Op zoek naar lijm

Gestart door Hai, 23-10-2011 18:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hai

Ik wil eem stukje rvs pijp in de kraanuitgang lijmen.

Dus RVS op RVS  moet voedselveilig zijn en tegen hoge temperaturen kunnen, wie heeft de ultieme tip




Erick

Lassen, solderen, knelkoppeling.
Lijmen gaat, voor zover ik weet, niet lukken.

Raymond293

Denk dat het voedselveilige aspect het grootste probleem gaat worden. Vluchtige stoffen met bier lijkt me niet echt aan te raden. :)

orangeloo

Ik ben bang dat het goed reinigen van de verbinding kraan / pijpje ook lastig wordt.
En ik neem aan dat dat wel de bedoeling is / wordt.

Hai

Wil niet lassen of solderen, het is eigenlijk een kleinere rvs pijp in een pijp van een grotere diameter.

William

Misschien met een stukje zacht siliconenslang rond de kleinste buis?

Hai

Citaat van: William op 23-10-2011  19:44 uMisschien met een stukje zacht siliconenslang rond de kleinste buis?

Moet dan wel 20 mm zijn, zijn deze te krijgen?

jelle

Citaat van: Hai's op 23-10-2011  18:48 uIk wil eem stukje rvs pijp in de kraanuitgang lijmen.

Dus RVS op RVS  moet voedselveilig zijn en tegen hoge temperaturen kunnen, wie heeft de ultieme tip


ik gebruik vor het lijmen van RVS rode loctite maar dat is volgens mij in vloeibare vorm giftig,
in verwerkte vorm weet ik het niet?
Het is in elk geval wel hitte bestendig

Raymond293


Hai

Citaat van: Raymond293 op 23-10-2011  20:07 uOf zoiets?

http://www.mavom.nl/default.asp?CID=982

Niet echt hittebestendig en voedselveilig kan ik niet vinden

Erick

Ik heb op mijn werk vele soorten siliconen slang.
Van welke maat naar welke maat wil je gaan?
Dan zal ik eens zoeken voor je.

Hai

Citaat van: Erick op 23-10-2011  21:02 uIk heb op mijn werk vele soorten siliconen slang.
Van welke maat naar welke maat wil je gaan?
Dan zal ik eens zoeken voor je.

Slang moet buiten diameter ongeveer 20 mm zijn, aan 10cm zou ik al genoeg hebben.
Als dit lukt zou het super zijn :groots:

davadox

Ik weet niet of het demontabel moet zijn ,zo niet ,dan kun je eens een krimpmof overwegen.
Die schuif je erover heen en dan verwarmen met een brander en het zit zo vast als een huis.

Erick

Ik kijk morgen even.
PB je adres even, dan stuur ik wat maten op.

Erick

Citaat van: davadox op 23-10-2011  21:37 uIk weet niet of het demontabel moet zijn ,zo niet ,dan kun je eens een krimpmof overwegen.
Die schuif je erover heen en dan verwarmen met een brander en het zit zo vast als een huis.
Tja ja, en dan daarna je wort koken...

12345

Citaat van: Hai's op 23-10-2011  18:48 uIk wil eem stukje rvs pijp in de kraanuitgang lijmen.

Dus RVS op RVS  moet voedselveilig zijn en tegen hoge temperaturen kunnen, wie heeft de ultieme tip



Vergeet het maar. Dat gaat niet lukken. Er zijn soorten Locktite tot 180 ÂșC maar die zijn om schroefdraad te borgen.  En het lijkt mij een bron van infecties. Verder snap ik het niet: een kraan heeft toch meestal een uitgang met schroefdraad? Daar kun je dan dingen inschroeven middels Teflontape of een ringetje. Het likt me dat je op een doodlopende weg zit. Sorry ... :-\

Erick

Hoi Haike,

Ik krijg een foutmelding als ik je een PB probeer te sturen, dat werkt dus niet.
Dan maar zo:
Pakketje is op de post, succes ermee.
 :degroeten:

Hai

Citaat van: Erick op 24-10-2011  10:58 uHoi Haike,

Ik krijg een foutmelding als ik je een PB probeer te sturen, dat werkt dus niet.
Dan maar zo:
Pakketje is op de post, succes ermee.
 :degroeten:
Super alvast bedankt

Hai

CiteerVerder snap ik het niet: een kraan heeft toch meestal een uitgang met schroefdraad? Daar kun je dan dingen inschroeven middels Teflontape of een ringetje. Het likt me dat je op een doodlopende weg zit. Sorry ... :-\
nee het is eigenlijk een kleinere rvs pijp in een pijp van een grotere diameter

Tomdebree

Anders kan je toch ook een busje laten draaien? Zit meteen stevig

John

Denk dat je een kraan hebt die alleen gebruikt kan worden om te lassen...

Hai

Citaat van: John op 24-10-2011  13:56 uDenk dat je een kraan hebt die alleen gebruikt kan worden om te lassen...

Ja klopt zit geen schroefdraad

Hai

Citaat van: Tomdebree op 24-10-2011  11:43 uAnders kan je toch ook een busje laten draaien? zit meteen stevig
Is een optie, in combinatie met sliconeslang er omheen, moet ook waterdicht worden.

Oxhead

Kan er geen schroefdraad in getapt worden dan?

Hai

Citaat van: Oxhead op 24-10-2011  14:49 uKan er geen schroefdraad in getapt worden dan?

Wat meer uitleg:

Ik heb een speidel van 20l, hier wil ik een javal filtertje inmaken.
Ik wil niets aan de originele staat veranderen (garantie).
Er zit een kraanuitgang (ongeveer 2cm diameter). Buisje van 3 cm, zit geen schroefdraad in.
Hier wil ik het filter op aan kunnen sluiten, mag geen valse lucht aanzuigen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.