Adrie Otte - Verander Water in Bier

Gestart door Albertus, 08-11-2011 11:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Don Emilio

Ik ben het met het bovenstaande geheel eens.
Perfecte informatie en super tips.

Richardd

Na het lezen van alle goede recensies hier heb ik vorige week bij BOL.com het boek besteld. Op voorraad :duimop:

Nu blijkt dat BOL de administratie niet helemaal op orde heeft. 3x raden: boek uitverkocht.
Contact gehad  met BOL.com: Zij hebben contact gezocht met de uitgever. Moet nu het antwoord van de uitgever afwachten. :-\

Balen zeg. Afwachten maar...

brouwmus

Jammer voor je, hopelijk komt het snel goed of krijg je je geld terug zodat je het ergens anders kunt bestellen.

Ook ik (her)lees het boek met tussenpozen. In combinatie met het voortschrijdend inzicht van elke keer (ietsje) meer brouwervaring van aanvullende brouwsels, herken je iedere keer weer dingen en/of merk je ze beter op.

Ik vind het een erg fijn boek en stoor me in het geheel niet aan de wat 'kale' opmaak. Voor een didactisch boek als dit is dit zelfs niet verkeerd...

pim1980

Gewoon annuleren en bestellen bij bv. Brouwmarkt. Daar staat ie als zijnde wel op voorraad. En die kan je van tevoren even bellen om het na te vragen...

Richardd

Citaat van: pim1980 op 19-09-2015  00:06 uGewoon annuleren en bestellen bij bv. Brouwmarkt. Daar staat ie als zijnde wel op voorraad. En die kan je van tevoren even bellen om het na te vragen...

Dat is inderdaad de volgende stap. Moet wel eerst mijn centjes terug zien de krijgen van BOL.com.
Zal geen probleem zijn denk ik.
Ik wacht het antwoord van de uitgever nog even af. Geduld is een schone zaak...

Richardd

Vandaag bericht van Bol.com dat de uitgever aangeeft dat het boek weer leverbaar is.
Tegelijkertijd dat de bestelling verzonden is, inclusief excuses voor de verlate levering. En het boek ligt in de brievenbus. Alles op 1 dag!  :nut:

Zag in het boek staan: 3e druk 2015. Nieuwe serie boeken gedrukt?

Het boek is gelukkig binnen en kan nu verslonden worden!  ;D

HuygenMeester

Citaat van: BertG op 06-05-2015  20:21 uIk heb liever inhoud 8,5 en opmaak 5, dan andersom.
Ik denk dat Adrie heel veel hobbybrouwers een plezier heeft gedaan door het schrijven van dit boek,
Misschien heeft hij om het betaalbaar te houden voor de opmaak geen duur bureau ingeschakeld is.
Voor velen van ons is het echt een vaak geraadpleegd prima naslagwerk geworden.
Dit vind ik tevens voor de kwaliteit van zijn software BrouwHulp.
Alsmede de vele recepten van "Het Witte Paard"zijn het lezen minstens waard.
Adrie ga zo door, ik geniet er tenminste heel erg van!

Bert

Bert

Mee eens Bert
 :degroeten:

Sorry niet op de datum gelet :'(
Huygenmeester

Brem


jaapz

Ik ben mezelf brouwen aan het leren aan de hand van dit boek. Met name de goede beschrijving rond het gereedschap wat je aan moet/kan schaffen en de stap-voor-stap beschrijving van het brouwen van je eerste bier hebben mij veel geholpen. De hop, mout en gisttabellen en recepten achterin maken het boek echt onmisbaar voor mij. Met name het recept voor weizen is bij mij en mijn vrienden zeer in de smaak gevallen.

Bedankt Adrie!

Peter van Den Berg

Hallo.
Ik heb het boek voor mijn verjaardag  gekregen.
Mooi boek, ben er blij mee.

Groet Peter.

Geert_d

Ik heb dit boek aangeschaft als beginnende hobbybrouwer en het bevalt heel goed. Ik heb nog twee andere boeken gehad voor beginners en dit boek van Adrie staat voor mij ver bovenaan. Het boek oogt wat schools, maar dat komt juist zeer ten goede aan de leesbaarheid. Het is heel eenvoudig om specifieke info terug te vinden. De opbouw is erg prettig en het boek heeft voldoende diepgang om desgewenst ook de 'moeilijkere' stappen van het brouwproces te proberen. Dat is iets wat ik juist mis bij veel andere boeken voor starters. Echt een must-have dit :biersmile:

Jules

Mijn kast staat vol met veelal Engelstalige uitgaven over bierbrouwen en aanverwante activiteiten.

Een goed Nederlands boek ontbrak nog. ik vind het een sterk boek met alle informatie helder en duidelijk neergezet om van beginnend brouwer ook de stappen verder te kunnen zetten. Ik ben blij dat het in mijn kast staat!

Puik werk Adrie!

Adrie


NaahedetleJ

Helemaal blij met dit boek.
Eerst helemaal gelezen, daarna gebrouwen met hulp van om er bij de evaluatie (nog een keer lezen) achter te komen dat ik bepaalde zaken nog niet helemaal onder controle heb of op de juiste manier had gedaan (bijv vergeten temperatuur sonde in de gistkast te isoleren).
Kortom een super volledig boek en erg fijn om als naslagwerk meerdere malen door te lezen.

Nog een paar keer en begin wellicht verhaal over afbraak enzymen etc te snappen   :proost:
(dat ligt niet aan het boek, maar aan mijn nog niet goed ontwikkelde komende interesse voor  scheikunde)

Martijnv

Boek ook net binnen. Geweldig boek voor iedereen die veel plezier aan deze hobby wil beleven.

Broeky

Dit boek heb ik een aantal weken geleden gekocht. Ik had gelezen dat deze niet meer leverbaar was en heb het tweedehands kunnen kopen gelukkig. Nu heb ik het boek uit en ik moet zeggen: Een top boek! Het geeft mij stukken meer verdieping en antwoord op vragen als 'waarom gaat de vergisting bij mij nooit optimaal?'.

Dit bericht is al weer een poos na mijn eerste bericht en toen liet ik weten dat ik de verbouwing van mijn woning af ging wachten. Deze zit er bijna op en er is inmiddels 1 kamer gereserveerd voor mijn hobby. Ik ben nog bezig met inventariseren met welke brouwopstelling / brouw installatie ik ga brouwen, maar met de inzichten uit dit boek weet ik nu stukken beter hoe ik de opstelling niet ga maken. Een erg handig boek om ten tijde van de bouwwerkzaamheden en mijn brouwpauze mijzelf theoretisch op een niveautje hoger te zetten.

Ik kan niet wachten tot ik weer mag en kan beginnen met brouwen en sluit me aan bij menig vorige reacties: Bedankt Adrie!

Pieter1954

Ik kreeg vanochtend een mailtje van Brouwmarkt dat het boek er weer is.
Ik neem aan de nieuwe druk na een tijd niet voorradig geweest te zijn.

Tycho91

Is er iets aangepast met de nieuwe druk of enkel correcties qua typfouten etc?

Jacques

Citaat van: Tycho91 op 20-01-2018  18:20 uIs er iets aangepast met de nieuwe druk of enkel correcties qua typfouten etc?

Zie het bericht van enkele dagen geleden.
Citaat van: Adrie op 16-01-2018  13:16 uBeste brouwers,

Binnenkort (begin februari) komt een geheel herziene nieuwe versie uit van Verander Water in Bier. Zodra ik de exacte datum weet, laat ik dat hier weten. Er staat meer in over sinds de vorige versie verschenen gisten en mouten en er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd.



erwinl

Citaat van: Jacques op 20-01-2018  22:43 uZie het bericht van enkele dagen geleden.

Ben zoals eerder gevraagd in het andere topic erg benieuwd of dit een zinvolle aanvulling is voor de gevorderde brouwer of dat dit een aanvulling is op de begrippen voor de beginnende brouwer.
Kortom loont het om het nieuwe boek te kopen t.o.v. de oude ?

Oscar

Citaat van: erwinl op 21-01-2018  02:00 uKortom loont het om het nieuwe boek te kopen t.o.v. de oude ?

Als je het oude reeds hebt lijkt het mij niet nodig om het nieuwe te kopen. Voor 1 hoofdstukje extra, maar dat moet je voor jezelf beslissen... ^-^

Thom

Erg fijn boek waar ik veel aan heb gehad! Binnenkort maar eens doorheen bladeren om te zien wat nieuw is.

Jaap W

Inderdaad voor 1 extra hoofdstukje en wat extra info over mouten ed. ga ik geen nieuw boek kopen.  :weetniet: In de "oude" staat voor mij genoeg info. :brouwen: :biersmile: :proost:

Etn82

Volgens mij ligt dat aan het onderwerp van het nieuwe hoofdstuk. Als het interessant genoeg is, zou ik best overwegen om de nieuwe versie aan te schaffen.

Pieter1954

Brouwland meldt zojuist via e-mail dat het boek nu op voorraad is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.