Westvleteren te koop in warenhuis

Gestart door NewLine, 13-10-2011 12:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Citaat van: George81 op 11-04-2012  15:50 uAls ze blijven komen met pakketten dan gaat de exclusiviteit uiteindelijk voor iedereen er af.

Beter om!
Als het gewoon redelijk verkrijgbaar zou zijn zou het ook "gewoon" gewaardeerd worden om de inhoud.
:)

CiteerSligro staat ook niet bij de partners. Vandaar mijn twijfels ;)

Het lijkt er inderdaad op dat het een opkoop van de Colruyt actie is

Peterrr

Het zijn de batches speciaal gemaakt per land, op de Belgische staat de kbc e.d op een sticker als partner inderdaad. Was ook een actie maar om andere landen ook " een kans" te geven komt er een hoop op de markt

De Nederlandse partij heeft geen sticker, er gaan er b.v  10.000 den naar de U.S Canada begin mei.
15.000 naar Frankrijk en zo is er een hele lijst. 70.000 in totaal
Met hoeveel naar welk land in december wist ik al dat er 7500 naar Nederland gingen.
De hoeveelheid landen eeet ik niet precies maar ik heb de lijst gezien.

Dus als je echt een pakket wilt, er komt zat los straks.

Grt peterr

BBA

Heb net te horen gekregen dat mijn ouders een pakket Westvleteren van de Sligro voor mij hebben gekocht  8)

Raymond293

Gisteren eentje geproefd... lekkerste bier van de wereld, mwah... als je houdt van heel zoet en vol misschien wel ;)

Peterrr

Zo heel zoet vind ik hem ook weer niet tov b.v st. Bernardus 12, Rochfort10, e.d

Vindt de afdronk best mooi  licht bitter.

Het is een voortreffelijk bier dat wel, maar een beetje overhypt.
Als je iets maar vaakt roept in de media.
Beste bier is heel persoonlijk voor een ieder... En vooral hier natuurlijk. ;)

Grt peterr

RobinB

Ik vind de Rochefort 10 wel "lichter" dan de Westvleteren 12, in de zin van minder zoet, beter doordrinkbaar.
Ook lekkerder trouwens... ;)

George81

Ik heb de Westvleteren 12 afgelopen zaterdag geproefd.
Ik vond 'm niet erg zoet. Wel goed vol van smaak, subtiel donker en in mijn beleving vrij "kruidig" (een typerende smaak) wat me vrij snel ging tegenstaan.
Ik vond dat toch erg jammer, maar het kan het moment geweest zijn, al was die wel prima want ik ging ervoor zitten en had geen knoflook oid gegeten.
Mijn biermaatje Roy deed mee maar had er geen last van.

Het kleine kelkje vind ik wel leuk, je kan 3x inschenken.

Erna heb ik een st. Bernardus 8 geproefd en verdomd, dezelfde kruidigheid maar een stuk minder doordrukkend, vlakker zeg maar.
Ik vond ze echt behoorlijk overeenkomen, dat viel me echt op, dit is duidelijk een zelfde recept als je het mij vraagt.

Ik laat de andere flesjes nog zeker een paar maanden liggen, ik hoop dat ze nog iets zachter worden, ik denk dat dit een vrij verse batch is, ondanks dat ze bij Westvleteren het bier nog flink lageren.
Als het zover is dan proef ik de Bernardus 12 erna/erbij.

Al met al tof om geproefd te hebben maar voor eenzelfde klasse raad ik ook bijvoorbeeld de Rochefort 10 aan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.