CCT uit Bosnie

Gestart door Celocelava, 25-10-2011 12:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Celocelava

Ik zal van Jacques wel op mijn ballen krijgen om dit hier te posten maar toch:

Stuur eens een tekening van een CCT, ik denk dat ik hiervandaan makkelijk en goedkoop kan leveren, RVS en aanverwante artikelen kosten hier een stuk minder dan in NL. Als er genoeg gegadigden zijn (een serietje...) dan kan het interessant zijn. Zelf wil ik er ook een paar laten maken dus dat scheelt.

Groeten,

Peerrr

ernie_

Nou ja, ik ben nog steeds geïnteresseerd.
Ik zit nog steeds met een plastic ton. Gaat wel, maar het kan zo veel makkelijker.

Oscar

Citaat van: Celocelava op 25-10-2011  12:40 uStuur eens een tekening van een CCT,


Johannes

Citaat van: Celocelava op 25-10-2011  12:40 uIk zal van Jacques wel op mijn ballen krijgen om dit hier te posten maar toch:

Dat kun je voorkomen door direct zelf een nieuw topic aan te maken. Bij deze alsnog.

kleine Minstreel

Ook ik heb wel intresse hoe dit verder loopt. China was mij te onduidelijk en de rest is een te hoge investering voor mij dus wie weet

Kokkie

@ Oscar,

Moet de hoek van de conus niet wat scherper zijn? Zoals je hem nu schetst is hij ongeveer 38º ipv de 60º die ik hier vaak op het forum ben tegen gekomen.

Zaphod_B

En een aftapkraan een stuk boven de onderste? Om wat bier te kunnen aftappen boven de gist. Zie je toch ook vaak. Daarnaast is misschien een kijkglas handig?

Vind het zeker interessant. De oplossingen die ik tot nu toe heb gezien vind ik allemaal erg prijzig.

Raymond293

Citaat van: kleine Minstreel op 25-10-2011  20:48 uOok ik heb wel intresse hoe dit verder loopt. China was mij te onduidelijk en de rest is een te hoge investering voor mij dus wie weet

Niet echt vaag, alleen de vraag of je geleverd krijgt. Als het goed is komt mijn Chinees binnenkort deze kant op... voor 375 euro. ;)

Celocelava

Raymond,

heb je foto's van die Chinees? Uit China komt er wel invoerheffing bij, dat kunnen we vanuit Bosnie voorkomen vanwege belastingverdragen en 375 is inclusief transport?

Groeten,

Peerrr

Jacques

Citaat van: Zaphod_B op 25-10-2011  21:04 uEn een aftapkraan een stuk boven de onderste? Om wat bier te kunnen aftappen boven de gist. Zie je toch ook vaak. Daarnaast is misschien een kijkglas handig?

Een aftapkraan voor monsters en helder bier af te tappen is een must!

Een kijkglas is denk ik lastig te construeren en ook niet zo informatief. Je kijkt tegen schuim aan. Hoe het gaat met de vergisting kun je in de gaten houden via het waterslot.

Celocelava

Citaat van: Johannes op 25-10-2011  19:00 uDat kun je voorkomen door direct zelf een nieuw topic aan te maken. Bij deze alsnog.

Bedankt Johannes! Ben nog niet in het forum ritme terug. Alles gaat hier als een gekkenhuis en dan gaat het weleens niet zoals het moet.

Groeten,

Peerrr

Celocelava

Citaat van: Oscar op 25-10-2011  18:05 u

Oscar, kun je maten gweven van de kraanaansluitingen enz? 1/2, 3/4 enz enz. en misschien handig om even de andere opmerkingen ook mee te nemen zodat we in 1 keer iets fatsoenlijks kunnen maken.

Groeten,

Peerrr

EBC

Lijken me absoluut niet de meest optimale maten voor een CCT. Kijk vooral de boel af van de beste hobby CCTs op de markt, voordat je iets gaat doen.

EBC

Maar hier gaan we weer...

Beter het topic van Niko nog eens doorworstelen, daar zijn al deze opmerkingen al gemaakt. En toen moesten we stoppen omdat het te commercieel werd.

l'Histoire ce repète.

Raymond293

Citaat van: Celocelava op 25-10-2011  22:06 uRaymond,

heb je foto's van die Chinees? Uit China komt er wel invoerheffing bij, dat kunnen we vanuit Bosnie voorkomen vanwege belastingverdragen en 375 is inclusief transport?

Groeten,

Peerrr

Hieronder de foto van de cct. 375 euro is inclusief transportkosten, maar exlusief invoerheffing.
Deze cct kost inkoop 250 dollar, de rest is transport.


Jacques

Citaat van: EBC op 25-10-2011  22:26 uMaar hier gaan we weer...

Beter het topic van Niko nog eens doorworstelen, daar zijn al deze opmerkingen al gemaakt. En toen moesten we stoppen omdat het te commercieel werd.

l'Histoire ce repète.

Ho ho. Voor de productontwikkeling is toen alle ruimte geboden.

Muldermans

Citaat van: EBC op 25-10-2011  22:26 uMaar hier gaan we weer...


Ik wil ook graag een cct, wacht raymond's initiatief even af. Verder eerst zien, wellicht bevalt die hobbyquip cct bij Adrie ook wel goed dan is dat misschien nog de betere optie...

koffie

Ik zou 'm bijna bestellen en halen om weer eens in die regio te mogen zijn (ik heb nog leren zwemmen in de Kolpa, de grens tussen Slovenie en Kroatie)

[/offtopic]

Adrie

Citaat van: Raymond293 op 25-10-2011  22:27 uHieronder de foto van de cct. 375 euro is inclusief transportkosten, maar exlusief invoerheffing.
Deze cct kost inkoop 250 dollar, de rest is transport.



Dit lijkt mij een onhandige CCT. Je kunt de poten niet inschuiven of op maat maken (behalve zagen) om hem in een koelkast te krijgen. Of zie ik dat verkeerd?

Celocelava

Hallo Adrie,

Gedeeltelijk eens, je hebt toch al een hoogtebelemmering vanwege de onderkraan die ligt al bijna op de grond...

Uit ervaring weet ik dat de prijzen in China bijna overal hetzelfde zijn (kiloprijs) en er zijn genoeg andere leveranciers, velen willen ook bouwen volgens gewenste specificaties. 250 dollar inkoop is wel scherp en met een grotere order kan er misschien nog wat korting af en bespaart worden op transportkosten.

Ik zal hier eens navragen.

Groeten,

Peerrr

Raymond293

Dat zie je goed, maar de maat is klein genoeg om hem in een standaard keukenkoelkast te krijgen. (ik heb de exacte maten even niet bij de hand)

Hier een opsomming van de prijzen en opties die mogelijk zijn.

Conical fermenter - 7gallon  US$250.00
3/4" rotating racking arm  US$15.00
1" elbow  US$12.00
3/4" hose barb  US$8.00
1" hose barb  US$6.00
Bimetallic thermometer US$15.00

EBC

Citaat van: Jacques op 25-10-2011  22:42 uHo ho. Voor de productontwikkeling is toen alle ruimte geboden.

Ik bedoel meer te zeggen dat alles al gezegd is en de enige extra eis die nu gesteld zal worden is, dat de cct's ook daadwerkelijk geleverd gaan worden.

Celocelava

Ik heb me niet helemaal ingelezen maar waarom die scherpe konus en niet een bolle onderkant? Scheelt ruimte/hoogte en scheelt in kosten. Mijn eerste indruk is dat we aardig onder de prijs kunnen duiken maar ik moet dan wel alle details hebben/weten. Damn, aasgieren in Oost-Europa....

Groeten,

Peerrr

Celocelava

En ronde vormen zijn nu eenmaal aantrekkelijker dan de andere...

Brampje

Ook ik heb interesse, zie het wel wanneer er meer bekend is.
Groeten,

Bram


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.