Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bart stelt zich voor  (gelezen 1277 keer)

Offline bartjo

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Bart stelt zich voor
« Gepost op: 09-11-2011 00:33 u »
Hoi,

ik ben Bart (43 jaar) en kom uit Amersfoort. Twee jaar geleden heb ik, samen met een vriend, een bierbrouwcursus gevolgd bij wijnmakers- en bierbrouwersgilde "De Amervallei". Door omstandigheden heb ik helaas nooit de praktijkdag, die bij de cursus hoorde, kunnen volgen.

Vorig jaar toch maar de stoute schoenen aangedaan en na aanschaf van ketel, brander, moutmolen etc. gelijk aan het brouwen geslagen (o.a. met hulp van dit forum!). Nu ben ik inmiddels 8 brouwsels verder en zullen er hopelijk nog vele volgen. Momenteel ben ik druk bezig om van een oude koelkast een klimaatkast te maken.

Groet Bart

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Henielma

• Super lid
  • Land: nl
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Re: Bart stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 09-11-2011 07:57 u »
Je bent goed bezig zo te horen. Inmiddels heb je je eigen praktijkdagen al gehad.

Welkom op het forum en succes met het brouwen.

Offline Kleine_Schriek

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Keggen die hap!
« Reactie #2 Gepost op: 09-11-2011 08:53 u »
Welkom en na 8 brouwsels heb je het vast al behoorlijk onder de knie. Veel leer en deelplezier hier op het forum!

Antoinette

Offline Klier-Bier

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 09-11-2011 10:09 u »
Hallo Bart,

Ook welkom geheten. Ik heb zelf enkele jaren geleden ook de cursus bij de Amervallei gevolgd. Was een leuke en interessante cursus, waarbij ik veel heb opgestoken. Maar het beste leer je alles door gewoon zelf te brouwen en uiteraard het doorspitten van het forum.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 09-11-2011 23:04 u »
Welkom Bart,

Heel goed dat je meteen een koelkast hebt gekocht. De beheersing van de vergistingstemperatuur is de sleutel naar het beheersen van de kwaliteit van je bier. Succes met je volgende brouwsels.

Tags: