Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Nou ja, ik heb vorig jaar op zaterdag een uur in de rij gestaan, dus echt rustig kan je dat ook niet noemen..
Het bockbierfestival is al enkele jaren uit zijn voegen gegroeid. De beurs van Berlage is feitelijk al te klein voor dit festival.
De grote zaal zal dus hopelijk minder druk zijn -
Zeeburg dubbelbock (heerlijke ondergistende dubbelbock)Mommeriete rookbok (ook weer ondergist)Christoffel bock (wat mij betreft nr 1)
Samen met forumlid Twonky ben ik gisteren op het festival geweest en het was echt geweldig!
In De Wildeman een gepijpte Nelis gedronken, hoe verzin je de naam
Een top festival. De XXL van Christoffel was voor mij het beste bier ( bock ? ) 10,25% vol.alc. en toch een doordrinker, een fantastische brouwsels .
Deze heb ik helemaal niet gezien op dit festival. Wel de Winterse Christoffel Bok, maar niet de XXV. Misschien dat dit wel op de zaterdag aanwezig was. Dit bier was trouwens gemaakt ter ere van het 25 jarig bestaan van de Christoffel Brouwerij. Of dit een bock is weet ik niet, maar ik dacht dat het een Quadrupel stijl is.
PINT staat voor Promotie Informatie Traditioneel Bier. Opgericht in 1980 met als doel het bevorderen van de biercultuur in Nederland
Deze heb ik helemaal niet gezien op dit festival. Wel de Winterse Christoffel Bok, maar niet de XXV. Misschien dat dit wel op de zaterdag aanwezig was. Dit bier was trouwens gemaakt ter ere van het 25 jarig bestaan van de Christoffel Brouwerij. Helaas heb ik hem nog niet geproefd dit jaar en is hij op fles alleen maar verkrijgbaar in een 2 liter-fles (wel mooie flessen overigens!) Of dit een bock is weet ik niet, maar ik dacht dat het een Quadrupel stijl is.
Raar eigenlijk dat op een PINT festival Duitse bieren geschonken worden en ook nog met de wedstrijd meedoen. Het festival zou zich 100% moeten richten op de NL bieren