Suikerschepje

Gestart door Cristijn, 20-11-2011 15:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

Respect,  :duimop:

Kijk dat zijn nou die handige jongens op het forum. :biersmile:

Twonky

Was het nog lastig om het zeshoekige stukje in het T stuk te krijgen?
evt nog een borg moertje zodat hij niet verloopt...

Leuk gedaan hoor!

Zwaai
 :degroeten:

Cristijn

Citaat van: Twonky op 21-11-2011  19:53 uWas het nog lastig om het zeshoekige stukje in het T stuk te krijgen?
evt nog een borg moertje zodat hij niet verloopt...

Leuk gedaan hoor!

Zwaai
 :degroeten:


Met mijn bankschroef lukt alles :-)

NewLine

mooi!

Kan/komt er eigenlijk suiker achter de "kop" van de bout? Of past dat net in de koperbuis?


Twonky

Citaat van: Cristijn op 21-11-2011  19:56 uMet mijn bankschroef lukt alles :-)

Als je maar niet gaat proberen om je raam ermee open te maken, dat lukt ook, maar dicht doen is dan wat lastiger  >:D

Cristijn

Citaat van: NewLine op 21-11-2011  19:58 umooi!

Kan/komt er eigenlijk suiker achter de "kop" van de bout? Of past dat net in de koperbuis?

"toevallig" (lees: door puur toeval) past dat behoorlijk precies.

Adrie

Geniaal! Hobbybrouwers zijn ongetwijfeld het meest creatieve volk op aarde. Bier maakt inventief!

Jacques

Gefeliciteerd Cristijn!

Dit is zo simpel dat zelfs ik het kan maken. Misschien dat ook ik overstap op zo'n suikerschepje als ik niet te veel knoei met de suiker tijdens het vullen van de flessen.

guuz

Citaat van: Jacques op 21-11-2011  22:56 uGefeliciteerd Cristijn!

Dit is zo simpel dat zelfs ik het kan maken. Misschien dat ook ik overstap op zo'n suikerschepje als ik niet te veel knoei met de suiker tijdens het vullen van de flessen.

Misshien de suiker eerst in een grote bak en hierin het schepje vullen, valt overtollige suiker gewoon terug in de bak en een trechter op de fles, dan wordt knoeien volgens mij erg moeilijk. Ga hier ook eens over denken. Zeker als je uit 1 brouwsel vaatjes en verder flesjes gebruikt.

Cristijn

Nou, hier is dan suikerschepje deel 3!  ;)

Ik heb, om het schepje wat makkelijker vol te krijgen in een schep, het buisje vergroot van 12 naar 15 mm. hierdoor is het boutje van m6 naar m8 gegroeid, maar op de zelfde zit het moertje bevestigd; gewoon in het buisje drukken met de bankschroef. Het boutje zelf is iets lastiger. Je zou een rvs m8 bout met een zeskant (sleutel 13)  in de boormachine kunnen zetten en dan met de slijpschijf verkleinen tot de binnendiameter van de pijp, maar ik het hem hier nog kleiner gedraaid/geslepen, samen met een rvs moertje, zodat de diameter behoorlijk kleiner is dan de binnendiameter van het pijpje. Vervolgens heb ik een nylon ringetje ingeklemd tussen mijn net verbouwde boutje en moertje, en weer in de boormachine gezet en met een vijl precies passend gemaakt. Hierdoor kan er gegarandeerd geen suiker langs het boutje komen! in de kop van mijn verbouwde bout, heb ik met een dun schijfje een sneetje geslepen zodat je met een platte schroevendraaier de inhoud kan verstellen.

Voor het handvatje heb ik een simpel gebaksvorkje verbouwd tot handvat, door er een gat in te boren, en alles vat er verder niet op lijkt weg te slijpen  ;D

Vervolgens weer een m8 moertje (RVS natuurlijk) erop en het handvat zit vast. KLAAR. Voorlopig ben ik even uitgeschept  :proost:





HuygenMeester

Citaat van: Adrie op 21-11-2011  20:31 uGeniaal! Hobbybrouwers zijn ongetwijfeld het meest creatieve volk op aarde. Bier maakt inventief!
In ieder geval zijn het denkers die niet gauw opgeven! :nut:
Auke

EBC

Toch maar het dichte pijpmodel  ;) Goede keuze!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.