Adrie Otte - Verander Water in Bier

Gestart door Albertus, 08-11-2011 11:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuygenMeester

Citaat van: kroezanne op 18-01-2012  12:39 uIk heb het boek gisteren besteld bij bol.com, zit nu al ongeduldig te wachten op de komst!

groet, Kroezanne
Ik heb het al een paar dagen in huis en ik moet zeggen: Het is echt een aanwinst! Veel leesplezier gewenst.  ;D
 :degroeten:
Auke

piet

Ik heb het boek gekregen voor mijn verjaardag van mijn dochter. Wat een aanwinst.
Ik ben nu twaalf jaar aan het brouwen en dan gaat er veel op de automatische piloot.
Maar als je het boek leest dan krijg je weer eens een opfriscursus.


piet

Huub Krekels

Adrie, mijn complimenten. Zeer mooi en goed geschreven boek. Goede Index. Alles is gemakkelijk op te zoeken. Relevante informatie. Geen onnodige ballast enz enz. Goed gedrukt. Fijn papier. Alles wordt goed beschreven. Is een zeer informatief boek voor de beginnend brouwer en als naslagwerk dienend voor de gevorderde brouwer. Ik verwacht dat de eerste druk al snel uitverkocht is.

MO

Ligt eraan hoeveel er gedrukt zijn. Ik heb het boek nu ook, ook besteld voor drie klanten van mijn "winkel" dus voor verkoop van 4 boeken gezorgd. Nog niet gelezen.

HuygenMeester

Citaat van: piet op 18-01-2012  22:02 uWat een aanwinst.
Ik ben nu twaalf jaar aan het brouwen en dan gaat er veel op de automatische piloot.
Maar als je het boek leest dan krijg je weer eens een opfriscursus.


piet
Hier voeg ik mij volledig bij aan! :petje-af:
 :degroeten:
Auke

RobinB

Ook maar eens besteld!
Ben benieuwd.

Ik verwacht veel herkenning, maar het forum op papier is ook wel leuk.
Daarnaast is het handig om evt. uit te lenen aan beginners. :)

Oscar

Citaat van: RobinB op 12-02-2012  18:13 uIk verwacht veel herkenning, maar het forum op papier is ook wel leuk.

Juist, dat is het ook. Een mooi boek met veel herkenning. Daarom ook nog niet gekocht... wellicht later. :)

Twentse Schapekop

Boek via de vereniging gekocht en ben hem nu voor de tweede keer aan het lezen.
Duidelijke stof en mooie recepten,denk dat mijn eerste " echte" bier de quadrupel  uit boek wordt.
Eerst natuurlijk alles bij elkaar sparen/zoeken

Nu maar eerst eens verder met mijn hevelfilter!

Groet en voor vanavond  :proost:

ale-x

Ik ben ook erg blij met dit boek, leest fijn en duidelijk. bedankt voor het schrijven van dit brouwersboek. Groet Ale-X

hopiebier

Fantastische uitgave, goed geschreven, helder en goed naslagwerk. Ik ben er blij mee.

vr gr
 :groots:

Ernstig

Nadat ik eindelijk het laatste boek uit had van de stapel boeken die ik "nog moest lezen" was het tijd voor het lezen van 1 van mijn nieuwe bierboeken; Brewing Classic Styles, Brewing better beer, Radical brewing, Designing great beers en last but not least "Verander water in bier". Een boek geschreven door een forumgenoot dus was de keus al snel gemaakt.

Lekker in bed gedoken met dit boek: Omstreeks 00:30 het boek onder het bed gelegd, de oogjes vielen toe. Gefeliciteerd met dit helder geschreven naslagwerk, alle facetten komen aan de orde. Ik las het met plezier en zal het vaak gebruiken als naslagwerk! Heel veel "verrek " momenten.

Ik heb wel wat aanmerkingen die overigens niets te maken hebben met de inhoud:  het papier heeft een merkwaardige lucht (het zal de lijm zijn?) en van mij als slaapkamerlezer zou een kleiner formaat inclusief harde kaft wat ergonomischer zijn. Ik vind sowieso een harde kaft gerechtvaardigd voor jouw prestatie; dan is het een heuse bijbel! Je schrijft immers dat al zoiets als een bierlogboek een harde kaft verdient..  ;D

Een hele diepe buiging van mijn kant  :groots:   :groots:   :groots:




cervisia

Heb het boek nu een week in huis!
Kan het zeker aanraden leest makkelijk en is ook voor de gevorderde brouwer een aanvulling :proost:

Mijn complimenten Adrie.

Peterrr

Ik heb hem ook besteld via de link, de pagina's op de Bol link lazen lekker weg.. ;D


Dus bij deze ben k ook benieuwd.

Grt peterr

pk-jordy

Zeer interessant boekje. Heb ik direct gekocht als ik het zag. proficiant adrie  ^-^ heb hem al 2x uitgelezen uit gewoon interesse. Ik weet nu tenminste wat te doen en sta er niet voor als een volledige leek. Misschien zouden ze dit moeten voortellen bij het onderwijs en direct een uur les bierbrouwen ingeven op school. Is goed voor volgende generatie XD.

pk-jordy

Citaat van: Ernstig op 01-03-2012  20:17 uNadat ik eindelijk het laatste boek uit had van de stapel boeken die ik "nog moest lezen" was het tijd voor het lezen van 1 van mijn nieuwe bierboeken; Brewing Classic Styles, Brewing better beer, Radical brewing, Designing great beers en last but not least "Verander water in bier". Een boek geschreven door een forumgenoot dus was de keus al snel gemaakt.

Lekker in bed gedoken met dit boek: Omstreeks 00:30 het boek onder het bed gelegd, de oogjes vielen toe. Gefeliciteerd met dit helder geschreven naslagwerk, alle facetten komen aan de orde. Ik las het met plezier en zal het vaak gebruiken als naslagwerk! Heel veel "verrek " momenten.

Ik heb wel wat aanmerkingen die overigens niets te maken hebben met de inhoud:  het papier heeft een merkwaardige lucht (het zal de lijm zijn?) en van mij als slaapkamerlezer zou een kleiner formaat inclusief harde kaft wat ergonomischer zijn. Ik vind sowieso een harde kaft gerechtvaardigd voor jouw prestatie; dan is het een heuse bijbel! Je schrijft immers dat al zoiets als een bierlogboek een harde kaft verdient..  ;D

Een hele diepe buiging van mijn kant  :groots:   :groots:   :groots:
Groots bierbijbel?

MV

Ik heb gisteren dit boek besteld. Ben benieuwd.

Bier Hier!

Ook ik heb deze bijbel voor Hobbybrouwers besteld, weet zeker dat ik hem met veel plezier ga lezen en voor het eerst ook met plezier huiswerk uit een "schoolboek" maken!
Uiteraard heb ik het boek ook besteld via de bovenstaande link!

jodehoop

Boek inmiddels besteld en af laten leveren in Nederland (Bol rekent € 16 verzendkosten naar spanje  :huilen:)
Over een paar weken neemt mijn moeder hem mee naar Spanje en ben reuze benieuwd naar de inhoud.
Zodra ik ben begonnen ben met lezen geef ik een reactie. De verwachtingen zijn hoog gezien de positieve reacties op dit forum.
Proficiat alvast Adrie!

George81

Ik heb inmiddels een gesigneerde 8)

fwouters

Ook ik heb hem besteld via Bol.com - ben benieuwd! Wel jammer dat het boek 19.95 kost en je pas vanaf 20 euro geen verzendkosten hoeft te betalen. Maar daar kan Adrie natuurlijk niets aan doen.

Ik ben overigens wel jaloers op die gesigneerde versie. Denk dat dat nog een collector's item gaat worden als ik bovenstaande lovende reactie lees  8)

MO

Nou, Adrie leeft gewoon nog hoor en duikt regelmatig op in hobbybrouwland. Goed te zien dat het boek ook goed verkocht op het Velsener bierfestival afgelopen zaterdag, waar Verboom met zijn bierboekenstand stond.

grobbendonker


MV

Ik heb het boek inmiddels goed doorgelezen! Wat een aanwinst!
Puik stukje werk.

fwouters


davadox

Grrr uitverkocht bij Bol.com... had hem graag besteld om te lezen in de vakantie.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.