Ik ben zo brutaal om er maar een groot topic van proberen te maken, wellicht hebben anderen ook vragen en/of ideeën

Ik loop al een tijd met het plan om rustig aan een HERMS op te bouwen. Als ik dan bezig ben met de dingen uitdenken loopt ik vaak tegen vragen aan.
Gebruiken jullie de pomp ook om van de maischpan naar de kookpan te pompen, of doe je dit op zwaartekracht?
Als ik het op zwaartekracht doe, moet de maischpan hoger staan dan kookpan, terwijl ik genoeg setups zie waarbij de pannen op gelijke hoogte staan. Hoe pomp je de pan dan leeg? Mijn iwaki pomp mag bijvoorbeeld niet droog draaien, waardoor je dus eigenlijk niet de pan leeg zou kunnen pompen

Na het maischen kun je het warme water uit de warmwatertank gebruiken voor spoelwater.
Hoe krijg je dit water van de ene pan naar de andere? Het makkelijkste lijkt mij om met diezelfde pomp een gedeelte terug te pompen. Probleem is: hoe kun je dan beïnvloeden hoeveel liter je overpompt?
Het rondpompen tijdens het maischen: je haalt het wort aan de onderkant van de pan, via de pomp door de warmtewisselaar (warmwaterpan) en laat dit boven in de pan weer terug komen.
Hoe breng je het water in de maischpan? Via een 'inlaat' die onder het bovenste niveau ligt, of helemaal boven in via een soort sproeikop (of een zelf gemaakt iets wat enigszins op een hevelfilter lijkt)?
Moet je tijdens het maischen blijven rondpompen, of alleen tijdens het opwarmen?