwijfeld ook bij zijn, toch, Jacques?

Wie komt er nog meer?

Zoals gezegd tappen wij op die dag drie bieren: de Zaneken Pilsener (30 liter), het Arnhems Hoppenbier (30 liter) en de Eusebius Weizen (20 liter). Dat mag je niet missen!

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2005 12:09 u »
Nog even dit gezellige kiekje van vorig jaar om anderen over te halen ook te komen:

Van links naar rechts: Bas, Herman, Theo, Edwin, -Hans-. A3, Marius (broeder), Peter (Siris), Henk (oet Paiz), Jacques, Johannes, Huub Krekels. De bieren waren uiteraard onderling uitgewisselde exemplaren, een leuke nagift!

Komt allen!!![/glow]

Offline BuBS

• Super lid
    • http://www.facebook.com/?ref=home
« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2005 12:32 u »
Hi Jongens,

Ik zal er ook bij zijn. Ik zend waarschijnlijk 4 of 5 bieren in.

Gr Kees

Offline roco

• Vol lid
    • rogier en jeanine
« Reactie #20 Gepost op: 21-04-2005 12:58 u »
hoi allemaal,

ik ben er ook bij en ik zend 3 bieren in. :hoera:

groeten

roco

Offline Oxhead

• Super lid
  • Elektriek fantastiek
« Reactie #21 Gepost op: 21-04-2005 18:14 u »
Hoi ,

Ook ik kom naar het ONK .
Ik heb 6 bieren ingezonden dus ik ben benieuwd  :dansen: of  :-[ we zullen het wel zien.
Tot de 28e mei

:degroeten: Marco

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #22 Gepost op: 21-04-2005 19:49 u »
Ha mannen!

Ik ben ook van de partij! Helaas heb ik veel te weinig tijd gehad om eens een berichtje achter te laten op het forum... hetgeen eigenlijk wel schofterig is :-\...  Ik ga zaterdag echter weer brouwen... en heb er echt zin in  :brouwen: !!!!! 

Groetjes Cas

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2005 18:09 u »
Ik wil ook wel van de partij zijn, alleen moet ik me nog even inschrijven.
Kan ik de bieren ook bij een ander gilde inleveren?
Heemskerk is namenlijk dichterbij als Leiden ( JW ) voor mij.

Het moet weer eens stel op sprong bij Hoppie  ;D

Zo, als de donder inschrijven.

Offline Henk oet Paiz

• Super lid
  • Brouwerij Maallust - "Met toewijding gebrouwen"
    • Fanclub van het bier van Henk
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2005 19:14 u »
Helaas, ik zal er dit jaar niet bijzijn. Mijn ouders zijn onlangs 45 jaar getrouwd geweest en wij vieren dat op een klipper op de waddenzee, juist in dat weekend. Met de nodige bieren van mijn kant denk ik dat dat ook erg gezellig gaat worden. :proost:

Ik wens jullie veel plezier en hopelijk tot op het ONK 2006.

Groeten,

Henk  :proost2:

Tags: ONK