Westvleteren te koop in warenhuis

Gestart door NewLine, 13-10-2011 12:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dorstige Alexander

Hoe lang heb je in de rij moeten staan? Ik zag foto's verschijnen op Facebook van vrienden van mij, rijen van tweehonderd meter lang.

orangeloo

Citaat van: Dorstige Alexander op 03-11-2011  09:57 uHoe lang heb je in de rij moeten staan? Ik zag foto's verschijnen op Facebook van vrienden van mij, rijen van tweehonderd meter lang.
Viel best mee, op een kwartiertje waren we terug buiten.
Maar de rij was inderdaad wel een kleine 100 meter lang.

Oscar


Dorstige Alexander

Er staan al boxen op ebay, voor € 75 het stuk. Ik hoop dat de paters die mensen een proces aandoen.

Edgar

Manmanman, dat is overdreven. Overigens is de Colruyt geen warenhuis, maar een supermarkt. (Bestaan die nog, warenhuizen zoals V&D vroeger was?)

Edgar

De krant schrijft er al over. Gekkenhuis bij Colruyt.

drschippers

Voor zij die nog geen Westvleteren gaan halen zijn, probeer te letten op de vervaldatum. Voor deze actie hebben ze systematisch een jaar lang extra gebrouwen. Voor zij die geen fan zijn van de smaakevolutie van Westvleteren, en dat is persoonlijke smaak, houd hier rekening mee als je waar voor je geld wilt.

Volgens het Zythos-forum is botteldatum = vervaldatum - 3 jaar.

orangeloo

Citaat van: drschippers op 03-11-2011  13:09 uVoor zij die nog geen Westvleteren gaan halen zijn, probeer te letten op de vervaldatum. houd hier rekening mee als je waar voor je geld wilt.

Volgens het Zythos-forum is botteldatum = vervaldatum - 3 jaar.

Alsof daar te kiezen viel.... met nog 100 wachtende achter  je :nut:
Vervaldatum ergens half 2014, vanavond gaat de eerste der aan.  :proost:
             

Caspar

Wat een madness :o . Lang leve de hype, kuddendieren zijn we haha! Na 3 jaar is dit bier echt wel zwaar geoxideerd, snel drinken de Westvleteren als je het mij vraagt.

Cisdevésser

Hoi,

Eigenlijk oud nieuws toch ?





Groetjes....Cis

Johannes

Wie de bieren heeft geproefd weet dat ze in de verste verte niet op elkaar lijken.

davadox

Citaat van: Johannes op 16-11-2011  18:15 uWie de bieren heeft geproefd weet dat ze in de verste verte niet op elkaar lijken.

Dat vind ik ook.

Cisdevésser

CiteerWie de bieren heeft geproefd weet dat ze in de verste verte niet op elkaar lijken

Als Jef van den Steen ( Biergoeroe uit België en auteur van verschillende biergerelateerde boeken ) beweerd het verschil in een blinde proefsessie niet te kunnen proeven...

John

Zou het echt waar zijn? Zou ook wat zijn: alle "bierkenners" voor de gek gehouden. En maar grof betalen ervoor! Wat een (commerciele) grap van die Trappisten! beTRAPt.

Jacques

Citaat van: Johannes op 16-11-2011  18:15 uWie de bieren heeft geproefd weet dat ze in de verste verte niet op elkaar lijken.

Dat vind ik ook. En ik geef niet de voorkeur voor het origineel. Die vind ik te zoet.

Johannes

Citaat van: Cisdevésser op 16-11-2011  19:59 uAls Jef van den Steen ( Biergoeroe uit België en auteur van verschillende biergerelateerde boeken ) beweerd het verschil in een blinde proefsessie niet te kunnen proeven...

Dat is dan een goeie reden om Jef's boeken niet te kopen. 

Caspar

De prijs van een Westvleteren vind ik ook wat te gek... maar als je denkt dat de St Bernardus hetzelfde product is voor een lagere prijs dan kom je echt bedrogen uit. Dit bier smaakt echt anders dan de Westvleteren, geloof me... :biersmile: .

orangeloo

Ik ben ook een van de vele mensen die in de rij heeft gestaan voor een bouwsteen Westvleteren.
Dezelfde dag nog een flesje meester gemaakt. :proost:
Ik moet zeggen dat hij een beetje tegen viel. Bitterder dan verwacht.
Ik had er eerder eentje geproefd bij Polleke en die smaakte veel zachter.
Ik denk dat ik wel een heel jong pakketje heb bemachtigt. Mss nog ff laten rijpen???
Wel hebben wij het idee opgevat om de 2 bieren naast elkaar te proeven.
Dus die van het bouwsteenpakketje en één gewoon uit een bak verkregen bij de abdij.
Ben ik wel eens benieuwd naar.... :biersmile:

Verder mag de St Bernardus 12 er zeker ook wezen. 1 van mijn favorieten.

goom

Citaat van: Johannes op 16-11-2011  18:15 uWie de bieren heeft geproefd weet dat ze in de verste verte niet op elkaar lijken.
Helemaal mee eens.

Edgar

Welke kwaliteitskrant heeft deze advertentie geplaatst?

Dorstige Alexander

De bonnen stonden in de Standaard en in Knack.

Edgar


Dorstige Alexander

Citaat van: Edgar op 17-11-2011  09:42 uMaar het artikel?

De prentjeskrant ook bekend als  het Laatste Nieuws.

koffie

Citaat van: Dorstige Alexander op 03-11-2011  12:46 uEr staan al boxen op ebay, voor € 75 het stuk. Ik hoop dat de paters die mensen een proces aandoen.
Een proces om welke reden? Omdat ze vinden dat je hun bier niet mag verkopen? Kom op zeg, het spul ligt in de supermarkt en dan mag ik er mee doen wat ik wil.

Polleke

Citaat van: Jacques op 16-11-2011  20:14 uDat vind ik ook. En ik geef niet de voorkeur voor het origineel. Die vind ik te zoet.

Ik heb de St Bernardus Abt en de Westvleteren 12 begin 2010 blind naast elkaar geproefd, twee glazen van de een, en één glas van het ander. De verschillen waren duidelijk te proeven, vooral het zoete van (achteraf) de Westvleteren viel ons op.

Citaat van: orangeloo op 16-11-2011  22:03 uIk had er eerder eentje geproefd bij Polleke en die smaakte veel zachter.
Ik denk dat ik wel een heel jong pakketje heb bemachtigt. Mss nog ff laten rijpen???
Wel hebben wij het idee opgevat om de 2 bieren naast elkaar te proeven.
Dus die van het bouwsteenpakketje en één gewoon uit een bak verkregen bij de abdij.
Ben ik wel eens benieuwd naar.... :biersmile:
Ik heb nog een paar flesjes staan (THT tot nov 2012)
Dus kom maar een keer proeven hé!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.