Wiki-pagina hopsoorten

Gestart door Jacques, 13-10-2011 23:46 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Zo juist weer een pagina aan de wiki toegevoegd. http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=hop:hopsoorten

Het is een tabel met een overzicht aan hopsoorten en informatie over de hopsoorten.
Deze tabel is allesbehalve heilig. En met de vele hopsoorten die er bij gekomen zijn de laatste jaren ook niet compleet.

Degenen die daar zin hebben kunnen de tabel aanpassen en aanvullen (wel even eerst aanmelden en daarna krijg je van mij handmatig schrijfrechten. Aub aanmelden met dezelfde naam als hier op het forum.

Ronald_

Mij lijkt het logischer om eerst de smaak, dan de vervanger en dan pas het 'gebruikelijke' biertype te noemen.. Verder staan de alfazuren niet zo heel mooi afgebroken misschien is 1 regel daarvoor beter in de "6,5-10%" vorm..

Jacques

Citaat van: Ronald_ op 14-10-2011  07:34 uMij lijkt het logischer om eerst de smaak, dan de vervanger en dan pas het 'gebruikelijke' biertype te noemen.. Verder staan de alfazuren niet zo heel mooi afgebroken misschien is 1 regel daarvoor beter in de "6,5-10%" vorm..

Hmm, naar mijn idee wint de tabel niet in duidelijkheid door een andere volgorde. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt.
Wat het effect is van een andere notering van de alfazuen kan ik wel bekijken.

Ronald_

Citaat van: Jacques op 14-10-2011  09:11 uHmm, naar mijn idee wint de tabel niet in duidelijkheid door een andere volgorde. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt.
Wat het effect is van een andere notering van de alfazuen kan ik wel bekijken.

Nou ja, ik kies een hop voor z'n smaak, niet omdat het in een bepaald bier moet, en zo zijn er meerdere hier denk ik. Toch zijn de biertypes wel erg handig, maar niet de informatie die ik het liefst zou willen.

Jacques

Na een er even over na zitten denken heb ik de volgorde toch gewijzigd. Dat moet via een omweg omdat de tabel syntax behoorlijk bewerkelijk is (zeker als je daar nog niet zo mee vertrouwd bent).

BrouwMark

Waarom staat er bij de hopsoort record 'de hop van duvel'? Het is toch bekend dat duvel gebrouwen wordt met styrian goldings en Saaz?

Mark.

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 15-11-2017  11:04 uWaarom staat er bij de hopsoort Record 'de hop van duvel'? Het is toch bekend dat duvel gebrouwen wordt met styrian goldings en Saaz?

Mark.

En ook met Record volgens sommige goed ingewijden. In ieder geval is dit in het verleden het geval.

lier

Misschien ook een levend document van maken, ik mis Mosaic hop

Jacques

Citaat van: lier op 15-11-2017  21:39 uMisschien ook een levend document van maken, ik mis Mosaic hop

Op zich is het een levend document. Degenen die schrijfrechten hebben kunnen het aanpassen.

Overigens zijn er ongekend veel hopsoorten. Elk jaar komen er weer bij.

lier

Ok
Ben er wel blij mee om op te zoeken als een bepaalde hop niet verkrijgbaar is door welke deze te vervangen is.

Oscar

Zit er hop in duivel ???  :nut: :weetniet: :P ;D

Johnny Stardust

D'r staat 'een hop in'! Dank Jacques! :)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.