Ik heb met de klant uitvoerig contact gehad en hem het aanbod gedaan de niet gebruikte gist terug te brengen.
Ook heb ik uitgelegd dat reeds gebruikte of aangebroken produkten altijd door ons vergoed of teruggenomen worden als er sprake is van een produktiefout of beschadiging.
Dit is ook niet helemaal waar...
ik kon alleen de niet gebruikte gist terug brengen, en de andere niet.
En wat betreft het beslissen van kopen of niet, dit is de eerste keer dat ik Wyeast vloeibare gist kocht en ging er van uit dat het goed was (overigens heb ik precies gedaan wat op de gebruiksaanwijzing stond, en wat de mensen op dit forum mij vertelden; zoals een gist-starter maken). maar zelfs met gist-starter deed het bijzonder weinig.
Ik heb ook gevraagd op dit forum wat de mensen van de handelswijze van RvG vonden, en vonden dit ook schandalig dat dit nog verkocht werd en dat hij BEIDE terug moest nemen.
Als ik met de trein naar Amsterdam ga kost dit mij 10 euro, maar stel ik doe het (uit princiepe), dan krijg ik mijn geld teryg van 1 zakje of een nieuw zakje gist (minder als 6 maanden), wat doet hij dan met het oude zakje gist? veel mensen op dit forum (waaronder trouwens ook Fred Lubbers, Beverwijk) zijn het met me eens dat dit schandalig is om te verkopen.