12-05-2012 PINT/Brand PILS wedstrijd voor hobbybrouwers

Gestart door JeroenCV, 16-11-2011 11:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Hallo,

Zoals een tijd geleden aangekondigd, http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,17354.0.html, gaat Brand samen met PINT een wedstrijd voor hobbybrouwers organiseren.

Afgelopen maandag zijn verdere gesprekken geweest. Deze vooraankondiging is bedoeld om jullie laten na denken over de recepten.

In dit topic zal ik zsm details rondom de wedstrijd bekent maken en waar/hoe je kan inschrijven.

Het project wordt gevolgd door o.a. TV Limburg, dus er is een kans de deelnemers worden gevolgd met een camera tijdens voorbereidingen, de wedstrijd, de finale en het uiteindelijk brouwen bij Brand.

EBC

Leuk! Ik ben benieuwd hoe anders dan gewoonlijk jullie het kunnen maken.

dennis

Leuk, ik ga alvast piekeren.

Citaat van: EBC op 16-11-2011  12:34 u... benieuwd hoe anders dan gewoonlijk jullie het kunnen maken.

Wat is gewoonlijk?

Het lijkt mij leuk als het regelement ruimte voor creativiteit open laat.

dennis

Citaat van: dennis op 16-11-2011  16:46 uHet lijkt mij leuk als het regelement ruimte voor creativiteit open laat.
Als het doel wordt: een pils type te brouwen, dan wordt de ruimte voor creativiteit wel wat klein, misschien. Maar dan ga ik denk ik toch meedoen.

Oscar

Leuk! ik wil ook mee doen. :) Maar inderdaad, moet het een pils worden? Een specifiek biertype? Ik ben benieuwd naar de reglementen/spelregels. :)

Albertus

Citaat van: Oscar op 16-11-2011  17:27 uLeuk! ik wil ook mee doen. :) Maar inderdaad, moet het een pils worden? Een specifiek biertype? Ik ben benieuwd naar de reglementen/spelregels. :)

Helaas Oscar, alleen voor hobbybrouwers niet voor professionals. ;D

Bert

Oscar

Citaat van: Albertus op 16-11-2011  17:43 uHelaas Oscar, alleen voor hobbybrouwers niet voor professionals. ;D

IK brouw ook voor de hobby thuis, nog steeds. :) Het zijn geen LABO regels. ;)

Raymond293


EBC

Citaat van: dennis op 16-11-2011  16:46 uLeuk, ik ga alvast piekeren.

Wat is gewoonlijk?

Het lijkt mij leuk als het reglement ruimte voor creativiteit open laat.

Gewoonlijk zijn LABO regels en het BKG.

Ik hoop dat hier geheel andere spel- en keurregels zullen gelden.

Oscar

Citaat van: EBC op 16-11-2011  19:53 uGewoonlijk zijn LABO regels en het BKG.

LABO en BKG hebben niets met PINT en/of Band te maken. :)

EBC

Citaat van: Oscar op 16-11-2011  20:47 uLABO en BKG hebben niets met PINT en/of Band te maken. :)

Laten we hopen dat ze die Band dan ook niet aanhalen. Gewoon om eens een ander soort wedstrijd te hebben. Geen klasses, geen geoefende keurmeesters, geen ingewikkelde keuringsformulieren.

Wat mij betreft een lekker bier voor gewone consumenten. Wie kan dat het best maken... daar heeft Brand wat aan!

William

Citaat van: EBC op 16-11-2011  21:54 uWat mij betreft een lekker bier voor gewone consumenten. Wie kan dat het best maken... daar heeft Brand wat aan!

Probeer dat pilsje nu net eens wat anders te maken. Ik weet al wat ik ga doen >:D

JeroenCV

Voordat iedereen diep gaat discussieren over Pils en Pils, even geduld voor de wedstrijd in detail wordt uitgelicht.

dennis

Citaat van: JeroenCV op 16-11-2011  22:02 uVoordat iedereen diep gaat discussiëren over Pils en Pils, even geduld voor de wedstrijd in detail wordt uitgelicht.
Hey? Jij zei toch zelf:
Citaat van: JeroenCV op 16-11-2011  11:22 uDeze vooraankondiging is bedoeld om jullie laten na denken over de recepten.
;)

JeroenCV


koffie

Moeten we het voor maandag gebrouwen hebben? :P

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 18-01-2012  22:08 uEven spanning opbouwen... Maandag

Jeroen, het is maandag!  :)

JeroenCV

In verband met de juridische kant zal de aankondiging weer iets worden uitgesteld.

Johannes

Citeerde juridische kant

Jeroen, beetje vaag gel*l dit. Ik denk dat je dan beter niets kunt zeggen totdat er iets concreet is.

Albertus

Als ik me niet vergis wordt de wedstrijd nu al bijna tien maanden aangekondigd.
Het lijkt de levering van een bepaald merk cct wel. ;D

Bert

pincopallino

Citaat van: Albertus op 24-01-2012  11:02 uAls ik me niet vergis wordt de wedstrijd nu al bijna tien maanden aangekondigd.
Het lijkt de levering van een bepaald merk cct wel. ;D

Bert

 :lol: inderdaad.

Ronald_

Laten we onze verbazing niet op Jeroen richten, maar op Brand.

JeroenCV

Allemaal, het heeft even geduurd, maar hier is het dan. Inschrijven en voorwaarden via http://www.pint.nl/nieuws/2012/brandpint-pilswedstrijd.aspx

BROUW JIJ HET LEKKERSTE PILSJE VAN Nederland?


Wordt jouw pils straks door de Brand bierbrouwerij gebrouwen?


Heb jij je al eens aan het brouwen van je eigen pils gewaagd? Waarschijnlijk niet. Want ondanks dat pils één van de meest populaire biertjes is, is het ook één van de moeilijkst te brouwen bieren. Bij het brouwen van pils kun je geen foutjes wegmoffelen. Pils is ongenadig. Het is een heel puur en helder product. De kleinste afwijkingen vallen onmiddellijk op. Pils brouwen is dus een echte uitdaging. Een challenge die alleen de allerbeste en creatiefste hobbybrouwers aangaan. De Brand bier brouwerij en bierconsumentenvereniging PINT dagen je daarom uit om het allermooiste hobbybrouwpils van Nederland  te brouwen.

Wat is de bedoeling?


Brouw een ondergistend, helder pils met een alcoholgehalte tussen de 4,5 en 5 procent. Biedt zeven flessen van je zelfgebrouwen pils ter keuring aan. Een deskundige jury gaat de aangeboden pilseners proeven en beoordelen. Maximaal 10 pilseners komen in de finale, hieruit bepaalt de jury de uiteindelijke winnaar van de Bierbrouwwedstrijd: "Het Lekkerste Hobbybrouw Pils

En dit kun je winnen!

Stel je voor: jouw hoogstpersoonlijke pils wordt straks eenmalig in de Brand bierbrouwerij  professioneel gebrouwen. Vervolgens wordt het daar afgevuld en krijgt het een uniek, eigen etiket met daarop jouw naam en foto afgebeeld. Slijterij Mitra  en de supermarkten van Jan Linders gaan het winnende pils zolang de voorraad strekt verkopen.

Wedstrijdreglement

Durf je deze uitdaging van de Brand bier brouwerij en Pint aan? Dat ben je vast benieuwd naar het wedstrijdreglement. Klik hier .

De planning

Wil je deelnemen aan deze unieke brouwwedstrijd? Geef je dan voor 1 maart 2012 op via dit formulier .De wedstrijd gaat alleen door als er voldoende aanmeldingen zijn.

Vervolgens brouw je in de maanden maart en april jouw beste pils. Voor 30 april dien je zeven flessen van je zelfgebrouwen pils ter keuring op te sturen naar een van de inleveradressen.

Deze inleveradressen zijn afhankelijk van de woonplaatsen van de deelnemers en zullen daarom later bekend gemaakt worden.

De finale is op de Brand bier brouwerij in Wijlre. Gedurende de wedstrijd houden PINT en de Brand Bierbrouwerij je op de hoogte en geven we je de juiste data en nadere details door.

Vragen
Voor alle vragen over de wedstrijd kan men contact nemen met voorzitter van PINT; Jeroen Carol-Visser, voorzitter@pint.nl 06-51207944

Ronald_

Dus geen ondergister wedstrijd, geen pils-spin-off wedstrijd, maar een echte pils wedstrijd.. En het moet nog helder zijn ook!

Ik ben benieuwd..

JeroenCV

Uit het regelement:

Brouw thuis een pils. De eisen zijn dat het een ondergistend, helder, pils moet zijn, met een
alcoholgehalte rond de 4,5-5 procent. Tevens dient het product te voldoen aan de eisen zoals
gesteld in de definitie van pils in de Bierverordening 2003:   
- lichtgekleurd bier met een kleur beneden nummer 30* van de E.B.C.-kleurschaal 
- extractgehalte van de stamwort tussen 11 en 13,5% Plato. 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.