Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Tips gevraagd: garage vorstvrij houden  (gelezen 40223 keer)

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: Tips gevraagd: garage vorstvrij houden
« Reactie #25 Gepost op: 20-10-2011 12:08 u »
Let er ook op of grote geveloppervlaktes op het oosten zijn gericht. Vorst is vervelend maar het wordt pas echt snel koud bij een gure oostenwind.

Klopt. Een goede remedie is de gevels te laten begroeien met klimop. Isoleert behoorlijk goed en schade aan gevels is een fabeltje met de huidige kwaliteit stenen en cement.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline davadox

• Super lid
  • Holland's Next Top Brewer
Re: Tips gevraagd: Garage vorstvrij houden.
« Reactie #26 Gepost op: 22-11-2011 19:23 u »
Mijn collega is er nu 1 aan het bouwen, voor overdag met zon gaat dit werken, in de nacht heb je toch een elektrisch kacheltje nodig.

Heeft ie hem al klaar?

Offline John

• Super lid
  • Vergist wort wordt nooit meer wort!
« Reactie #27 Gepost op: 22-11-2011 21:11 u »
Heb in ieder gaval thermolint op de leidingen aangebracht... En mijn gaskachel doet het weer. Nu nog even experimenteren hoe hoog de thermostaat moet staan.

Offline Leeghwater

• Senior lid
  • nieuw huis, nieuwe brouwerij, nieuwe naam
« Reactie #28 Gepost op: 22-11-2011 22:22 u »
ik zou je een tip willen geven. Ventileren! daar gaan de meeste mank. Isoleren betekent automatisch ventileren. Daar naast kan je voor vrij weinig kosten je garage isoleren. Het hoeft niet juhvanhet te zijn. Het gaat er om dat je het vorst vrij houdt. Dus zou ik er inderdaad voor kiezen om een houten frame te maken en daar tussen isolatie materiaal te verwerken. Persoonlijk lijkt mij een glas of steen wol een beetje te uitbundig. Maar goed daar kan je voor kiezen. Zelf heb ik de vloer van mijn woning pas ge´soleerd en daarvoor heb ik polystyreen platen gebruikt, makkelijk te verwerken, en redelijk goedkoop. ik zou wat terughoudend zijn met die dampremmendefolie, 1 het is redelijk kostbaar spul en twee voor je het weet heb je toch de verkeerde folie te pakken en ga je vocht insluiten in je garage. zou niet bang zijn voor een "brug" als je met polystyreen werkt kan je er voor kiezen om tussen de buitenmuur en de polystyreen een ruimte te laten. dit doe je ook tussen het polystyreen en het materiaal waarmee je gaat afwerken, dan heb je dus twee keer stilstaande lucht en een polystyreen plaat. dan kan je gerust kickass noemen. Klein kacheltje er in. Zou gewoon van je cv een extra kachel in de garage laten hangen. Die net boven de vorst beveiliging aan zetten. als je dan wat moet doen waarbij je niet boven een stomende pan staat kan je hem wat opschroeven.

Tags: