Heren hobbybrouwers en vooral gistmanagers,
Sinds drie eigen brouwsels heb ik de brouwpassie goed te pakken (mede dankzij dit geweldige forum). Ik doe mijn uiterste best om de vergistingsgraad van mijn eigen brouwsels te verhogen. Vol interesse volg ik dan ook dit onderwerp
Ik ben pas net klaar met mijn studie, ben nog best wel jong en ondervind wilde avonturen op de huidige arbeidsmarkt... helaas beschik ik niet over een eigen keuken, koelkast of bierkelder

.... ik woon nog gewoon bij moeders thuis

. Ondanks dat ik graag mijn giststarter 24 uur wil beluchten, krijg ik dat niet voor elkaar hahaha. Ik heb om heel eerlijk te zijn al behoorlijk mijn best moeten doen om de schuur afentoe om te mogen toveren in een brouwzaal.
kan ik de giststarter ook:
1 Voorbereiden en 1 uur beluchten vrijdag om 19:00 uur
2 Een nachtje de natuur zijn werk laten doen
3 De volgende ochtend om 9:00 uur de giststarter nogmaals tot een uur of 12:00 beluchten
4 De giststarter tot +/- 16:30 verder laten werken
5 mijn brouwsel zelf 30 min beluchten en vervolgens de giststarter toevoegen.
Ik heb zo waarschijnlijk minder gistcellen tot mijn beschikking dan jullie, maar is het mogelijk om in deze situatie te beluchten, te rusten en nogmaals te beluchten zonder dat ik kans heb op oxidatie?
Verder heb ik ook wat gisvoedingszouten (Nutrivit) aangeschaft, wanneer kan ik deze het beste toevoegen aan de giststarter?
Groetjes Cas