Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
hoe nu te handelen?
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ff terug on-topic; gisteren dus smackpack gesmackt. Staat nu volledig bol. Ik wil pas aanstaande zondag gaan brouwen; hoe nu te handelen?
Staat koud nu. Zal woensdag of donderdag starter maken. En ik maar denken dat ik aan de late kant was.
Beide zakjes zijn gesmackt. Maak nu maar gewoon je giststarter. Dat kleine beetje wat daar nog achterblijft doet ook geen wonderen...
Het zijn gewoon twee zakjes waarbij het ene zakje wel kapot geslagen is en de andere niet.Ik neem aan dat het zakje na het kapotslaan gewoon is gaan opbollen. Niets aan de hand volgens mij.
Nee hoor zakje is nog helemaal dicht!
Op advies van Oscar net met moutextract alvast starter gemaakt. Tot mijn verbazing zag ik bij openknippen van het smack-pack dat er 2 zakjes inzitten die kapot gedrukt hadden moeten worden.... Is dat zakje dat nog intact is wellicht de gistvoeding? Zal ik dat alsnog maar toevoegen?