Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: This is all just a dream  (gelezen 1741 keer)

Offline achterhoek

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
This is all just a dream
« Gepost op: 20-08-2021 18:17 u »
Ik heb een etiket weer gemaakt. Benieuwd naar jullie reacties!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline achterhoek

• Boven 10 berichten
  • *
Re: this is all just a dream
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2021 18:22 u »

Offline achterhoek

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2021 18:25 u »
Euh..... dan wel in de caterogie IPA - Imperial / Double

Offline Arthur B

• Vol lid
  • Land: nl
« Reactie #3 Gepost op: 20-08-2021 19:16 u »
Tof hoor. Lekker yellow submarinerig. 😉

Offline Arelse Krijs

• Boven 10 berichten
  • *
  • Doe mij maar een Tarwe Smootie
    • Arelse Krijs
« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2021 20:11 u »
Gaat het hier nu om feedback op het etiket, of om (verkapte) reclame voor het product dat in de winkel ligt  :weetniet:

Offline Stefan R.

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 21-08-2021 07:59 u »
Mooi opvallend etiket

Offline Pendelaar

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 21-08-2021 09:20 u »
Valt volgens mij meer in de categorie zelfverheerlijking.

Offline Arthur B

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 21-08-2021 11:11 u »
Gezien de omschrijving van het (sub)forum lijkt dat me geen probleem toch? 🤔

Offline achterhoek

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 21-08-2021 16:35 u »
Hallo allemaal, het gaat me gewoon om het ontwerp van het etiket.
Excuses als jullie het idee krijgen om hiermee 'reclame' te maken. Dit wat absoluut niet mijn intentie.
Ik ben zelf een grafisch vormgever, en gewoon benieuwd naar de reacties op het ontwerp zelf. 

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #9 Gepost op: 21-08-2021 18:03 u »
Laat ze aub kletsen. Het is een mooi etiket! Leuk gedaan!

Offline MaartenM

• Super lid
  • l, l og mer l!
« Reactie #10 Gepost op: 21-08-2021 22:28 u »
Inderdaad jammer van de zure reacties en prachtig etiket.

Offline WJW

• Boven 10 berichten
  • *
Re: This is all just a dream
« Reactie #11 Gepost op: 21-08-2021 23:19 u »
Heel mooi etiket. Als het bier net zo goed is, dan is het helemaal prima. Je hebt wel eens biertjes die je koopt, alleen maar vanwege het etiket. Dit zou er zo maar eens zo eentje kunnen zijn. Mooi gedaan.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2021 00:23 u »
Ik vind het een mooi etiket en daar laat ik het bij voor wat dat betreft... Want het is voor mij niet een etiket wat zich onderscheidt van alle andere hippe brouwerijtjes met hun al even 'hippe' kleurrijke etiketjes.

Wat mij de laatste tijd het meeste stoort is een kaal blik met een sticker, vind dat zo goedkoop. Maar ja het is vast veel hipper dan een flesje en een blik bedrukken is knetter duur dus dan maar een sticker. Voor mij meer een 'ik wil wel maar kan niet' situatie. En ja ik weet dat dat een etiketje ook op een flesje is geplakt maar vind dat dat zo hoort en ben van blik wat anders gewend.

Zal nu ook wel een zure zeikert zijn maar zie steeds meer blikjes voorbij komen en dat is prima hoor, maar ik ken de 'grappige' tekeningetje en flitsende kleurtjes nu inderhand wel, het lijkt soms wel een stripwinkel waar ik mijn biertjes in moet vinden.

Zo ik ben uitgezeken!

Gr. Jeroen

Offline Theo Mol

• Junior lid
  • **
  • breng meer brouwerij in je leven
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2021 09:53 u »
Ik heb een etiket weer gemaakt. Benieuwd naar jullie reacties!

Wat een bedoening hier, meestal is dit forum rustig en op de inhoud gericht. Kennelijk is hier een gevoelig punt geraakt.

Wat ik leuk vind aan blikjes is de ruimte die je hebt voor het etiket. Bij blik is meestal de hele buitenkant bedrukt. Voor een kleine oplage is dat niet haalbaar, ik vind het op deze manier met een zo groot mogelijk etiket vrij goed geslaagd. Die beperking heb je nu eenmaal, je zou nog een beetje kunnen opvangen door gekleurde blikjes te gebruiken zodat je etiket als het ware wordt verlengd.
Ik vind het ook een nogal hip etiket, voor mij doet het amerikaans aan door de Engelse tekst en het past in de vormentaal die ik meer zie bij ipa's en aanverwanten.

Leuk etiket, ik zou het zo niet kunnen bedenken. Ik drink wel eens een ipa maar ik brouw het niet, ieder z'n meug.

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #14 Gepost op: 24-08-2021 16:56 u »
Ik vind het een geweldig etiket!

Offline achterhoek

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 24-08-2021 19:24 u »
Ik vind het een geweldig etiket!

Dank je wel!

Offline Phoef

• Junior lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 25-08-2021 11:14 u »
Heel tof etiket!
mooi gedaan!

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #17 Gepost op: 25-08-2021 20:27 u »
Ik begrijp Jeroen wel.
Het is inderdaad een mooi etiket, maar in principe mag je dat ook wel verwachten van een professionele grafisch vormgever. Zou toch wat zijn als ie er niet uit zag, zeg... Marketing technisch zal ie ook wel lekker liggen.

Maar en daar geef ik Jeroen gelijk in het is weinig onderscheidend. Het etiket geeft precies aan wat je in het blik al verwacht: een hip IPA'tje, n van velen. Het genereert weinig tot geen "brand affinity" en daarmee ook geen herkenbaarheid. Het is nu niet zo dat je langs het schap loopt en jouw blik eruit pikt als "Hey, kijk nou, een White Dog biertje!" Tenminste, dat heb ik er niet bij. Ik zou 'm niet snel tussen de andere blikken kunnen herkennen.

Overigens bestaat er al een White Dog Brewery en moet ik eerlijk zeggen dat ik hun logo mooier vind, want onderscheidend en zeker herkenbaar. Maar, dat is geheel en al persoonlijke smaak, natuurlijk.

En Lagunitas heeft ook een witte hond in het logo (met bruin oor en zwart oog, dat wel)

Als je bij White Dog Brewery blijft, zou ik zelf meer met dat wit doen. Iets als onderstaande zou een begin kunnen zijn; dat is absoluut onderscheidend en herkenbaar. Met iets als dit pik je jouw blikken er op afstand al direct uit in het schap..

Om in goed Oud-Hollandsch af te sluiten: Mijn twee centen..

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #18 Gepost op: 26-08-2021 11:44 u »
Had het idee dat er gevraagd werd om een mening over het etiket en die heb ik gegeven. Vind hem oprecht erg mooi enkel geef ik daarbij aan dat ik hem niet onderscheidend vind en overall de blikken met zo'n sticker 'goedkoop' vind ogen.

Ik wist niet dat er al een brouwerij is met dezelfde naam. Denk dat je daarvan mag gaan verwachten dat wanneer de verkoop gaat oplopen zij dit niet gaan pikken. Herinner me een lokale brouwerij hier in de buurt nog die zichzelf Vagabond noemden maar Vagebond was een reeds bestaande brouwerij in  Belgi en inmiddels heet de brouwerij dan ook 'Rabauw'.

Overigens zijn er meer op het idee gekomen om hun brouwerij te vernoemen naar een witte hond. ;)

Gr. Jeroen

Offline achterhoek

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 27-08-2021 19:27 u »
Dag Jeroen76, Bedankt voor je oprechte mening. Qua ontwerp zal ik nooit iedereen tevreden kunnen stellen. En misschien is ie wel inderdaad minder onderscheidend. Maar de sticker is meer kosten technisch verwacht ik. De klant en ik zijn tevreden over het ontwerp en dat is voor 'ons' het belangrijkste. Het gaat mij hier puur om het ontwerp en niet over de naamgeving van de brouwerij. Nogmaals bedankt voor je mening.

Tags: