Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Waterpomp voor boormachine  (gelezen 20830 keer)

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: Waterpomp voor boormachine
« Reactie #25 Gepost op: 05-02-2012 11:27 u »
Bij het knijpen van een centrifugaalpomp zal de statische druk toenemen, je zult daardoor meer druk op je slangkoppelingen krijgen. Zorg dat die dan goed vastzitten. Zolang er vloeistof blijft stromen, kan het geen kwaad.

Overigens lopen alle pompen wel warm bij volledig knijpen, en voor magneetpompen is het af te raden (zoals Iwaki ook in haar handleidingen vermeldt).

Verdringerpompen kan je niet knijpen, als je dat toch doet, dan zullen je leidingen knappen. Een bypass is dan de enige oplossing.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #26 Gepost op: 05-02-2012 12:31 u »
Het gaat hier toch om de motor van een boormachientje?

Volgens mij gaat het in zijn algemeen over motors die een centrifugaalpomp aandrijven. De pomp die J.R. Brouwer liet zien was niet voorzien van een boormachine.

Offline J.R. Brouwer

• Boven 10 berichten
  • *
  • nog steeds op zoek naar de perfecte tripel
« Reactie #27 Gepost op: 06-02-2012 08:17 u »
Klopt dat de 2e pomp die ik liet zien voorzien was van een motortje. Dat was bedoeld om een reactie te krijgen over het regelen van  het debiet. Daar is uitbundig op gereageerd en levert weer waardevolle informatie op.

Waar ik graag nog wat meer over zou willen weten is:
-komen van een rvs-huis ook deeltjes af en wie heeft daar ervaring mee;
-is het slecht voor de Novax pompwaaier om ook het wort (met een beperkte hoeveelheid vast deeltjes) na het maischen mee te verpompen totdat het helder is;
-heeft iemand überhaupt een positieve ervaring met dit type (goedkope) pomp?

Heeft iemand misschien zo'n pomp over, die tegen tegen een leuk bedrag van eigenaar mag wisselen?

Offline DD13

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #28 Gepost op: 15-07-2012 19:53 u »
Je kan zo'n pomp met een vaste snelheid toch ook regelen met :
http://www.Brouwmarkt.nl/elektronische-regelaar-max-traploos-instelbaar-p-462.html

of heb ik het erg mis ?

Offline J.R. Brouwer

• Boven 10 berichten
  • *
  • nog steeds op zoek naar de perfecte tripel
« Reactie #29 Gepost op: 15-08-2012 21:06 u »
Klopt helemaal. ;)

Tags: