Algemeen > Boekbesprekingen

Adrie Otte - Verander Water in Bier

<< < (3/29) > >>

redox:
Een prachtig en leerzaam boek ;)

Gevraagd voor sinterklaas en 7 december binnen gekregen. Gewoon direct bij Brouwland besteld, moest toch nog wat schoonmaakspullen hebben. Het boek in enkele regenachtige dagen uitgelezen en sindsdien bijna elke dag gebruikt om er wat in op te zoeken.

Ik brouw pas sinds augustus en leest al die tijd actief mee op het forum daar leer je ook een hoop van moet ik zeggen. Maar al de info gebundeld in een boek is fijner en lekker makkelijk. Echt een aanrader!

Bedankt Adrie  :groots:   

Edgar:
Vandaag heb ik in Brouwland Adrie's boek kunnen bemachtigen. Het schap was leeg! (De verkoper: "Jazeker, dat hebben we hoor, staat in het schap! Oh! Net stonden er nog een paar! (waarna het schap werd aangevuld))

Ik vind het een schitterend boek. Adrie, van harte gefeliciteerd met een prestatie van formaat. Het is een forumextract om instant mee te leren brouwen, en dat bedoel ik in de meest positieve zin en met inachtneming van je eigen enorm grote bijdrage aan dat forum. Je formuleringen zijn bondig en to-the-point, en je selectie van onderwerpen lijkt steeds de praktijk van de brouwer centraal te hebben (dit in tegenstelling tot sommige andere boeken, ahem), met bierkwaliteit als immer aanwezig objectief en haalbaarheid als kader. Echt helemaal goed. Tel daarbij de lekkere tabelletjes, de overzichtjes, de achtergrondinfo en het helemaal-van-deze-tijd-zijn en dan denk ik dat je rustig kunt zeggen dat je de volgende zelfbrouwklassieker in het Nederlands taalgebied hebt geschreven.

William:

--- Citaat van: Edgar op 29-12-2011  22:36 u ---Vandaag heb ik in Brouwland Adrie's boek kunnen bemachtigen. Het schap was leeg! (De verkoper: "Jazeker, dat hebben we hoor, staat in het schap! Oh! Net stonden er nog een paar! (waarna het schap werd aangevuld))

--- Einde van citaat ---

Dan was ik je net voor vandaag. Rond 14.30 hr nam ik het laatste exemplaar van het schap.... Blijkbaar toch niet echt de laatste.

Inderdaad een mooi overzichtelijk boek waarin Adrie vooral uitblinkt in het weglaten. Hierdoor is het boek goed leesbaar en een goed startpunt.

Edgar:
Ik was er rond 15:15-15:30, dus dat klopt aardig. Het was druk!

Overigens glim ik van trots dat een -jawel, schaamteloze claim- door mij verzonnen woord nu in print is. Koudhoppen! Om te zwijgen van de klam-schroten-plug, ik pas niet meer in mijn schoenen. 8)

William:

--- Citaat van: Edgar op 29-12-2011  23:13 u ---Overigens glim ik van trots dat een -jawel, schaamteloze claim- door mij verzonnen woord nu in print is. Koudhoppen!

--- Einde van citaat ---

Ik heb nog een vraag bij de andere heilige, Jamil, uitstaan: waarom noemen jullie US brewers het laten zwemmen van hop in koud bier dry hopping en niet zoals wij "koudhoppen"? Nog geen antwoord gehad.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie