Waterpomp voor boormachine

Gestart door koffie, 21-11-2011 09:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Bij het knijpen van een centrifugaalpomp zal de statische druk toenemen, je zult daardoor meer druk op je slangkoppelingen krijgen. Zorg dat die dan goed vastzitten. Zolang er vloeistof blijft stromen, kan het geen kwaad.

Overigens lopen alle pompen wel warm bij volledig knijpen, en voor magneetpompen is het af te raden (zoals Iwaki ook in haar handleidingen vermeldt).

Verdringerpompen kan je niet knijpen, als je dat toch doet, dan zullen je leidingen knappen. Een bypass is dan de enige oplossing.

Jacques

Citaat van: Dieter op 05-02-2012  11:20 uHet gaat hier toch om de motor van een boormachientje?

Volgens mij gaat het in zijn algemeen over motors die een centrifugaalpomp aandrijven. De pomp die J.R. Brouwer liet zien was niet voorzien van een boormachine.

J.R. Brouwer

Klopt dat de 2e pomp die ik liet zien voorzien was van een motortje. Dat was bedoeld om een reactie te krijgen over het regelen van  het debiet. Daar is uitbundig op gereageerd en levert weer waardevolle informatie op.

Waar ik graag nog wat meer over zou willen weten is:
-komen van een rvs-huis ook deeltjes af en wie heeft daar ervaring mee;
-is het slecht voor de Novax pompwaaier om ook het wort (met een beperkte hoeveelheid vast deeltjes) na het maischen mee te verpompen totdat het helder is;
-heeft iemand überhaupt een positieve ervaring met dit type (goedkope) pomp?

Heeft iemand misschien zo'n pomp over, die tegen tegen een leuk bedrag van eigenaar mag wisselen?

DD13

Je kan zo'n pomp met een vaste snelheid toch ook regelen met :
http://www.Brouwmarkt.nl/elektronische-regelaar-max-traploos-instelbaar-p-462.html

of heb ik het erg mis ?

J.R. Brouwer


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.